Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداره کل فرهنگ حقوقی جامعه معاونت فرهنگی قوه قضائیه گفت: در تعامل با آموزش و پرورش به دنبال بالا بردن سطح تعهد به قانون و قانونگرایی، کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقاء دانش حقوقی مردم هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اکبر تهرانی، معاون اداره کل فرهنگ حقوقی جامعه معاونت فرهنگی قوه قضائیه گفت: آموزش و پرورش با بیش از 10 میلیون دانش آموز که به همراه خانواده های آنان و نیز مربیان و معلمان بخش قابل توجهی از جامعه را تشکیل می دهد، گروه بسیار با ارزشی برای اهداف فرهنگ‌سازی به حساب می‌آید و بر همین اساس است که بنا داریم طبق تفاهمنامه‌ای، همکاری‌های دو طرف جهت ارتقاء دانش حقوقی مردم و کاهش آسیب های اجتماعی را شکل دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر ضرورت آگاهی همه آحاد مردم به خصوص دانش آموزان از حقوق و تکالیف قانونی افراد در جامعه گفت: نوجوانان و دانش آموزان ما به دلایل و موضوعات مختلف از جمله اثرات شبکه های اجتماعی و ماهواره ای و نیز مصرف مواد مخدر در معرض ابتلا به جرم و قانون شکنی هستند که با آموزش و آگاهی بخشی به این بخش از جامعه و نیز اولیا و مربیان می توان از تشکیل پرونده های جدید در دستگاه قضایی جلوگیری کرد و رسالت فرهنگ سازی هم همین است.

تهرانی به جلسات و نشست ها با معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش و سایر مدیران کل و مدیران ارشد این وزارت خانه اشاره و تصریح کرد: در مرحله اول هدف ما اجرای برنامه های طراحی شده در مقطع متوسطه است چرا که خروجی این مقطع یا جذب بازار کار می شوند و یا بعد از مدتی به تشکیل خانواده اقدام می کنند و ضروری است تا با مسائل حقوقی آشنا شوند.همچنین در بلند مدت آماده هستیم تا در تألیف دروس با مقاطع مختلف از ابتدایی تا متوسطه همکاری کنیم.

معاون اداره کل فرهنگ حقوقی قضایی جامعه به اهمیت آسیب شناسی درباره همه ابعاد و زمینه های ابتلا به جرم در سنین مختلف دانش آموزان اشاره کرد و گفت: براساس تحقیقات موجود و موارد استخراج شده که در اختیار ما قرار گرفته است اقدام به برنامه ریزی و طراحی برنامه هایی کردیم که تولید و پخش برنامه های آموزشی از طریق تلویزیون تعاملی و در سه سطح دانش آموزان دختر و پسر، اولیاء و مربیان با هدف آگاه سازی و ارتقاء سطح دانش عمومی و شیوه عملی مواجهه با این معضلات از جمله این برنامه هاست.

وی تدوین و نگارش برگه های تخصصی با نام گام به گام را از دیگر برنامه های این اداره کل عنوان کرد و گفت: قضات با سابقه و برجسته کشور برای تولید و نگارش این تا برگه ها سازماندهی شده اند.

تهرانی، تولید، طراحی و ساخت اینفوگرافی و پویانمایی در زمینه های یاد شده را از جمله اقدامات دیگر معاونت فرهنگی قوه قضاییه برای تعامل با وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و باید دست به دست هم بدهیم تا این شاخص را به حداقل برسانیم و از آنجا که وزارت اموزش و پرورش استقبال خوبی از همکاری با معاونت فرهنگی قوه قضائیه کرده است امیدواریم به نتایج خوبی در این حوزه دست پیدا کنیم.

وی افزود: این طرح ها به صورت برنامه ای پیش و طی یک همکاری مشترک میان معاونت فرهنگی دادگستری استان تهران و آموزش و پرورش شهر تهران صورت خواهد پذیرفت و امیدواریم با ادامه جلسات و نشست ها به اهداف چهارگانه کاهش آسیب های اجتماعی، ترویج قانون گرایی، ارتقاء دانش حقوقی و پیشگیری از وقوع جرم به طور کامل برسیم.

انتهای پیام/

R1014142/P1014142/S2,20,22/CT47

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۵۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالله حیدری با بیان اینکه معاونت املاک و حقوقی اداره راه و شهرسازی وظایف بسیار مهمی برعهده دارد، افزود: تأمین زمین، تعیین تکلیف اراضی موات، انطباق زمین‌های محدوده شهری و حراست و حفاظت از اراضی ملی از وظایف مهم این معاونت است.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار هکتار از اراضی ملی استان زنجان تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن است، گفت: یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان حفاظت از این اراضی را بر عهده دارد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در چند سال اخیر واگذاری زمین در بخش مسکن مهر و نهضت ملی مسکن به صورت خیلی گسترده و قابل توجه در استان اتفاق افتاده است.

حیدری با بیان اینکه ۷۸۰ پرونده حقوقی در این معاونت در دست اقدام است، تاکید کرد: این معاونت با حداقل نیرو برای انجام وظایف سازمانی خود به بهترین نحو تلاش می‌کند.

وی یادآور شد: با کارهای انجام گرفته زمین مورد نیاز استان برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تأمین شد که بخشی از زمین در دستور الحاق به محدوده شهری زنجان است.

کد خبر 6096999

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • پورثانی: کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان به‌زودی صادر می‌شود
  • صدور کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان؛ به زودی/ کاهش تنوع مدارس در دستور کار