Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، قاسم جان بابایی روز سه شنبه در  نشست هم اندیشی اقتصاد و درمان با رویکرد مدیریت هزینه افزود: «طی 40 سال گذشته تجربه خوب و موفقی در سطوح اولیه درمان داشته ایم، اما باید با اجرای برنامه های جدید در حوزه درمان مانند نظام ارجاع، سطح بندی خدمات و راهنماهای بالینی، نظام خدمات درمانی را در کشور ارتقا دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «برنامه های حوزه درمان باید طبق ساختار و برنامه و با فرآیندهای مناسب و جاری و مداوم ادامه پیدا کند و در این راستا سطح بندی و استقرار نظام ارجاع یکی از عوامل موفقیت ارائه خدمات با کیفیت با پوشش فراگیر مبتنی بر مدیریت هزینه ها است.»

وی با بیان اینکه اجرای برنامه تحول نظام سلامت کاملا به جا بوده است، خاطرنشان کرد: «طی 40 سال گذشته تجربه خوب و موفقی در سطوح اولیه درمان داشته ایم و با توجه به محدودیت منابع به بازنگری برنامه های پیشین و تدوین بر خط برنامه های آتی نیاز داریم.»

جان بابایی گفت: «همه اقدامات و فعالیت های حوزه درمان با سیاست گزاری درستی اجرا شده است، اما به طور کامل با هم مرتبط نشده اند.»

وی افزود: «استقرار کامل سطح بندی خدمات درمان، بازنگری ارزش نسبی خدمات، تدوین گایدلاین ها، آموزش و توانمندسازی مدیران، از جمله اقدامات بسترسازی است که ادامه خواهد یافت.»

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: «در حوزه درمان اولویت بندی برنامه ها و اصلاح فرایندها با رویکرد مدیریت هزینه ها و دستیابی به اهداف عالیه سلامت باید صورت گیرد.»

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۵۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است

به گزارش خبرنگار مهر، موضوع رایگان شدن خدمات درمانی برای کودکان زیر ۷ سال، گذشته از سوی وزیر بهداشت، رسانه‌ای شد و در عین حال؛ اختلاف بر سر نحوه اجرای آن، باعث شد این موضوع در جلسات هیأت دولت مورد بررسی و بحث قرار گیرد.

اجرای چنین طرح یا دستورالعملی در ابعاد کشوری، نیازمند بودجه و اعتبار لازم است و شاید همین موضوع، باعث تأخیر آن شده بود.

در عین حال، در روزهای اخیر، وزیر بهداشت در حیاط دولت به اجرایی شدن این دستورالعمل، جنبه رسمی بخشید و قرار شد در تمامی بیمارستان‌های دولتی، درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان شود.

حالا، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت؛ جزئیات بیشتری از این دستورالعمل را تشریح کرده است.

وی با یادآوری اینکه تمامی هزینه‌های درمان سرپایی و بستری این کودکان رایگان بوده و بر عهده دولت است، گفت: در تاریخ ۹ اسفند ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه هیأت وزیران و ابلاغ معاون اول رئیس جمهور درمان کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی و دانشگاهی رایگان شد و هموطنان باید در جریان این موضوع قرار گیرند و بدانند که لازم نیست پولی بابت درمان فرزندانشان پرداخت کنند و اگر جایی با تخلف مواجه شدند این موضوع را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

وی افزود: این اقدام گام بلندی برای حمایت از آینده سازان کشور و خانواده‌ها آنان است و چنانچه خانواده‌ای تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های درمان فرزندش را نداشته باشند وظیفه ما است که آنها را به طور رایگان درمان کنیم در واقع ۸۰ درصد خدمات پزشکی کشور در مراکز دولتی و دانشگاهی ارائه می‌شود و این خدمات هم برای کودکان زیر ۷ سال رایگان خواهد بود.

در همین حال، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، با بیان اینکه هر حادثه یا بیماری که در ۷ سال اول زندگی رخ دهد، در بقیه عمر باقی می‌ماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، گفت: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیأت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان تا زیر ۷ سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آنها ایمن شود. این به همه بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

کد خبر 6095299 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند 
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است
  • ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در گرو حمایت‌های ارزی
  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • رقابت بیش از ۲۱ هزار کرمانی درآزمون آموزش و پرورش
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها