Web Analytics Made Easy - Statcounter

گچساران- ایرنا- کارشناس اشتغال اداره کل کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون هفت هزار نفر در طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این استان نام نویسی کرده‌اند.

به گزارش ایرنا عباس سالاری روز سه شنبه در نشست توجیهی طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان در فرمانداری گچساران افزود: 404 واحد پذیرنده با ثبت نام در سامانه مربوطه از استان کهگیلویه و بویراحمد برای شرکت در طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی حضور یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: از آن جایی که حضور در طرح کارورزی شرایط خاصی دارد، سه هزار نفر از کل افراد ثبت نام کننده واجد شرایط لازم برای شرکت در این طرح هستند.
سالاری ابراز کرد: امسال 72 نفر از دانش آموختگان دانشگاهی در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، دنا و باشت از طریق طرح کارورزی در این استان جذب شدند.
وی تصریح کرد: تمامی فارغ‌التحصیلانی که شرط سنی را داشته و 6 ماه تا 3 سال از فارغ‌التحصیلی آنها می‌گذرد می‌توانند در این طرح شرکت کنند و ضمن دریافت حقوق و برخورداری از بیمه، نسبت به افزایش مهارت خود اقدام نمایند.
وی ابراز کرد: در این طرح جوانان جویای کار فارغ‌التحصیل در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی به‌طور موقت مشغول به کار شده و مهارت شغلی کسب می‌کنند.
سالاری ابراز کرد: در طرح کارورزی، حقوق و حق بیمه کارورز از سوی دولت پرداخت می‌شود و هیچ هزینه‌ای برای کارفرما به دنبال ندارد.
وی گفت: اجرای طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یکی از برنامه‌های کوتاه مدت دولت در حوزه اشتغال به شمار می‌رود.
سالاری ابراز کرد: سن لازم برای کارورزی در قالب این طرح حداکثر 25 سال سن در مقطع تحصیلی کاردانی، 28 سال برای مقطع تحصیلی کارشناس و 33 سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد است.
وی با بیان اینکه در این طرح طول دوران سربازی به حداکثر شرط سنی اضافه خواهد شد گفت: در صورتی که متقاضی این طرح هنوز فراخوان خدمت نشده و یا به دلایل مختلف از سربازی معاف باشد همان شرایط سنی ذکر شده اعمال می‌شود.
سالاری ابراز کرد: کارورزانی که پس از 6 ماه کارورزی در همان بنگاه کسب و کار استخدام شوند تا 2 سال از معافیت کامل بیمه سهم کارفرما برخوردار خواهند شد.
فرماندار گچساران در این نشست گفت: تاکنون بیش از 796 نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی این شهرستان در این طرح نام نویسی کردند.
عبدالرحیم رحیمی افزود: 74 واحد پذیرنده با ثبت نام در سامانه مربوطه از شهرستان گچساران برای شرکت در طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی حضور یافته‌اند.
طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و راه اندازی سامانه کارورزی در جلسه نهم فروردین 1393 شورای عالی اشتغال به تصویب رسید و اجرای آزمایشی آن در سال 1394 برای هشت استان گلستان، کردستان، ایلام، قزوین، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار قرار گرفت.
این طرح به‌منظور ایجاد زمینه‌های لازم برای به‌کارگیری نیروهای تحصیل‌کرده با هدف مهارت آموزی و هدایت آنها به سمت بازار کار در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت.
ثبت نام در سامانه کارورزی وزارت تعاون به نشانی http://karvarzi.mcls.gov.ir از تیرماه سال جاری آغاز شده است.
نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته 17.7 درصد بوده که با 4.4 درصد کاهش به 13.3 درصد رسید.
خبرنگار: مریم صیادی** انتشار دهنده: موسوی
2082/6110

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۴۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته امتحانات نهایی پایه متوسطه امسال برای نخستین بار در مدارس عشایری دخترانه سرآبتاوه، شهید اندرخور پوله و سیدالشهدای چهارتخته برگزار می‌شود.   علی رحیمی افزود: پیش از این امتحانات پایان سال تحصیلی مقطع متوسطه در مدارس امام محمد باقر موشمی، امام هادی برد پهن، نخبگان گنجه‌ای و امام علی پهون برگزار می‌شد.   وی ادامه داد: دانش آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم کهگیلویه و بویراحمد در صورت اخذ نشدن این مجوز باید کیلومتر‌ها راه سخت گذر را با خودرو یا موتور سیکلت برای شرکت در این آزمون پیمایش می‌کردند.   رحیمی بیان کرد: ۱۲۰ دانش آموز در این چهار حوزه امتحانی افزون بر خطرات جاده‌ای هزینه‌های زیادی را برای طی کردن در مسیر‌های سخت گذر می‌پرداختند.   رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آزمون نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم برای دانش آموزان استان در هفت حوزه برگزار می‌شود.   رحیمی اظهار کرد: بیش از ۵۳۰ نفر نیروی آموزشی و اداری کار آموزش سه هزار و ۷۱۱ دانش آموز عشایری را در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ برعهده دارند.   وی ابراز کرد: این دانش آموزان به‌صورت ثابت، نیمه ثابت و سیار زیر پوشش آموزش‌های تحصیلی در مقطع ابتدایی این اداره کل قرار گرفته اند.   مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.   چهار درصد جمعیت دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد یعنی سه هزار و ۷۱۱ دانش‌آموز را، دانش آموزان عشایری تشکیل می‌دهند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • ظرفیت کافی برای به‌کارگیری فارغ التحصیلان مامایی وجود ندارد
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • تدریس مشق عشق در یک مدرسه عشایری+ فیلم و عکس
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست
  • رقابت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز برای تکنولوژی‌های آینده
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند