Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ دکتر علی مریدی روز سه شنبه در همایش مخاطرات محیط زیستی و امنیت منطقه ای غرب آسیا در دانشگاه تهران افزود: این معضل در استان های متعددی از ایلام و خوزستان تا تهران به وجود می آید و مشکلات متعددی را برای مردم به وجود می آورد.
وی با اشاره به این که تعطیلی مدارس، ادارات و کارخانجات و لغو پروازها از مهمترین شاخص های این محاسبه است، گفت: هزینه های سلامتی، خسارت های زیست محیطی و خسارت های محصولات کشاورزی از جمله زنبور عسل و دام از دیگر آسیب های ناشی از ریزگردها است که در این محاسبه منظور نشده است و با لحاظ آنها ضرر ناشی از این معضل به مراتب بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی مشکلات تنفسی را از دیگر مشکلات این معضل اعلام کرد و گفت: خسارت هایی هم که بر اثر این کار به تولید زنبور عسل و جنگل های زاگرس وارد می شود، در این محاسبه منظور نشده است.
مریدی تاکید کرد که این ضرر برای مردم ناملموس است و به همین دلیل کسی ان را حس نمی کند‌.
وی آلودگی هوا را از دیگر معضلات محیط زیستی موجود اعلام کرد و گفت: این معضل سبب تعطیلی مدارس در چند روز اخیر در شهر تهران شده است.
مریدی افزود: اگر حواس مان به این مشکلات نباشد، خسارت های خیلی سنگین به ما می زند و حتی امنیت ملی ما را دچار مخاطره می کند.
وی ادامه داد: اگر به استان های خوزستان و سیستان و بلوچستان رسیدگی جدی نشود به کانون های بحران تبدیل می شوند و مهاجرت های گسترده براثر این کار انجام می گیرد که نیازمند توجه جدی هستند.
وی با بیان این که عزم عمومی در این زمینه شکل گرفته و توجه مردم و مسئولان به این موضوع جلب شده است، اظهار امیدواری کرد که دست اندرکاران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی دست به دست هم دهند و شاهد اقدامات خوبی در این زمینه باشیم.
مریدی بیان کرد که امیدواریم بودجه های خوبی در این زمینه در نظر گرفته شود تا بتوان این معضلات را رفع کرد.
مدیرکل آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست، یکی از پروژه هایی که امنیت ملی ما را می تواند خطر بیاندازد پروژه گاپ ( GAP ) ترکیه اعلام کرد و گفت: این پروژه درمنطقه آناتولی ترکیه واقع درمنطقه بالادست رودخانه های دجله و فرات طراحی شده است. تاثیرات سوء این پروژه در سوریه و عراق کاملا مشاهده می شود و کشور ما هم در سال های اخیر با برگشت آب شور و بروز ریزگردها هم دچار مشکلاتی شده است.
مریدی اظهار کرد: ترکیه بین 10 تا 15 سالی است که سرمایه گذاری شدید در حوضه آب در این منطقه کرده است و در صورت اجرای تمام پروژه گاپ 30 میلیارد متر مکعب آب دجله و فرات مهار می شود.
وی با اشاره به اینکه هورالعظیم یکی از مهمترین منشاء ریزگرد که استان خوزستان را دچار مشکلات جدی کرده است، افزود: این کار علاوه بر عراق و سوریه بر هورالعظیم هم تاثیر می گذارد.
مدیرکل آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: با اجرای بخشی از این طرح، 25 میلیارد متر مکعب معادل یک و نیم برابر رودخانه کارون، مهار شده و این طرح در حال تکمیل است.
وی ادامه داد که اگر سد ایل سو در این منطقه هم احداث شود رودخانه دجله خشک می شود. این طرح در مرحله اولیه اجرا است و مردم محلی در ترکیه هم مقاومتی هایی برای ساخت آن دارند.
همایش یک روزه مخاطرات زیست محیطی و امنیت منطقه ای در غرب آسیا امروز سه شنبه با حضور جمعی از صاحب نظران این حوزه در دانشگاه تهران برگزار شد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۴۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۰.۷ درصدی ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس/ مشکلات سامانه خودنویس رفع می‌شود

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، وزارت راه وشهرسازی از رشد ۴۰.۷ درصدی ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس خبر داد و اعلام کرد: مشکلات سامانه خودنویس در حال رفع است.

بیشتر بخوانید: مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

طبق آمار طی 40 روز ابتدایی سال گذشته 80186 قرارداد در سامانه خودنویس ثبت شده بود. این در حالی است که در مدت مشابه سال جاری 112864 قرارداد اجاره در سامانه مذکور ثبت شده که نشان می‌دهد قراردادها 40.7 درصد رشد داشته است.

سال گذشته ثبت قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری فقط از طریق مشاوران املاک امکان‌پذیر بوده است، اما با راه‌اندازی سامانه خودنویس مردم می‌توانند بر اساس قانون قراردادهای اجاره را ثبت کنند. روند مراجعه مردم به سامانه خودنویس هر روز در حال رشد است و برخی مشکلات گزارش شده از سوی مردم به سرعت رفع شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229323 برچسب‌ها وزارت راه و شهر سازی

دیگر خبرها

  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • رشد ۴۰.۷ درصدی ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس/ مشکلات سامانه خودنویس رفع می‌شود
  • طرح کالابرگ فجرانه در قزوین روزانه ۱۰ هزار تراکنش دارد
  • نیاز مرغ روزانه کشور کمتر از ۷ هزار تن است
  • مشکلات سامانه خودنویس در حال رفع است
  • وزارت راه: مشکلات سامانه خودنویس در حال رفع است
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • کمبود پارکینگ از مشکلات اصلی ترافیک سنندج است