Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت در نشست هم اندیشی اقتصاد درمان با رویکرد مدیریت هزینه گفت: برنامه های حوزه درمان باید طبق ساختار و برنامه و با فرآیندهای مناسب و جاری و مداوم ادامه پیدا کند و در این راستا سطح بندی و استقرار نظام ارجاع یکی از عوامل موفقیت ارائه خدمات با کیفیت با پوشش فراگیر مبتنی بر مدیریت هزینه ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جان بابایی گفت: برنامه های حوزه درمان باید طبق ساختار و برنامه و با فرآیندهای مناسب و جاری و مداوم ادامه پیدا کند و در این راستا سطح بندی و استقرار نظام ارجاع یکی از عوامل موفقیت ارائه خدمات با کیفیت با پوشش فراگیر مبتنی بر مدیریت هزینه ها است.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت کاملا به جا بوده است، خاطرنشان کرد: طی 40 سال گذشته تجربه خوب و موفقی در سطوح اولیه درمان داشته ایم و با توجه به محدودیت منابع نیاز به بازنگری برنامه های پیشین و تدوین بر خط برنامه های آتی داریم.

 جان بابایی گفت: تمامی اقدامات و فعالیت های حوزه درمان با سیاست گذاری درستی اجرا شده است، اما به طور کامل با هم مرتبط نشده اند.

وی افزود: استقرار کامل سطح بندی خدمات درمان، بازنگری ارزش نسبی خدمات، تدوین گایدلاین ها، آموزش و توانمندسازی مدیران، از جمله اقدامات بسترسازی است که ادامه خواهد یافت.

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: در حوزه درمان اولویت بندی برنامه ها و اصلاح فرایندها با رویکرد مدیریت هزینه ها و دستیابی به اهداف عالیه سلامت باید صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۵۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس دستوالعمل ارائه خدمات ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی موظف به ارائه کلیه خدمات بستری رایگان هستند.

دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کام در حال اجرا است.

او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ گونه دریافتی از از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.

به گفته طباطبایی دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.

والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند. 

دیگر خبرها

  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • هر کدملی یک مراقب سلامت دارد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • استقرار ۱۴۵ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان زنجان‌
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳