Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اصفهان و سوئد در بخش حمل و نقل، خودروسازی و انرژی می توانند سرمایه گذاری مشترکی تعریف کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایمنا سیدعبدالوهاب سهل آبادی  در دیدار سفیر سوئد در ایران، اظهار کرد: استان اصفهان در مرکز کریدور حمل و نقل ایران قرار دارد و در زمینه‌های خودروسازی به عنوان قطب قطعه‌سازی کشور به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اصفهان را با هشت هزار واحد صنعتی در بخش‌های فولادی، پتروشیمی، مصالح ساختمانی، نساجی و ... صنعتی‌ترین استان کشور برشمرد و گفت: ۶۷ شهرک صنعتی استان در زمینه‌های گوناگون توانسته نیاز صنعتی ایران را برطرف کند و در تحریم های اقتصادی نقش مهمی ایفا کند.

وی از صادرات محصولات فولادی، پتروشیمی و مصالح ساختمانی از جمله سنگ استان اصفهان به اروپا خبر داد و گفت: استان اصفهان می تواند به صورت مستقیم با سوئد روابط تجاری نزدیکی در بخش‌های مختلف تعریف کند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان  تولید محصولات کشاورزی از جمله میوه‌جات را از مزیت‌های استان اصفهان برشمرد و افزود: میوه و خشکبار استان اصفهان می‌تواند بیش از گذشته به اروپا صادر شود.

وی با اشاره به قانون مترقی جذب سرمایه‌گذاری خارجی ایران، اظهار کرد: استان اصفهان بیش از ۱۴۰ پروژه مطالعاتی سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران خارجی طراحی و آماده سرمایه‌گذاری مشترک با آنان کرده است.

سهل آبادی خواستار برقراری روابط دوطرفه با اتاق بازرگانی سوئد از طریق سفارت این کشور در ایران شد و گفت: سفارتخانه‌ها نقش مهمی در برقراری ارتباط بین اتاق‌های بازرگانی و فعالان اقتصادی دو کشور دارند.

سفیر سوئد در ایران نیز در این دیدار، گفت: شرکت‌های سوئدی بیش از چندین دهه است که با ایران روابط تجاری نزدیکی دارند و در شرایط تحریم اقتصادی ایران روابط خود را با این کشور کاهش نداده‌اند.

هلنا سونگلند با اشاره به توانمندی سوئد در بخش های حمل و نقل، خودروسازی، انرژی‌های پاک محیط زیستی، فناوری اطلاعات و داروسازی گفت: شرکت‌های سوئدی می‌توانند همکاری مشترکی با شرکت‌های استان اصفهان در این زمینه آغاز کنند.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۲۰ هزار ایرانی در سوئد زندگی می‌کنند که نقش مهمی در  تجارت و سرمایه‌گذاری این کشور دارند و آنان می‌توانند نقش مهمی در توسعه روابط اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران و سوئد داشته باشند.

وی با اشاره به سفر نخست وزیر سوئد به ایران در سال گذشته به ایران، گفت: بلند پایه‌ترین مقام اروپایی از سوئد طی چند سال گذشته به ایران سفر کرده و امیدواریم موجب گسترش و تقویت روابط دو کشور شود.

سفیر سوئد در ایران با اشاره به قرارداد شرکت اسکانیا با شهرداری اصفهان برای تولید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس مسافربری، گفت: شرکت های سوئدی آماده سرمایه‌گذاری مشترک در استان اصفهان با هدف تولید و صادرات مجدد هستند.

 وی تاکید کرد: شرکت‌های سوئدی با شناخت هر چه بیشتر از ظرفیت‌های استان اصفهان به سرمایه‌گذاری در این استان ترغیب می‌شوند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۵۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده های کشور در سال ۱۴۰۲

تین نیوز

مدیرکل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۵۵ میلیون تن کالا در قالب بیش از ۳۶ میلیون سفر از طریق جاده های کشور جابه جا شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی، مدیرکل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان کالای جابه جا شده از طریق جاده های کشور حدود ۱۰ درصد افزایش یافته و بر اساس آمارهای موجود از ۵۵۵ میلیون تن کالا در قالب بیش از ۳۶ میلیون سفر از طریق جاده های کشور جابه جا شده است.

حمداللهی گفت: میزان حمل کالای اساسی از بنادر مهم کشور در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۱٫۶ میلیون تن با حدود ۹۳۵ هزار بارنامه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با محمولات ساختمانی و معدنی، باتوجه به ظرفیت های قانونی پیش بینی شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و الزام صاحبان معادن به حمل کالا از مبدأ معادن با سند حمل (بارنامه) و ظرفیت های ایجاد شده برای صدور بارنامه این محمولات، رشد چشمگیری در جابه جایی این بخش صورت گرفته، به طوری که حدود ۱۸۲ میلیون تن محمولات ساختمانی و معدنی در سال ۱۴۰۲ جابه جا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است.

به گفته مدیرکل دفتر حمل ونقل کالا هم اکنون تعداد ۴۳۵ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۸/۷ سال و ۵۵۵ هزار راننده به بخش حمل ونقل جاده ای کالا خدمت می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیه
  • جابه جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده های کشور در سال ۱۴۰۲
  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است
  • بهره‌برداری از خط ۵ بی‌آرتی اصفهان تا نیمه نخست ۱۴۰۳
  • وزیر حمل‌ونقل اسرائیل دستور بازگشایی حریم‌هوایی و فرودگاه‌ها را صادر کرد
  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • شکست نوشاد عالمیان مقابل نفر ۱۷ جهان
  • هفته فرهنگی ایران و مالزی فرصتی غنی برای تبادلات فرهنگی است
  • ساخت راه آهن رشت آستارا در یک قدمی اجرا