Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی دایی با پیگیری قرارداد خود با پرسپولیس قصد دارد مبلغ سال سوم حضور در این باشگاه به همراه جریمه و مالیات سال دوم و سوم قرارداد با سرخپوشان را دریافت کند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

شب گذشته در دقایق پایانی برنامه نود علی دایی سرمربی پرسپولیس روی خط آمد و با محکوم کردن علی اکبر طاهری به دروغگویی اعلام کرد تا ریال آخر حق خود را از پرسپولیس خواهد گرفت و مسئول این مساله کسی جز مدیرعامل اسبق پرسپولیس نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرای شکایت علی دایی از پرسپولیس و محکومیت این باشگاه توسط اسطوره فوتبال مدت ها است ذهن اهالی فوتبال و به خصوص هواداران سرخپوش را درگیر کرده است. دایی که قرارداد ۳ ساله ای با پرسپولیس امضا کرده بود، وقتی در سال دوم حضورش از این تیم برکنار شد، بابت دریافت مطالباتش از قرارداد ۳ ساله به کمیته انضباطی شکایت کرد.

دایی که در شهریورماه سال ۹۳ از سرمربیگری پرسپولیس کنار رفته بود، بابت مدت زمان قرارداد و مبلغ باقی مانده اش شکایت و کمیته انضباطی نیز رای خود را به سود دایی صادر کرد. بر اساس رای کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس باید مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بابت مبلغ باقیمانده قرارداد و یک میلیارد هم بابت غرامت و مالیات به دایی پرداخت کند. محکومیت ۳٫۵ میلیاردی باشگاه پرسپولیس در پرونده دایی باعث شد تا مسئولان سرخپوش به کمیته استیناف شکایت کنند و خواهان تجدید نظر شوند اما رای استیناف نیز به نفع علی دایی بود در حالی که سرمربی سرخپوشان در سال سوم قرارداد خود با پرسپولیس به تیم صبا رفته و بعد از عقد قرارداد میلیاردی با این باشگاه بنابر یک عرف بین‌المللی نباید از پرسپولیس حقوق می‌گرفت. به عبارت بهتر دایی در یک فصل در دو تیم حقوق دریافت کرد و این خلاق عرف بین المللی درباره مربیان است.

علیرضا صالحی، رییس کمیته استیناف فدراسیون در این باره به “ورزش سه” عنوان کرد: ما این پرونده را ماه ها قبل بررسی کردیم و دقیق مفاد آن را یادم نیست اما آن زمان ما صحبت های وکیل باشگاه پرسپولیس و علی دایی را کامل شنیدیم و بعد حکم کمیته انضباطی را تایید کردیم.

وی افزود: درباره اینکه علی دایی در مدت زمان قرارداد سال سومش با پرسپولیس با صبا قرارداد داشته باید بگویم آن زمان در آیین نامه انضباطی وجود نداشت اما الان وجود دارد و ما براساس آن رای دادیم. یعنی موضوع حکم علی دایی توسط استیناف کاملا حقوقی انجام شده است. ضمن اینکه ما بر اساس مفادی که در قرارداد علی دایی وجود داشت، رای دادیم.

در عین حال روزبه وثوق احمدی، رییس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان نیز توضیحاتی را ارائه می کند. او در این خصوص به “ورزش سه” گفت: در ماجرای شکایت علی دایی قرارداد او همه چیز را روشن کرده بود. در قرارداد دایی آمده بود که در صورت اخراج باید کل پول فصل پرداخت شود. از سوی دیگر باشگاه پرسپولیس در نامه اخراج علی دایی از او تشکر و قدردانی کرده بود. ما با توجه به همین موضوع به این مساله رسیدیم که اخراج دایی فنی نبوده است.

وی ادامه داد: با مقایسه نتایج پرسپولیس در هفته هفتم سالی که دایی اخراج شد و سال قبل مشخص شد نتایج این تیم آنقدر هم بد نبوده و از سوی دیگر از نظر فنی هفته هفتم زمان مناسبی برای برکناری یک مربی در آن شرایط پرسپولیس نیست. پس مشکل فنی وجود نداشته و البته شرط قرارداد هم این بوده کل پول سرمربی را پرداخت کنند.

در این شرایط به نظر می رسد مسئولان پرسپولیس نتوانستند آنطور که باید از حق خود در این پرونده دفاع کنند. آنطور که از اطرافیان شنیده می شود ، دایی بعد از حکم استیناف به مسئولان باشگاه پرسپولیس اعلام کرده حاضر است با پرداخت مالیاتش که ۱۱۵ میلیون تومان است، بقیه مطالباتش را ببخشد اما این درخواست با موافقت مسئولان پرسپولیس مواجه نشده است. ظاهرا پرسپولیسی ها از دایی خواسته اند ابتدا طلبش را ببخشد و بعد آنها برای پرداخت مالیات اقدام می کنند که این موضوع با ناراحتی شهریار همراه شده و باتوجه به قراردادی که با رویانیان بسته اقدام به شکایت و حالا پافشاری روی دریافت مبلغ کامل قرارداد در سال سوم می کند.

البته دایی در ابتدا این نیت را نداشته است اما حالا سر لج افتاده و قصد دارد حتما باشگاه سابق خود را نقره داغ کند که البته مقصر اصلی در این ماجرا مدیرعامل وقت باشگاه محمد رویانیان است که قراردادی با دایی بسته که به جز مبلغ سنگین (حدود ۷۰۰هزار دلار) در هر سال، این حق را به دایی داده که بعد از اخراج احتمالی خسارت و غرامت خود را بگیرد. دایی که بعد از اخراج در هفته هشتم، تا پایان همان فصل پول خود را از حمیدرضا سیاسی دریافت کرد، قاعدتا نمی‌بایست به دنبال مبلغ سال سوم باشد اما بی‌توجهی طاهری و مدیران میانی پرسپولیس به اصرار دایی برای پرداخت مالیات حالا دردسرساز شده و پرسپولیسی‌ها مبلغی در حدود یک میلیون دلار به این سرمربی مشهور فوتبال ایران بدهکارند مگر آنکه دایی حق خود را ببخشد.

منبع: پارس فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۵۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درویش: دایی؟ اوسمار گزینه اول ماست

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: خدا را شکر کار بسیار بسیار بزرگی انجام و پرسپولیس واگذار شد.

به گزارش مشرق، رضا درویش درباره واگذاری استقلال و پرسپولیس گفت: امروز یک کار نشدنی و غیر ممکن، ممکن شد. از سال ۶۴ و نزدیک به ۴۰ سال است سابقه همکاری با پرسپولیس را دارم و از آن روز تا الان شنیده بودم که واگذار می‌شود. خدا را شکر کار بسیار بسیار بزرگی انجام شد؛ این واگذاری نشان دهنده اراده همت مسئولان بود و زحمات طاقت فرسایی کشیده شد؛ هم وزارت ورزش و هم وزارت اقتصاد و دارایی.

وی ادامه داد: جا دارد از آقای قربان‌زاده (رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی) تشکر کنم که امروز نبود ولی در گذشته زحمات بسیار زیادی کشید. آن زمان گفتم کار بسیار بزرگی است. تا الان دغدغه ما مجوز حرفه‌ای بود و خدا را شکر با این واگذاری این دغدغه برطرف می‌شود. یکی از ارکان کسب مجوز حرفه‌ای رفع مشکل مالی بود که یقیناً با آمدن کنسرسیوم بانکی این مشکل برطرف می شود و باشگاه باید در پی این باشد که چطور سطح تیم را ارتقا دهد و به قهرمانی آسیا فکر کند.

درویش در مورد اینکه با توجه به سابقه همکاری با بانک خریدار پرسپولیس ابقای او در مدیرعاملی محتمل به نظر می‌رسد، گفت: تازه چند دقیقه است واگذاری انجام شده و فرصت این حرف ها نبوده است. یقیناً همه این آقایان به دنبال این هستند که سطح تیم را ارتقا دهند و هواداران خوشحال شوند. برای اینکه هوادار خوشحال شود باید تیم نتایج خوبی بگیرد. مهم این است که جایگاه پرسپولیس بالا باشد، چه ما باشیم و چه نباشیم. ۴۵ سال است پرسپولیس بعد از انقلاب اداره شده و قهرمانی‌های زیادی هم به دست آورده است. مدیران زیادی هم زحمت کشیدند، امروز که ما هستیم و اگر یک روز هم قرار شد برویم حتما یک مدیر با تدبیر بهتر می‌آید که مشکلات را حل کند.

مدیرعامل پرسپولیس در واکنش به سوالی درباره شایعه حضور علی دایی در پرسپولیس و همچنین تمدید قرارداد اوسمار عنوان کرد: با اوسمار صحبتی درباره وضعیت تیم و دو بازی آینده داشتیم. قرار شد بعد از بازی با سپاهان برنامه‌اش را بدهد. او قبل از این هم نشان داده بود مربی بزرگ و با درکی است، ضمن اینکه بسیار با باشگاه و بازیکن همراه است. قطعاً اولین گزینه‌ای ما که به آن فکر می کنم اوسمار است.

وی افزود: پرسپولیس خانه دایی است. ما با او مشورت هم می‌کنیم. آخرین صحبتی که با دایی چند ماه پیش داشتم اصلاً بحثی برای حضور در فوتبال ندارد. متأسفانه بعضی‌ها به این مسائل دامن می‌زنند تا فضای پرسپولیس را ملتهب کنند. چهار،‌ پنج تیم بالای جدول را نگاه کنید،‌کدام خبرنگار از مدیر آن تیم پرسیده که آیا با بازیکن تمدید کردید؟ در این سه هفته اخیر مدام از ما می‌پرسند. چرا از تیم‌های دیگر نمی‌پرسند؟ حتی در مورد مربی آنها هم نمی‌پرسند. اینها دنبال حاشیه هستند.

درویش در واکنش به این موضوع که مدیرعامل بانک شهر اعلام کرده او همچنان به عنوان مدیرعامل به کار خود ادامه خواهد داد، گفت: ایشان به ما لطف دارند اما هنوز تصمیم‌گیری نشده است. چه ما باشیم و نباشیم پرسپولیسی هستیم.

دیگر خبرها

  • علی دایی سرمربی پرسپولیس می‌شود؟
  • علی دایی: اجازه نمی‌دهم زور بگویند!
  • مدیرعامل باشگاه پرسپولیس: دایی؟ اوسمار گزینه اول ماست
  • دلخوری درویش: پرسپولیس خانه علی دایی است اما...
  • ببینید | اولین واکنش پرسپولیس به انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی
  • واکنش درویش به شایعه حضور علی دایی در پرسپولیس
  • درویش: دایی؟ اوسمار گزینه اول ماست
  • سرمربی پرسپولیس چه کار کند، شایعه نسازید؟
  •  درست‌ترین تصمیم علی دایی!
  • علی دایی؟ فکرش را هم نکنید!