Web Analytics Made Easy - Statcounter

شب گذشته مراسم محفل انس با قرآن با حضور استاد بین المللی قرآن و نفر اول دنیای اسلام در سالن شهید جرجانی یاسوج و با حضور اقشار مختلف مردم استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چهارفصل؛ شب گذشته مراسم محفل انس با قرآن با حضور استاد بین المللی قرآن و نفر اول دنیای اسلام در سالن شهید جرجانی یاسوج  و با حضور اقشار مختلف مردم استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنرنمایی نابغه خردسال قرآنی در این مراسم روحانی مردم را غرق در شور و شعف نمود و معجزات الهی را بیش از پیش نمایان کردند.

در این مراسم معنوی حافظ کل قرآن با ورود به جایگاه و تلاوت آیات قرآن کریم به طرق مختلف، حضار در این مراسم را شگفت زده نمود.

در ابتدای این مراسم حنانه خلفی با یاداوری خاطرات خویش گفت:  بزرگترین آرزویم دیار با رهبر انقلاب اسلامی بود که  در 27 آبانماه سال 1394 به آرزوی دیرینه ام رسیدم و در دیدار با ریئس جمهور یک دستگاه پراید به عنوان هدیه دریافت نمودم.

آدرس نشانه های آیاتی و یاداوری صفحات کل قران و همینطور از آخر خواندن،وسط سوره ها را تلاوت کردن و همینطور ضربدری خواندن آیات قرآنی یکی از اسرار الهی بود که د روجود این نونهال قرآنی به ودیعت گذاشته شده است.

اوج عظمت و شکوه جلوه قرآنی هنگامی نمایان تر می شود که این دختر خردسال طی امسال بیش از 1700 جلسه قرانی را در ایران و سرتاسر جهان برگزار نموده است.

سفر کردن به کشورهای مختلف نظیر مالزی عراق سوریه لبنان روسیه و تایلند برای لبیک به دعوت محافل قرانی از نکات برجسته این اعج.به قرانی بود که حاضرین در جلسه را شگفت زده نمود.

حنانه خلفی اظهار نمود که خواندن قران را از سن چهارسالگی و با کمک والدین شروع و بعد از دوسال تلاش و کوشش توانستم حافظ کل قران کریم بشوم. از نکته جالب این برنامه روحانی می توان به وظیفه پدر در حفظ و مادر در نحوه روخوانی اشاره نمایم.

در این مراسم روحانی حضور حامد شاکرنژاد با تلاوت منحصر بفرد و روح نواز خویش گرمی خاصی بخشیده بود.

در ادامه نوبت به نفر برگزیده تلاوت قرآن در جهان اسلام رسید تا با هنرنمایی منحصر بفرد خویش اوج شکوه و عظمت قرانی را به رخ حاضرین در جلسه بکشاند.

این قاری برجسته بین المللی در ابتدای برنامه تلاوت خود با یادآوری خاطرات بیادماندنی اش، عظمت قرآن و مانوس شدن با این کتاب آسمانی را بیش از پیش برای حضار در این مراسم آشکار نمودند.

حامد شاکر نژاد اظهار کرد: هنگامی که بین 75 کشور دنیا در عربستان بعنوان نفر برتر در رشته تلاوت و حفظ برگزیده شدم، رهبر معظم انقلاب فرمودند که: این حامدآقا چکار کرده است که عربها را مجبور کرده وی را برگزینند.

وی بیان نمود: بعد از اینکه در مسابقات بین المللی عربستان به عنوان نفر برتر برگزیده شدم به دستور پادشاه وقت عربستان توفیق حضور در خانه خدا را به همراه وزرای عربستانی یافتم و به شکرانه این نعمت بزرگ در پیشگاه مقام ابراهیمی سجده شکر بجای آوردم.

شاکر نژاد گفت: از خاطرات تشرف در کعبه می توان به سنگی اشاره کرد که داخل صندوقچه ای قرار داشت و طبق گفته همراهان آن همان جایی بود که حضرت علی (ع) متولد گشته است و باز می توان به دو تا پرده سبز رنگ و آویزان بر سقف خانه خدا اشاره نمود که با نام نامی حضرت محمد(ص) مزین گشته بود.

از خاطرات شیرین حامد شاکر نژاد م یتوان به دیدار ایشان با مقام معظم رهبری که در سنین نوجوانی و در سال 1371 اتفاق افتاده است اشاره نمود. وی بیان نمود که هنگامی که سنین نوجوانی توفیق عرض ادب به پیشگاه رهبری را یافتم و با وجود وقت 20 دقیقه این دیدار، من 30 دقیقه تلاوت قرآن داشتم که رهبری در ادامه فرمودند حامد آقا اوج تلاوتت را هم بخوان(با حالت شوخی)

این قاری برجسته جهانی در ادامه به برنامه اجرایی خویش در کشور ترکیه و فروش رفتن بلیط ها  که در پایان با امضاء سی دی های صوتی و تصویری  از این مراسم که به اذعان شهروندان ترکیه ای برای به فروش رفتن با قیمت بالا در بازار است اشاره نمود.

انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۵۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان

به نقل از الاخبار المسائی، روز گذشته ۲۳ آوریل(۴ اردیبهشت) مصادف با روز جهانی کتاب بود که همه‌ساله از سوی یونسکو گرامی داشته می‌شود، از سویی پژوهش‌های مرتبط با وضعیت کتاب‌خوانی، گسترش کتابخانه‌ها، ترویج کتاب‌خوانی و کتاب‌های پرفروش نیز معمولاً در این ایام انتشار می‌یابد.

یونسکو در روز جهانی کتاب، با همکاری سایر سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با کتاب، شهری را به عنوان پایتخت بین‌المللی کتاب انتخاب می‌کند.

 هدف از انتخاب چنین شهری تشویق مردم به‌طور عام و جوانان به‌طور خاص برای کشف لذت مطالعه و احترام به آثار و دانشی است که نویسندگان در طول قرون و اعصار آفریده‌اند. علاوه بر این به منظور گسترش فرهنگ در بین مردم، پایتخت کتاب منتخب هرسال متعهد می‌شود که کتاب‌خوانی را ترویج کند و میزان مطالعه در گروه‌های سنی و جمعیتی مختلف در داخل و خارج از کشور بالا ببرد. همچنین دولتی که پایتخت کتاب منتخب در آن است متعهد می‌شود که در آن سال برنامه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی تدوین کند.

در روز جهانی کتاب امسال، آدری اوزولای، مدیرکل یونسکو عنوان پایتخت جهانی کتاب در سال ۲۰۲۴ را به شهر آکرا در غنا اعطا کرد.

علی‌رغم پیشرفت فناوری و دسترسی مردم به اینترنت و به تبع آن شبکه‌های اجتماعی، کتاب‌ها هنوز در سراسر جهان بسیار محبوب هستند. هرساله ناشران در سراسر جهان هزاران کتاب منتشر و برخی از آنها برای دستیابی به پرفروش‌ترین کتاب‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مراکز پژوهشی در جهان اعلام کردند قرآن کریم، نهج‌البلاغه، اصول کافی و اسفار اربعه از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در جهان و به‌ویژه در کشورهای اسلامی بوده است.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • کارگر خالق و محور در امر تولید است
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • نماینده ایران رتبه دوم مسابقات «خیرالتلاوه» لبنان را کسب کرد
  • رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی