Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@23:57:13 GMT

مهاجرین و پناهجویان و آینده نامشخص آنها

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۴۵۱۹۱

مهاجرین و پناهجویان و آینده نامشخص آنها

بلگراد - ایرنا - صربستان برای ایجاد شرایط حمایت درازمدت برای ادغام مهاجرین و پناهجویان در جامعه به سیاست جدیدی نیاز دارد، زیرا بیش از چهار هزار و پانصد مهاجر به طور متوسط حدود 10 ماه در این کشور اقامت دارند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از رسانه های خبری صربستان، مطالعات و تحقیقات سازمان «فرصت ها و موانع برای ائتلاف مهاجرین و پناهجویان در جریانات اصلی جامعه در صربستان»؛ نشان می دهد: حدود 300 نفر از چهار هزار و 500 مهاجر و پناهجو که در صربستان زندگی می کنند، در خارج از مراکز و اردوگاه های تعیین شده زندگی می کنند و این در حالیست که 258 میلیون مهاجر در جهان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این گزارش تاکید شده که در مراحل ادغام مهاجرین و پناهجویان در جامعه، می بایستی بخصوص به جلوگیری از تبعیض و به حاشیه رانده شدن آنان توجه بیشتری کرد و همچنین به مبارزه با نژادپرستی و بیگانه ستیزی پرداخت.
در این گزارش نیز اشاره شده است که در روند ادغام مهاجرین و پناهجویان در جوامع اروپایی، ارتباط نهادها و موسسه ها با مهاجرین و درک مسائل شرایط اجتماعی کشورهایی که مهاجرین از آنها می آیند، بسیار مهم است.
میلان آلکسیچ از انجمن «آتینا» در خصوص نتایج مطالعات بر روی مراحل آموزشی مهاجرین، گفت: خردسالان و نوجوانان در سال جاری به مدارس فرستاده شده اند، ولی مشکلات برای ادغام والدین آنان در فرآیند آموزشی هنوز وجود دارد.
لیدیا مارکوویچ رئیس سازمان بین المللی مهاجرت در صربستان در خصوص حل و فصل مساله مهاجرین گفت: برای برطرف کردن مسائل مهاجران، به گفتمان جهانی و هماهنگی بهتر و همکاری بین کشورها با کشورهایی که مهاجرین از آنجا می آیند، ضروری است.
به گزارش ایرنا، آلکساندر ووچیچ رئیس جمهوری صربستانف پیش تر با اشاره به این واقعیت که صربستان تنها کشور اروپاست که در مرزهای خود دیوار و و حصار نکشیده است، گفت: بلگراد نسبت به مهاجرین سیاست مناسب و خوبی داشته و این سیاست را تغییر نمی دهد.
مهاجرین و پناهجویان در اردوگاه های مختلف در سراسر صربستان اسکان داده شده اند و از تمامی تسهیلات و امکانات رفاهی از جمله مواد غذایی، امور بهداشتی و درمانی و پوشاک برخوردارند و مردم و تمامی نهادهای صربستان در امور مهاجرین، با آنها رفتار خوبی دارند.
اصولا مهاجران و پناهجویان، صربستان را به عنوان محلی برای دست یافتن به یکی از کشورهای شمالی اتحادیه اروپا برگزیده اند و اگر چه از امکانات لازم برای زندگی کردن برخوردار هستند، اما برای ترک این کشور و رسیدن به مقصد نهایی مورد نظر خود تلاش می کنند.
همچنین تعدادی از مهاجران و پناهندگان هستند که به نهادهای ذیربط در صربستان برای دریافت مدرک پناهندگی، درخواست داده اند، اما اگر فرصتی برای خروج از صربستان پیش بیاید، به مسیر خود ادامه داده و این کشور را ترک می کنند.
در اردوگاه های صربستان که مهاجران مستقر هستند، تمامی شرایط حتی نوع غذای مناسب برای مسلمانان فراهم شده و در ماه رمضان نیز غذای مناسب در اختیار روزه داران قرار داده می شود.
کشورهای بالکان به خصوص یونان، بلغارستان، مقدونیه، صربستان و کرواسی که گذرگاه آوارگان جنگی برای رسیدن به کشورهای بزرگ اتحادیه اروپا از جمله آلمان، هلند، سوئد و انگلیس می باشند، با بحران بزرگی مواجه هستند و در این رابطه مقام های صربستان و کرواسی و دیگر کشورهای بالکان با درخواست کمک مالی از اتحادیه اروپا، خواستار یافتن راه مشترکی برای حل و فصل پایدار این مساله شده اند.
اروپام**436**1486**انتشاردهنده: محسن شریفی**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۵۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه دومین دوره لیگ فوتسال مهاجرین + فیلم

مراسم اختتامیه دومین دوره لیگ فوتسال مهاجرین شهرستان آران و بیدگل با عنوان "جام شهدای مدافع حرم" درسالن شهدای فرهنگی شهرستان آران وبیدگل برگزار شد.

 در این مسابقات 24 تیم از دی ماه سال گذشته با هم به رقابت پرداختند.

تیم منتخب مهاجرین این شهرستان قرار است در مسابقات انتخابیه تیم ملی مهاجرین افغانستان که در خرداد ماه سال جاری برگزار می شود اعزام شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • اختتامیه دومین دوره لیگ فوتسال مهاجرین + فیلم
  • آغاز ساخت مرکز صحی‌ در پکتیا
  • اختصاص کمک یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به لبنان برای مهار موج مهاجران
  • بازی مرگ و زندگی ایران: این رقیب را بکش و زنده بمان!