Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر تهرانی، معاون اداره کل فرهنگ حقوقی جامعه معاونت فرهنگی قوه قضاییه اظهار کرد: آموزش و پرورش با بیش از 10 میلیون دانش آموز که به همراه خانواده های آنان و نیز مربیان و معلمان بخش قابل توجهی از جامعه را تشکیل می دهد. گروه بسیار با ارزشی برای اهداف فرهنگ سازی به حساب می آید و بر همین اساس است که بنا داریم طبق تفاهمنامه ای، همکاری های دو طرف جهت ارتقای دانش حقوقی مردم و کاهش آسیب های اجتماعی را شکل دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تأکید بر ضرورت آگاهی همه آحاد مردم به خصوص دانش آموزان از حقوق و تکالیف قانونی افراد در جامعه گفت: نوجوانان و دانش آموزان ما به دلایل و موضوعات مختلف از جمله اثرات شبکه های اجتماعی و ماهواره ای و نیز مصرف مواد مخدر در معرض ابتلا به جرم و قانون شکنی هستند که با آموزش و آگاهی بخشی به این بخش از جامعه و نیز اولیا و مربیان می توان از تشکیل پرونده های جدید در دستگاه قضایی جلوگیری کرد و رسالت فرهنگ سازی هم همین است.

تهرانی به جلسات و نشست ها با معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش و سایر مدیران کل و مدیران ارشد این وزارتخانه اشاره و تصریح کرد: در مرحله اول هدف ما اجرای برنامه های طراحی شده در مقطع متوسطه است، چرا که خروجی این مقطع یا جذب بازار کار می شوند و یا بعد از مدتی به تشکیل خانواده اقدام می کنند و ضروری است تا با مسائل حقوقی آشنا شوند.

وی افزود: همچنین در بلند مدت آماده هستیم تا در تألیف دروس با مقاطع مختلف از ابتدایی تا متوسطه همکاری کنیم.

معاون اداره کل فرهنگ حقوقی قضایی جامعه به اهمیت آسیب شناسی درباره همه ابعاد و زمینه های ابتلا به جرم در سنین مختلف دانش آموزان اشاره کرد و گفت: براساس تحقیقات موجود و موارد استخراج شده که در اختیار ما قرار گرفته است اقدام به برنامه ریزی و طراحی برنامه هایی کردیم که تولید و پخش برنامه های آموزشی از طریق تلویزیون تعاملی و در سه سطح دانش آموزان دختر و پسر، اولیاء و مربیان با هدف آگاه سازی و ارتقای سطح دانش عمومی و شیوه عملی مواجهه با این معضلات از جمله این برنامه ها است.

وی تدوین و نگارش تا برگه های تخصصی با نام گام به گام را از دیگر برنامه های این اداره کل عنوان کرد و گفت: قضات با سابقه و برجسته کشور برای تولید و نگارش این تا برگه ها سازماندهی شده اند.

تهرانی، تولید، طراحی و ساخت اینفوگرافی و پویانمایی در زمینه های یاد شده را از جمله اقدامات دیگر معاونت فرهنگی قوه قضاییه برای تعامل با وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: کاهش آسیب های اجتماعی از جمله دغدغه های مقام معظم رهبری است و باید دست به دست هم بدهیم تا این شاخص را به حداقل برسانیم و از آنجا که وزارت آموزش و پرورش استقبال خوبی از همکاری با معاونت فرهنگی قوه قضاییه کرده است امیدواریم به نتایج خوبی در این حوزه دست پیدا کنیم.

وی افزود: این طرح ها به صورت برنامه ای پیش و طی یک همکاری مشترک میان معاونت فرهنگی دادگستری استان تهران و آموزش و پرورش شهر تهران صورت خواهد پذیرفت و امیدواریم با ادامه جلسات و نشست ها به اهداف چهارگانه کاهش آسیب های اجتماعی، ترویج قانون گرایی، ارتقاء دانش حقوقی و پیشگیری از وقوع جرم به طور کامل برسیم.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۵۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مطالبات غیرجاری در بانک نتیجه اثربخشی اصلاحات در حوزه حقوقی است

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط‌عمومی بانک دی؛ علیرضا قیطاسی، سرپرست بانک، در نشست بررسی عملکرد معاونت حقوقی و وصول مطالبات، که با حضور معاون، روسای ادارات و کارکنان این معاونت برگزار شد، عملکرد مناسب بانک دی در وصول مطالبات غیرجاری را نشان‌دهنده پیاده‌سازی درست ساختارها در بخش حقوقی، تقویت بدنه کارشناسی و مدیریتی این حوزه و همت جهادی کارکنان در تحقق اهداف دانست.

سرپرست بانک دی در این نشست ضمن قدردانی از عملکرد همکاران معاونت حقوقی و وصول مطالبات گفت: حوزه حقوقی بانک یکی از فعال‌ترین حوزه‌ها در سال گذشته بود که نتیجه فعالیت‌های همکاران این معاونت در شاخص‌های عملیاتی بانک مشهود است.

قیطاسی ضمن قدردانی از حمایت‌های همه جانبه دکتر قاضی‌زاده هاشمی، معاون رییس جمهور و رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران و مدیران بنیاد شهید در سطوح مختلف، از بانک دی گفت: با حمایت‌های این عزیزان و برنامه‌ریزی و اهتمام جدی مدیران بانک، در سال گذشته علاوه بر رشد مناسب منابع در نظام بانکی، در واگذاری املاک مازاد، به‌ویژه املاک بزرگ مقیاس و تعیین تکلیف پرونده‌های حقوقی و وصول مطالبات غیرجاری عملکرد مناسبی رقم خورد.

سرپرست بانک دی در پایان تأکید کرد: در پیگیری و تعیین تکلیف پرونده‌های حقوقی باید از تمام ظرفیت‌های موجود و پتانسیل رؤسای شعب و مشاوران حقوقی استفاده کرد.

در ابتدای این نشست اسماعیل عباسی، معاون حقوقی و وصول مطالبات بانک، ضمن قدردانی از حمایت‌های مدیریت ارشد بانک از اقدامات حوزه حقوقی به ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت پرداخت و تصریح کرد: توجه ویژه مدیریت ارشد بانک به امور حقوقی و وصول مطالبات حاکی از اهمیت استراتژیک این حوزه در تحقق اهداف بانک است.

 وی افزود: در دو سال گذشته با یک برنامه منسجم و مستمر در حوزه‌های مختلف معاونت حقوقی و وصول مطالبات و تلاش همکاران این حوزه شاهد رشد و بهبود مناسبی در وصول مطالبات، پیگیری پرونده‌های دعاوی و حقوقی، برگزاری مزایده‌ها و بهبود تصویر برند بانک نزد مراجع بالادستی بودیم.

در ادامه این نشست مدیر امور وصول مطالبات و املاک تملیکی و رؤسای ادارت ذیل معاونت حقوقی به ارائه گزارش عملکرد پرداختند.

همچنین مدیر امور بازرسی، طرح و برنامه، بین‌الملل و مدیرعامل شرکت دی ایرانیان نیز به بیان دیدگاه‌های خود درباره مسائل مختلف بانک پرداختند.

دیگر خبرها

  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • معاونت املاک و حقوقی اقدامی موثر در پیشبرد اهداف دارد
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک نتیجه اثربخشی اصلاحات در حوزه حقوقی است
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک دی
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران