Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:36:07 GMT

۲۸ هزار زن مازندرانی عضو لشگر زینبیون هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۴۵۸۱۷

۲۸ هزار زن مازندرانی عضو لشگر زینبیون هستند

ساری- ۲۸ هزار زن مازندرانی عضو لشگر مردمی حضرت زینب (س) مازندران هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، عقیله رادمهر، مادر شهید محمود رادمهر و از بانیان لشگر زینبیون در مازندران بعد از ظهر سه‌شنبه، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه لشگر مردمی حضرت زینب (س) مازندران از سال ۹۵ آغاز و کار توجیهی آن در تیرماه ۹۶ در شهرهای استان شروع شد، افزود: در این مسیر سعی بر تقویت رزمندگان اسلام در جبهه‌های مقاومت و کمک‌رسانی به مردم آسیب‌دیده مناطق مختلف بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مادر شهید محمود رادمهر، مهم‌ترین هدف این لشگر را کار فرهنگی برشمرد و گفت: در این راستا سعی داریم مبانی فکری و اعتقادی مورد اشاره اسلام را به تمام مردم دنیا نشان دهیم که شیعه دارای فرهنگی غنی و نشأت گرفته از فرهنگ علوی است.

وی افزود: افراد نه تنها به زبان که باید ارادت خود را در هنگام عمل نیز نشان دهند و پا به پای متعهدان در عرصه‌های مختلف پیش روند.

مادر شهید رادمهر با بیان اینکه این لشگر اولین لشگری است که در سطح کشور از جانب بانوان تشکیل شده است، افزود: ما زنان مازندران سعی بر این داریم تا مانند بانوان دفاع مقدس که پشت جبهه را مدیریت می‌کرده‌اند بتوانیم با درایت خاصی پشت جبهه مقاومت را نیز مدیریت کنیم و کمک کار خوبی برای رزمندگان اسلام باشیم تا این امر موجب تحقق پیروزی به نحو احسن گردد.

وی ادامه داد: نتیجه این کمک‌ها ایجادکننده دلگرمی بزرگی برای فرماندهان و سرداران یگان قدس بویژه سردار سلیمانی و سید حسن نصرالله و افرادی که در تیپ فاطمیون، زینبیون و مدافعان حرم از ایران بوده و آنها وعده پیروزی بر داعش را طی سه ماه به ما دادند که محقق شد.

وی با بیان اینکه پیروی بر داعش علاوه بر اینکه نتیجه مبارزه مردان ما در میادین جنگ بوده، بیانگر همت زنان جامعه بوده و این امر تاثیر زیادی در پیشرفت و پیروزی بر داعش داشته است، افزود: داعش ساخته استکبار جهانی و ایادی آنها در منطقه بوده و آنها سعی در تشکیل حکومت به ظاهر اسلامی داشتند اما سردار سلیمانی با همیاری نیروهای حزب الله و نیروهای تحت فرماندهی آنها و تحت اطاعت مقام عظمی ولایت، توانستند تمام مبانی فکری داعش و استکبار جهانی را محو کنند و بتوانند پرچم اسلام را بر فراز سرزمین سوریه و عراق به اهتزاز در آورند.

رادمهر با بیان اینکه لشگر مردمی حضرت زینب (س) دارای سه تیپ است، افزود: مازندران به سه قسمت تقسیم و تیپ شرق (با نام حضرت معصومه) با هفت شهر و تحت فرماندهی مادر شهید مدافع حرم، حسین مشتاقی، تیپ میانه (با نام تیپ ام البنین) با هشت شهر و تحت فرماندهی همسر شهید مدافع حرم شالیکار و تیپ غرب (با نام نرجس خاتون) با هشت شهر تحت فرماندهی همسر شهید محرم علی مرادخانی است.

وی با بیان اینکه ۲۸ هزار زن مازندرانی تحت پوشش این سه تیپ قرار دارند، افزود: به تعداد هر شهر یک فرمانده گردان، هر گردانی به تعداد حوزه‌های مقاومت دارای فرمانده گروهان، هر گروهان به تعداد پایگاه‌های مقاومت دارای فرمانده دسته است و از  اقشار مختلف جامعه نیز دعوت به پذیرش در تیپ‌های خود کردیم.

مادر شهید رادمهر با اشاره به  دو تیپ ویژه زیر 12 سال، گفت: یک تیپ ویژه پسران به نام علی اصغر و تیپ ویژه حضرت رقیه (س) برای دختران است و هدف ما از این عضوگیری آشنایی بچه‌های زیر ۱۲ سال با اصول و موازین قرآنی، سیره اهل بیت، تعلیم و تربیت و توجیه آنها است، چرا که کودکان ذخیره جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی از جمله اقدامات این لشگر را جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی در قالب مسائل فرهنگی و ارسال آن به جبهه مقاومت برشمرد و افزود: تاکنون در پنج مرحله،  مبلغی بیش از ۲ میلیارد تومان به جبهه مقاوت کمک شده است.

رادمهر خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت می‌تواند هر کجای ایران یا خارج از ایران باشد و مهم جبهه مقاومت بودن و مقابله با دشمن و احیای فرهنگ ناب اسلامی است.

وی همچنین از دیگر اقدامات به کمک رساانی به موکب‌ها در مراسم اربعین و کمک نقدی و غیر نقدی بالغ بر یک میلیارد تومان در قالب کار فرهنگی به مردم زلزله‌زده کرمانشاه اشاره کرد.

رادمهر افزود: نمایندگان جامعه بسیج زنان استان‌های مختلف اعلام آمادگی کردند تا در استان‌های دیگر نیز کارهای توجیهی برای این لشگر داشته باشیم تا هر استان، لشگر خود را داشته باشند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۵۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ مازندرانی در اردوی تیم ملی والیبال دختران زیر ۱۸ سال

یسنا آهنکوب و سوگند بابازاده از بابل و معصومه قدمی از ساری به عنوان بازیکن و سارا آقاجانی از مربیان سازنده و از بازیکنان سابق تیم ملی والیبال، نفرات مازندرانی حاضر در ششمین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی والیبال دختران زیر ۱۸ سال هستند.

دور جدید تمرینات تیم ملی والیبال زیر ۱۸ سال دختران زیر نظر فاطمه شعبان خمسه برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا از ۱۰ اردیبهشت‌ماه در محل کمپ تیم‌های ملی والیبال آغاز شده است.

مسابقات والیبال قهرمانی دختران زیر ۱۸ سال آسیا از تاریخ ۲۸ خرداد تا سوم تیرماه ۱۴۰۳ در شهر ناخون پاتوم کشور تایلند برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود
  • جبهه مقاومت گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را از بین برد
  • خطوط مقدم جبهه مقاومت به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا گسترش یافته است
  • روز به روز بر اقتدار جبهه مقاومت افزوده می شود
  • همه جبهه مقاومت به ایران قوی، افتخار می‌کنند
  • نیوزویک: مقاومت اسلامی بحرین، جبهه جدید محور مقاومت در جنگ با اسرائیل
  • روایتی از رنج دانش آموزان مازندرانی
  • رونمایی از جبهه جدید مقاومت + فیلم
  • ۴ مازندرانی در اردوی تیم ملی والیبال دختران 
  • ۴ مازندرانی در اردوی تیم ملی والیبال دختران زیر ۱۸ سال