Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-03@03:39:59 GMT

استقرار اورژانس در پایگاه‌های مدیریت بحران

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۴۵۷۰۸

استقرار اورژانس در پایگاه‌های مدیریت بحران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران آماده همکاری با مجموعه اورژانس شهر تهران برای کمک و تسهیل در امدادرسانی هوایی و نیز استقرار موتورلانس‌های اورژانس در پایگاه‌های ستاد مدیریت بحران است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، مجتبی یزدانی در جلسه‌ای مشترک با کولیوند رئیس اورژانس کشور در خصوص انجام همکاری‌های مشترک جهت تسهیل در خدمات رسانی به شهروندان که با حضور داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، صابریان سرپرست مرکز اورژانس شهر تهران، نادی معاون عملیات، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، اورژانس شهر سالم و دیگر مدیران این حوزه برگزار شد، گفت: از سال 83 مصوبه ای در خصوص چگونگی مشارکت شهرداری تهران در ساماندهی خدمات فوریت های پزشکی در شهر تهران وجود دارد که در همین راستا کمیته ای مشترک و راهبردی با حضور مجموعه شهرداری و اورژانس شهر تهران تشکیل تا نیازسنجی و امکان سنجی های لازم برای ساماندهی و افزایش پایگاه های امداد هوایی برای فرود هلی کوپترهای امدادی و نیز اختصاص فضای مناسب برای این منظور تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدانی در ادامه بر اهمیت گسترش اورژانس هوایی در شهر تهران تاکید کرد و گفت: برای تحقق این امر جانمایی، امکان سنجی‌ها و مطالعات لازم توسط اورژانس شهر تهران، سازمان آتش نشانی، مدیریت بحران و معاونت شهرسازی و معماری انجام شده است، تا با یک کار گروهی شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

همچنین در این جلسه کولیوند رئیس اورژانس کشور نیز در خصوص استقرار موتورلانس‌های اورژانس در پایگاه‌های ستاد مدیریت بحران و سازمان آتش نشانی و... جهت خدمات رسانی مطلوب به شهروندان در کمترین زمان ممکن، جانمایی مکان مناسب برای فرود بالگردهای اورژانس و نیاز به پدهای هلی‌کوپتر در راستای خدمات رسانی مطلوب به شهروندان تهرانی نکات و مباحثی را مطرح و در این خصوص بحث و تبادل نظر شد.

همچنین در این جلسه هماهنگی‌های لازم با حضور مسئولین مربوط برای تسریع در انجام مجموعه اقدامات؛ هر یک از مسئولین به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود در خصوص انجام امور محوله پرداختند و مقرر گردید که هماهنگی هایی نیز با معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در خصوص استفاده از ظرفیت محله ها برای استقرار موتورلانس‌های اورژانس شهر تهران و معاونت حمل و نقل و ترافیک صورت گیرد.

همچنین در این جلسه مقرر گردید برای پیشبرد اقدامات و عملیاتی کردن این موضوعات جلسات به شکل مستمر برگزار شود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۵۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم فعالیت سامانه بارشی تا نیمه اردیبهشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی خبرداد و گفت: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی فعالیت این سامانه از فردا پنجشنبه، سیزدهم اردیبهشت آغاز و تا پایان روز شنبه، پانزدهم اردیبهشت پایان خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حامد یزدی مهر، بعدازظهر امروز_ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌_ در جمع اصحاب رسانه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی خبر داد و اظهار کرد: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی فعالیت این سامانه از فردا پنجشنبه، سیزدهم اردیبهشت آغاز و تا پایان روز شنبه، پانزدهم اردیبهشت پایان خواهد یافت.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده از سوی کارشناسان هواشناسی باید منتظر رگبار باران رعدوبرق، وزش باد شدید و در برخی نقاط، گردوخاک و احتمال وقوع تگرگ به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب در کل استان تهران به ویژه ارتفاعات باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: به تمام مردم به ویژه ساکنان ارتفاعات توصیه می‌شود که بر اساس هشدار صادر شده و توصیه‌های مدیریت بحران به هنگام فعالیت سامانه بارشی از تردد غیرضروری در جاده‌ها پرهیز کنند و در حین تردد نیز احتیاط لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر استحکام بخشی به سازه‌های موقت، سبک و ناپایدار تصریح کرد: لازم است این اقدامات انجام شود، چرا که در صورت نبود استحکام کافی شاهد حوادث ناگواری خواهیم بود.

یزدی مهر اجتناب از صعود به ارتفاعات و کار در مناطق مرتفع را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: کوهنوردان و افرادی که در ارتفاع کار می‌کنند هوشیار باشند و از صعود به ارتفاعات به طور جدی خودداری کنند.

وی پرهیز از اسکان در حاشیه رودها و مسیل‌ها، قرار گرفتن در لبه پشت‌بام و مجاور سازه‌های موقت و ساختمان‌های نیمه‌کاره را از دیگر توصیه‌های لازم به شهروندان برشمرد و خاطرنشان کرد: لازم است که دستگاه‌های امدادی نیز آمادگی خود را در این خصوص ارتقا دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران در خصوص احتمال بارش تگرگ نیز هشدار داد و اضافه کرد: کشاورزان در نگهداری از نهال‌ها، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی تمهیدات لازم را بیاندیشند، از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و اطمینان از لایروبی کانال‌ها و آب روها خودداری کنند.

کد خبر 749786

دیگر خبرها

  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE
  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان
  • هشدار درباره فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • هشدار مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات
  • هشدار مدیریت بحران مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا نیمه اردیبهشت
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری در پی صدور هشدار هواشناسی
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت