Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بین‌الملل حزب حاکم چین با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، صبح امروز "لی جون " معاون بین‌الملل حزب حاکم چین با محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار رضایی با خوش‌آمدگویی، به رابطه بسیار خوب دو کشور جمهوری اسلامی ایران و چین اشاره کرد و گفت: حضور هیأت‌های بلندپایه دو کشور نویدبخش گسترش روابط و آینده درخشان میان دو کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تقدیر از نقش مؤثر "شی جین پینگ" رهبر حزب حاکم چین، تصریح کرد: انسجام روابط و نزدیکی دو ملت ایران و چین نسبت به گذشته فوق‌العاده بهتر و امیدبخش‌تر شده است.

وی با بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهار دهه‌ی اخیر، به نقش مؤثر ایران در پایان دادن به حضور و ادامه حیات گروه افراطی و جنایتکار داعش اشاره کرد و گفت: امروز، ایران لنگرگاه امنیت منطقه است و اقدامات جمهوری اسلامی در سالهای اخیر نشان داد که ما به دنبال منطقه‌ای آرام، امن و باثبات هستیم.

رضایی توسعه اقتصاد را از اولویت‌های اصلی کشورمان برشمرد و گفت: تقویت اقتصاد داخلی در کنار گسترش همکاری‌های اقتصادی بین‌المللی در اولویت تلاش‌های مسئولان جمهوری اسلامی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تجارب مفید جمهوری اسلامی در مسائل منطقه‌ای، ضمن اعلام آمادگی برای به اشتراک گذاشتن این تجربیات با سایر کشورها از جمله چین، تصریح کرد: انتظار داریم کشور دوست و برادر چین، در زمینه انتقال تجربیات اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کشور ما حضور فعالانه داشته باشد.

وی ایجاد محدودیت برای گسترش روابط چین با جمهوری اسلامی ایران را خواست نظام سلطه دانست و تصریح کرد: امیدواریم دوستان چینی تلاش کنند تا بر محدودیت‌ها فائق آیند و شاهد روابطی درخشان، توسعه‌یافته و باثبات میان دو کشور باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به اقدامات ماجراجویانه آمریکا و برخی کشورهای غربی در منطقه اشاره کرد و افزود: رفتارهای آمریکا و برخی کشورهای اروپایی باعث تضعیف حضور آنان در منطقه شده و خواهد شد، همچنان که مداخلات آنان در سوریه و عراق به کاهش نفوذ آنان در این دو کشور و افزایش نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه منجر شده است.

وی به رهبران و مسئولان کشور چین توصیه کرد روابط دوستانه در همه زمینه‌ها را با جمهوری اسلامی ایران گسترش دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فرمایشی از بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی(ره)، در سالهای اول پیروزی انقلاب، مبنی بر اینکه کشورهای شرقی هیچ چیز کمتر از غربی‌ها برای پیشرفت و توسعه ندارند، جمهوری اسلامی ایران و چین را مثال بارز این بیان حضرت امام(ره) خواند و تأکید کرد: آینده منطقه و آسیا از آن کشورهای مستقل و باانگیزه‌ی بالا، در منطقه است.

در ادامه این دیدار لی جون، معاون بین‌الملل حزب حاکم چین با تشکر از مهمان‌نوازی جمهوری اسلامی ایران و مجمع تشخیص مصلحت نظام از هیأت چینی، پیام تبریک دکتر رضایی برای انتخاب مجدد دبیرکل حزب حاکم چین را خوشحال‌کننده خواند و افزود: هدف بلندمدت اعلام شده کنگره حزب حاکم چین برای آینده این کشور، تبدیل چین به کشوری قوی، مردم‌سالار و متمدن و زیبا به لحاظ زیستی است.

وی توسعه و حضور متوازن چین در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، منطقه‌ای و بین‌المللی را از اهداف این کشور اعلام کرد و افزود: در این مسیر کشور چین برخلاف برخی کشورهای مسئولیت‌نشناس که معاهدات بین‌المللی را پاره می‌کنند، وظیفه خود می‌داند برای رسیدن به جامعه بشری برابر و عادلانه به پیمان‌های بین‌المللی پایبند باشد.

لی جون، جمهوری اسلامی ایران را کشوری بزرگ و بانفوذ در منطقه خاورمیانه و جهان دانست و با بیان این مطلب که چین نقش مهم ایران در حلّ و فصل مسائل منطقه‌ای را به رسمیت می شناسد، نسبت به توسعه روابط دو کشور ابراز خوش‌بینی و تأکید کرد: ما هم علاقمندیم از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های گوناگون بهره بگیریم.

معاون بین‌الملل حزب حاکم چین یکی از موانع گسترش روابط ایران و چین را وجود نظام حکمرانی جهانی دانست که کشورهای غربی در آن نقش‌آفرینی زیادی دارند.

وی در پایان گفت: ما هم تلاش می‌کنیم یک نظام جهانی برابر و عادلانه برای همه مردم دنیا بسازیم، چرا که توسعه کشورها می‌تواند از راه‌های گوناگون و بنا بر ویژگی‌های خاص آنان صورت گیرد و لزومی ندارد ما از غربی‌ها پیروی کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۵۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم جنوب سیستان وبلوچستان بوده است و سیل زدگان این منطقه خدمت رسانی می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی‌ هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برابر اوامر فرماندهی کل ارتش، از همان روزهای اول سیل، اقدام به جمع آوری کمک‌های امدادی و ارسال آنها به مناطق سیل زده کرد.

امیر واحدی افزود: در زمان سیل، نیروی هوایی ارتش، در کنار وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران کشور بود تا هر چه زودتر کمک‌ها را از نقاط مختلف کشور جمع آوری و با استفاده از بالگردهای ارتش به منطقه سیل زده ارسال کند.

وی با اشاره به آمادگی نیروی هوایی در پاسداری از حریم هوایی کشور، تأکید کرد: سربازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در تمام بحران‌ها در کنار مردم خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا
  • اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است
  • پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است