Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، پاکستان در حال بررسی طرح پیشنهادی جایگزین کردن یوآن به جای دلار در معاملات دو سویه با چین است؛ این در حالی است که مجموع حجم معاملات دو کشور در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار ثبت شده است.
  در همین حال «احسان اقبال»، وزیر کشور پاکستان که مرکز برنامه ریزی و پیاده سازی روابط اقتصادی چین و پاکستان است، پس از معرفی یک برنامه همکاری اقتصادی بلند مدت میان دو کشور، در مورد این طرح پیشنهادی صحبت به میان آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«اقبال» گفت: پاکستان قصد دارد استفاده از روپیه در معاملات داخلی خود با چین را ادامه دهد.

از سویی دیگر برنامه بلند مدت اقتصادی دو کشور حاکی از همکاری کلیدی بین پاکستان و چین در حوزه اتصال شبکه ریلی و جاده ای، زیرساخت شبکه اطلاعات، انرژی، پارک های صنعتی و تجاری، کشاورزی، کاهش فقر و گردشگری است.

قرار است حداقل تا سال ۲۰۳۰ میلادی پاکستان و چین بر روی پروژه ای تحت عنوان «کریدور اقتصادی چین-پاکستان» با یکدیگر هکاری داشته باشند. البته پیش از این چینی ها متعهد به سرمایه گذاری ۵۷ میلیارد دلاری در پروژه  «کریدور اقتصادی چین-پاکستان» که بخشی از «کمربند و جاده پکن» برای ساخت جاده ابریشم جدید با مسیرهای تجارت زمینی و دریایی و اتصال بیش از ۶۰ کشور در آسیا، اروپا و آفریقا است، شده بودند.

منبع:مهر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۴۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا

به گزارش خبرگزاری مهر، هر اسکناس دلار امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با ۱۴۲ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۴۴ هزار و ۳۸ تومان داد و ستد شد.

قیمت حواله دلار آمریکا نیز با ۱۴۲ تومان افزایش نسبت به روز کاری قبل، ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان معامله شد.

قیمت هر اسکناس یورو با افزایش ۳۵۲ تومانی به ۴۷ هزار و ۸۸ تومان و حواله آن با افزایش ۳۴۸ تومانی نسبت به دیروز، ۴۳ هزار و ۹۶۷ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری با ۳۹ تومان افزایش قیمت به ۱۱ هزار و ۹۹۱ تومان رسید و حواله درهم ۱۱ هزار و ۱۹۶ تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ۳۹ تومان افزایش داشته است.

کد خبر 6088007 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • واردات گوشت گرم از آفریقا
  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • گاز ایران به چین هم می‌رسد؟
  • محرک جدید بورس
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان، دو همسایه ای که در تجارت غریبه بودند + جدول
  • تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی در کردستان