Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- مديرعامل سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري تهران با تاکيد بر ضرورت حرکت با شتاب به سمت «شهر هوشمند» گفت: يکي از راهکار هاي تاثيرگذار در بحث آلودگي هوا توسعه خدمات ديجيتال شهري است.
به گزارش خبرگزاري آريا، محمد فرجود ميزبان جمعي از فعالان استارت آپي بود، او گفت: از جمله برنامه هاي مهمي که ما پيگيري خواهيم کرد بحث «شهر هوشمند» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز مردم تهران با چالش هاي مهمي رو به رو هستند و نياز است که از مباحث کلي درباره شهر هوشمند فاصله بگيريم و به سمتي حرکت کنيم که شهر هوشمند در قالب خدماتي قابل درک و ملموس در زندگي مردم نقش آفريني داشته باشد.
وي با تاکيد بر ضرورت حرکت پرشتاب و همه جانبه در اين زمينه يادآور شد: باور داريم مقابله و مرتفع کردن بسياري از چالش هاي شهري که زندگي روزمره شهروندان و پايتخت نشينان را تهديد مي کند مانند ترافيک و يا آلودگي هوا و آلاينده هاي زيست محيطي، نيازمند توجه ويژه به زيرساختهاي ارتباطي و فناوري است از جمله شبکه هاي پهن باند، فيبر نوري يا فناوري هاي اينترنت اشيا که ما در دوره جديد نگاه مان در اين زمينه بسيار جدي است، در همسايگي کشور ما و کنار خليج فارس، شهر دوبي با سرمايه گذاري و تمرکز بر حرکت به سمت شهر هوشمند و بهره گفتن از اينترنت اشياء موفق شد در يک بازه زماني به نسبت کوتاه، ميزان استفاده از حمل و نقل عمومي را دو برابر افزايش دهد.
مديرعامل سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري تهران در بخش ديگري از صحبت هايش با اشاره به شرايط نامناسب آلودگي هوا در روزهاي اخير و گلايه هاي شهروندان تاکيد کرد: قبول دارم مساله آلودگي هوا تهديدي پيچيده و چندوجهي و البته داراي چندين متولي است و اين متوليان صرفا محدود به شهرداري تهران نيست و در بيرون از سازمان هم متولياني دارد که همه بايد پاسخگو باشيم به همين دليل نمي‌توان گفت که فقط با توسعه و بکارگيري ابزارهاي فناوري اطلاعات اين موضوع حل مي‌شود اما ترديدي نيست که هوشمندسازي شهر تهران و ساير کلانشهرهاي کشور با سرمايه گذاري و دعوت از بخش خصوصي و برنامه ريزي دقيق مي تواند تاثير بسزايي در اين زمينه داشته باشد.
فرجود در بخش پاياني صحبت هايش تاکيد کرد: يکي از محورهايي که در تعامل با استارت آپ‌ها و بخش خصوصي به آن خواهيم پرداخت موضوع آلودگي هوا خواهد بود و اعلام مي کنم از ايده‌هاي آنها استقبال مي‌کنيم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۵۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجتی سبحان، دبیر اجرایی برگزاری رویداد استارتاپی شتاب با اشاره به اینکه فراخوان رویداد شتاب ویژه استارتاپ‌ها و کسب و کار‌های نو در آذر سال گذشته به مراکز علمی و آموزشی ارسال شد، گفت: ۱۳۸ ایده در این فراخوان شرکت کردند که در نهایت در ۲ دوره داوری ۱۴ صاحب ایده به این رویداد ۳ روزه دعوت شدند.

وی با بیان اینکه این رویداد در حوزه فناوری اطلاعات و صنایع خلاق برگزار می‌شود، افزود: شرکت کنندگان در این رویداد بر ۲ موضوع ارائه نمونه اولیه محصول -همان سایت است - و همچنین نحوه ارائه خود در روز اختتامیه کار کنند.

دبیر اجرایی این رویداد از برگزاری اختتامیه آن در روز ۹ اردیبهشت خبر داد و گفت: تمامی صاحبان ایده و کسب و کار‌هایی که بتوانند امتیاز‌های لازم را در این رویداد سه روزه به دست آورند می‌توانند از تسهیلات مالی و تجهیزاتی پارک علم و فناوری استفاده و در آینده شرکت خود را تاسیس کنند.

دیگر خبرها

  • شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • استقبال شهروندان از نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق