Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@10:34:41 GMT

سوانح جاده ای در ساوه و زرندیه 32 کشته داشت

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۴۵۹۵۹

سوانح جاده ای در ساوه و زرندیه 32 کشته داشت

ساوه - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان ساوه اعلام کرد: در هشت ماه امسال 644 سانحه رانندگی در جاده های ساوه و زرندیه رخ داد که بر اثر آن 32 نفر جان باختند.

به گزارش ایرنا، نعمت الله عزیزی روز سه شنبه در نشست کارگروه سلامت در حوادث و پدافند غیرعامل ساوه افزود: شمار مصدومان سوانح جاده ای ساوه وزرندیه در هشت ماه امسال 890 نفر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: بیشتر سوانح جاده ای امسال این شهرستان ها در اتوبان ساوه - همدان با 308 مورد ره داد که باعث باعث مصدوم شدن 445 نفر شد.
وی ادامه داد: هشت نفر در جاده قدیم ساوه - همدان و 14 نفر در آزادراه ساوه - همدان به دلیل سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند و شمار کشته ها در حوادث مسیر جاده قدیم ساوه به سلفچگان نیز هشت نفرو آزادراه ساوه - سلفچگان یک نفر بوده است.
عزیزی گفت: در فصل زمستان نیز با هماهنگی دستگاه های امدادی، تمهیدات لازم برای فراخوان نیروهای خارج از شیفت در صورت وقوع حوادث انجام شده است و برای آمادگی بیمارستان ها، مراکز درمانی و پذیرش بیماران و مصدومان احتمالی حوادث ترافیکی و زمستانی نیز پیش بینی لازم اتخاذ شده است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان ساوه در مورد طرح امداد و نجات زمستانی، اظهار کرد: از بیستم آذر ماه امسال این طرح در ساوه و زرندیه آغاز شد و گشت های سیار را به پایگاه های ثابت با هدف توان افزایی اضافه شده تا در صورت بروز حوادث زمستانی، بتوانند امدادرسانی کنند.
وی افزود: برای در راه ماندگان و ارائه خدماتی مانند اسکان و تغذیه اضطراری، زمینه های لازم را در پایگاه های ثابت جاده ای فراهم شده است.
عزیزی گفت:در خصوص برنامه های هفته مقابله با زلزله و کاهش بلایای طبیعی که امسال در دی ماه برگزار شود، مهمترین برنامه های با رویکرد کاهش اثر بلایای طبیعی و آموزش های عمومی به مردم است که در این راستا اجرای مانورهای عملیاتی برای نیروهای امدادی و برگزاری دوره های تکمیلی و تخصصی برای اعضا در دستور کار می باشد.
وی ادامه داد: علاوه بر برنامه های یاد شده، اجرای رزمایش در مدارس و شرکت های شهر صنعتی را در دستور کار است و برگزاری کلاس امداد و کمک های اولیه با توجه به تاکید ستاد مدیریت بحران و فرمانداری، در ادارات نیز را اجرا خواهد شد.
وی گفت:تاکنون نخستین دوره برای کارکنان فرمانداری برگزار شده و برای دستگاه هایی که درخواست داشته باشند نیز مربی اعزام می شود که در همین زمینه تاکنون در سه مدرسه و 2 شرکت شهر صنعتی رزمایش برگزار شده است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه نیز گفت: با توجه به اینکه زلزله خیزی کشور لازم است فراتر از حالت داوطلبی که در هلال احمر وجود دارد به عنوان تکلیف اداری موضوع مقابله با زلزله در دستور کار همه سازمان ها قرار گیرد.
جلیل کوهپایه زاده اظهار کرد: طرح آموزش هر خانه یک امدادگر می تواند در هنگام وقوع زلزله و مهاربحران کمک بزرگی باشد.
شهرستان ساوه دارای 147 کیلومتر آزادراه، 40 کیلومتر بزرگراه و 110 کیلومتر راه اصلی است.
/6013/6539خبرنگار: یحیی معماری -زینب احمر***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سید تیمور حسینی در این مراسم که با حضور وزیر بهداشت و جمعی از معاونان وزارت بهداشت در سالن امام جواد (ع) این وزارتخانه برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که با همکاری دستگاه‌های اجرایی بتوان شاهد سیر نزولی آمار مصدومان و تلفات حوادث رانندگی بود.

وی به آمارهای تلفات تصادفات در ایام نوروز بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی اشاره کرد و افزود: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده‌ای شاهد کاهش ۱۴.۳ درصدی فوتی‌ها بودیم و در مجموع تصادفات شهری و جاده‌ای، ۹.۴ درصد کاهش فوتی داشته‌ایم.

سردار حسینی، وضعیت فوتی‌های حوادث جاده‌ای در میانه دهه ۸۰ را بسیار نامناسب توصیف کرد و گفت: با اقدامات جامع از سوی دستگاه‌های اجرایی در زمینه‌های راه‌ها، وسایل نقلیه و قوانین و مقررات شاهد کاهش فوتی‌های جاده‌ای تا سال‌های ۹۵ و ۹۶ بودیم اما مجدداً وضعیت به شرایط قبل برگشت و متأسفانه در سال گذشته نیز تلفات جاده‌ای از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

رئیس پلیس راهور فراجا افزایش نرخ جرایم رانندگی را در عملکرد و رفتارهای ترافیکی کاربران مؤثر ارزیابی و عنوان کرد: مؤلفه‌های مؤثر در کاهش حوادث، مصدومیت‌ها و تلفات را شناسایی کرده و می‌دانیم که چه اقدامی باید در حوزه‌های مختلف از جمله راه‌ها، وسایل نقلیه و عامل انسانی انجام دهیم.

وی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث، یادآور شد: تمام تلاش ما باید این باشد که از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم تا فشار کاری نظام سلامت و دستگاه قضائی و نهادهای حمایتی، افزایش پیدا نکند.

سردار حسینی با اشاره به مصدومیت سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر در حوادث رانندگی، خاطرنشان کرد: در حالت خوش بینانه، ۱۰ درصد از این مصدومان، معلول و ناتوان می‌شوند که بار سنگینی به نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی وارد می‌کند بنابراین باید اشتراک عمل و هم اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا از آب و هوا، غذا، بهداشت و سلامت، سرپناه و ارتباطات به عنوان نیازهای اساسی هر فرد عنوان کرد و گفت: همکاری پلیس راهور و وزارت بهداشت می‌تواند در تأمین سلامت مردم مؤثر باشد.

کد خبر 6086588

دیگر خبرها

  • سوانح رانندگی خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • سوانح شهری خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • ۷ کشته و ۲۰ مجروح در مسابقات اتومبیلرانی| یک کودک در میان کشته‌ها بود
  • امدادرسانی به ۲۴۵ حادثه در گلستان/حوادث جاده‌ای در صدر
  • حادثه‌رانندگی در جاده مهاباد - سردشت ۴ کشته و مصدوم برجا گذاشت