Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: مقاوم‌سازی صرفا برعهده یک نهاد نیست و همه دستگاه‌ها در بخش‌های دولتی و خصوصی باید دست به دست هم دهند تا مقوله مقاوم‌سازی انجام شود، بنابراین انتظار داریم همه دستگاه‌ها به صورت هماهنگ با یک برنامه و هدف خاص این موضوع را پیش ببرند.

ایران آنلاین /احمد صادقی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان شهرداری تهران با سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) در جمع خبرنگاران گفت: طرح جامع مدیریت بحران شهر تهران برای یک بازه 12 ساله تعریف شده بود که بازه زمانی این طرح در سال 95 به پایان رسید، بنابراین نیازمند این هستیم که برای طرح جدید اطلاعات و معلومات جدیدی اضافه کنیم و اطلاعات قبلی نیز بروزرسانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بایستی تجربیاتی که در سطح دنیا و سطح کشور در این بازه 12 ساله اتفاق افتاده است، در تنظیم و تهیه طرح جدید لحاظ شود. همچنین کشور ژاپن یکی از کشورهایی است که در طرح زلزله کارهای خوبی انجام داده است و در دوره 12 ساله نیز به عنوان یک مشاور بین‌المللی تجربیات خود را در اختیار شهرداری تهران قرار داده بود.

صادقی اضافه کرد: بنابراین دوباره از آنها خواستیم که در بحث به روزرسانی طرح گذشته به ما کمک کنند و امروز نیز شاهد به امضاء رسیدن تفاهم‌نامه‌ای بودیم که طرح جامع مدیریت بحران شهر تهران در بحث لرزه‌ای در یک دوره سه ساله مورد بازبینی قرار گیرد و پروژه‌هایی تعریف شود تا به کاهش خطرپذیری شهر تهران کمک شود.

صادقی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این بحث نسبت به گذشته این است که تمام اقداماتی که تا به امروز درخصوص کاهش خطرپذیری شهر تهران انجام شده، فقط بر پایه مخاطرات لرزه‌ای و زلزله بوده است، اما قرار است چند مخاطره دیگر از جمله سیل، طوفان، لغزش زمین نیز دیده و به مخاطرات شهر تهران اضافه شود که این یکی از رویکردهای مهم این طرح است.

وی با بیان اینکه زلزله شهر تهران پدیده‌ای ویژه است که خسارت‌هایی ناشی از زلزله شهر تهران متناسب با نیازهای شهر تهران نیست و خیلی بیشتر از امکاناتی است که در تهران وجود دارد، گفت: شهر تهران شاید آمادگی زیادی در مقابله با زلزله نداشته باشد. این بحث، بحث ملی است و نیازمند برنامه است، بنابراین برای برنامه عملیاتی نیاز به مطالعات داریم که پایه این مطالعات تفاهم‌نامه امروز است.

رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: سازمان مدیریت بحران هماهنگ کننده بین دستگاهی است اگر بخواهیم چرخه مدیریت بحران را به صورت کامل اجرا کنیم، نیاز است که حدود 86 دستگاه مشارکت کنند تا چرخه مدیریت بحران را کامل کنیم. همچنین کارهای زیرساختی و کارهای مربوط به تهیه ضوابط و آیین‌نامه باید توسط سازمان مدیریت بحران انجام شود ولی دستگاه‌های مختلف می‌بایست مشارکت داشته باشند.

صادقی همچنین به اجرای پروژه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: یکی از این پروژه‌ها مقاوم‌سازی است. مقاوم‌سازی صرفا برعهده یک نهاد خاص نیست و همه دستگاه‌ها در بخش‌های خصوصی و دولتی باید دست به دست هم دهند تا مقاوم‌سازی انجام شود و انتظار داریم همه دستگاه‌ها به صورت هماهنگ و هدف خاص این موضوع را پیش ببرند.

وی گفت: ژاپن صرفا تجربیات خود را منتقل می‌کند و ما از تجربیات آنان استفاده و آنان را بومی می‌کنیم. همچنین این تجربیات را الگوسازی کرده و این الگو را به صورت بومی و محلی در شهرهای دیگر پیاده می‌کنیم.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۶۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مهم مدیریت بحران استانداری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیریت بحران استانداری مرکزی هشدار مهم صادر کرد.

در این هشدار آمده است: رخداد صاعقه‌های مرگبار در روز جمعه با ورود ناوه آشوبناک مدیترانه‌ای از ظرفیت به شدت بالایی برخوردار است که میتواند منجر به مرگ افراد به دلیل برق گرفتگی و سوختگی شدید ناشی از برخورد صاعقه شود.

اکیدا هشدار می‌دهیم طی روز جمعه از چرای دام در ارتفاعات و مناطق دشتی، انجام امورات کشاورزی در محیط‌های باز، قرارگرفتن در بلندی‌ها و و در مجاورت اجسام فلزی و کوهنوردی پرهیز کنید!

در تصویر بالا مناطق با رنگ جگری و بخصوص بنفش پتانسیل خطرناکی از جهت رخداد صاعقه‌های شدید را دارند.

محتوای این اطلاعیه را به اطلاع سایرین برسانید.

دیگر خبرها

  • عملکرد فصل معیشت و رفاه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری برخط کشور در قشم
  • راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • هشدار مهم مدیریت بحران استانداری
  • زمین لرزه فاریاب خسارتی نداشت
  • هشدار فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • هشدار مدیریت بحران استان تهران درباره بارندگی‌های آخر هفته