Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: چهارمین همایش ملی حقوق ارزیابی کارآمدی قانون در نظام جمهوری اسلامی ایران، فراخوان مقاله داد.

به گزارش گروه اندیشه خبرگزاری شبستان به نقل از حوزه نت: چهارمین همایش ملی «حقوق  ارزیابی کارآمدی قانون در نظام جمهوری اسلامی ایران» فراخوان مقاله داد.

 

محورهای این همایش به شرح ذیل اعلام شده است:

 

نسبت ميان ويژگي كارآمدي قانون و تحقق حاكميت قانون

کارآمدي قانون در قوانين جزايي، مدني، تجاري و آيين دادرسي

كارآمدي قانون در قوانين مالياتي، گمركي، بيمه، كار و تأمين اجتماعي

كارآمدي قانون در قوانين انتخاباتي، مطبوعات، احزاب ونهادهاي مدني

روش هاي ارزيابي كارآمدي قانون

نقش نهادهاي دولتي و غيردولتي در ارزيابي كارآمدي قانون

فلسفه قانونگذاري، ارتقاي كيفيت قانون و هدف نهايي آن

آسيب شناسي فرآيند قانونگذاري،کثرت نهادهاي وضع قانون و سياست زدگي واضعين قانون

آسيب شناسي رويه هاي اجراي قانون در قوه مجريه و دادگاهها

تورم قانونگذاري و کارآمدي نظام قانون گذاري

پيامدهاي ناكارآمدي قانون و تأثير آن بر حكمراني خوب

الزامات كارآمدي قانون از حيث حقوقي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي


ساير موضوعات مرتبط و همچنين مقالات مستخرج از پايان نامه هاي دانشجويان


گفتنی است، این همایش به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد،‌برگزار می شود و علاقه مندان می توانند تا ۲۶ بهمت اصل مقاله خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایان پیام/248

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۴۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن از کشف حجاب برای از هم پاشیدن نظام خانواده استفاده می کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا کشیری در خطبه‌های نماز جمعه امروز مینودشت ضمن اشاره به دعوت از جامعه و مردم با بصیرت به رعایت قوانین حجاب و عفاف اظهار کرد: دشمن از ابزار کشف حجاب برای از هم پاشیدن نظام خانواده استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن عفت و پاکدامنی خواهران و بانوان را نشانه گرفته است، افزود: آنها از تمام ظرفیت‌های خود برای پیشبرد این هدف استفاده می‌کنند.

امام جمعه مینودشت گفت: متأسفانه اقدامات و قوانین بسیار ضعیف است و نقش نیروی انتظامی نیز در این موضوع بسیار مهم است و اجرای قانون با رعایت موازین اخلاقی لازمه تحقق اهداف این قوانین است.

وی با اشاره به سالگرد تأسیس سپاه پاسداران، ضمن تبریک به سبزپوشان فداکار ایران افزود: امروز قدرت، شاهکار و جایگاه سپاه پاسداران را به خوبی درک می‌کنیم. نیروی برخواسته از بدنه انقلابی مردم همواره با خلوص نیت و با تمام وجود در عرصه‌های مختلف اجتماعی، آبادانی، فرهنگی، محرومیت زدایی، دفاع از آرمان‌های انقلاب و نظام و دیگر حوزه‌ها در صحنه حضور داشته‌اند که جلوه بارزی از جهاد و ایثار را به نمایش گذاشته‌اند.

کشیری با ابراز خرسندی و غرور از حماسه آفرینی دلاور مردان سپاه پاسداران در پاسخ کوبنده به جنایات اسرائیل اظهار کرد: در حمله ایران به اسرائیل تمام متحدان رژیم غاصب در کنار این رژیم بودند ولی قدرت مقابله با صلابت نیروهای مسلح و موشک‌های ایران را نداشتند. گنبد آهنین که با تبلیغات زیاد دنیا را تحت سیطره قرار داده بود، شکست سنگینی را متحمل شد که در تاریخ جهان ماندگار شد. سربازان سلحشور وطن خط و نشان مقام معظم رهبری در نابودی حیفا و تلاویو را به مرحله نمایش گذاشتند و این رژیم را به سمت نابودی سوق دادند.

امام جمعه مینودشت ضمن تاکید به هوشیاری اقشار مختلف جامعه در برابر توطئه‌های دشمنان گفت: برنامه‌های مهم دشمن در ایران که اعم از سانسور اخبار رسانه‌ای ایران، ساخت اخبار جعلی اقتصادی و افزایش نرخ ارز، ایجاد جریان‌های آشوب را و لانه گر، ترور شخصیت‌های سیاسی و امنیتی، افزایش تحرکات اقوام و مخالفان، تحریک و حمایت از گروهک‌های منافق برای ایجاد نا امنی در داخل ایران، جنگ نرم در فضای مجازی که به صورت گسترده در حال فعالیت هستند، با دامنه بسیار زیاد در حال اجرا هست که با شناخت این جریانات و اقدامات، باید هوشیاری و بصیرت جامعه برای مقابله با آنها بیش از پیش شکل بگیرد.

کد خبر 6082481

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • دشمن از کشف حجاب برای از هم پاشیدن نظام خانواده استفاده می کند
  • اجرای قانون ناشناخته: کارت زرد دوم بدون اخراج!
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • رئیسی: مسئولان عملکرد خود را با اقتضای انقلابی زیستن،‌ اندیشیدن و عمل کردن ارزیابی کنند
  • فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد
  • مدودف: آمریکا در اعتراضات گرجستان دست دارد
  • مجموعه مقالات سومین همایش فرهنگ و شعایر حسینی رونمایی می شود
  • اعلام فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه
  • آموزش، مهمترین بستر در حفظ محیط زیست است