Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما پايگاه اينترنتي روزنامه راي اليوم نوشت: دولت رژيم صهيونيستي در صدد وضع قانوني است که اعدام مبارزان فلسطيني و نگاه داشتن جنازه هاي شهداء فلسطيني براي استفاده از آنها در چانه زنيها را مجاز مي سازد.
پايگاه اينترنتي اين روزنامه چاپ لندن در گزارشي به قلم زهير اندراوس نوشت: اسرائيل به کار روي تدوين دو قانون جديد ادامه مي دهد که در تضاد با پيش پا افتاده ترين معاهدات و قوانين بين المللي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين اقدام تلاشي براي ترور فلسطينيها و دقيقا آناني است که دست به عمليات انتحاري (شهادت طلبانه) ضد اهداف اسرائيل اشغالگر مي زنند. قانون نخست بر حق دولت اسرائيل براي توقيف جنازه شهداء فلسطيني تاکيد مي کند تا از آنها در معاملات براي مبادله با گروه هاي فلسطيني استفاده کند.
با اينکه دادگاه عالي رژيم صهيونيستي اين قانون را به طور کامل رد کرد اما دولت نتانياهو افراطي ترين دولت از زمان تشکيل اين رژيم، به تلاشهاي خود براي تدوين اين قانون ادامه مي دهد. روزنامه يديعوت آحارونوت به نقل از نفتالي بنت وزير آموزش و پرورش و رهبر حزب «خانه يهودي» نوشت دادگاه عالي اسرائيل سعي مي کند تصميمات دولت را در کنترل خود بگيرد.
در يک اقدام تحريک آميز جديد ضد فلسطينيها که نمايانگر چهره واقعي اسرائيل براي جهان است و نقض قوانين حقوق بشري و انساني بين المللي مرتبط با نزاعها و جنگها به شمار مي رود، صداها در درون اسرائيل براي تدوين قوانين نژاد پرستانه بلند شد. اين قانون قتل اسراء فلسطيني و عاملان عمليات انتحاري را مجاز مي سازد.
ارکان دولت اشغالگر مسئله اجراي اعدام فلسطينيها را به عنوان آخرين راهکار پيشنهاد کردند در حالي که همه اقدامات تنبيهي که مقامات اشغالگر بر ضد عاملان عمليات قهرمانانه ضد اهداف اسرائيلي به عمل آوردند مثل تخريب خانه ها و اخراج خانواده هايشان و بازداشت اعضاء خانواده هايشان و اعمال اقامت اجباري عليه آنها، شکست خورده است.
روزنامه يديعوت آحارونوت نوشت: مجازات اعدام مجروحان فلسطيني که عامل عمليات بودند و زندانيان نزد مقامات اشغالگر نيازي به هيچ قانون جديد ندارد و تصميم اعدام به دست نخست وزير و آويگدور ليبرمن وزير امنيت (جنگ) است. لازم است ياد آور شويم ليبرمن هدايت کمپيني را بر عهده دارد که براي اعدام «خرابکاران» فلسطيني قانون وضع مي کند.
اين روزنامه افزود: مجازات اعدام نيازي به وضع قانون جديد ندارد زيرا اين قانون در قانون نظامي مورد اجرا در کرانه باختري وجود دارد. تنها کاري که بايد انجام شود اين است که اعدام با تصميم نتانياهو و ليبرمن انجام و به دادستاني نظامي ابلاغ شود که اجراي اين مجازات را از دادگاههاي نظامي درخواست کند.
اين روزنامه اسرائيلي افزود: اين قانون نظامي اجازه مي دهد مجازات اعدام انجام شود با اين شرط که همه قضات کميته که پرونده را بررسي مي کنند، موافقت کنند.
مطالب اين روزنامه چند ساعت پس از آن منتشر شد که نخست وزير رژيم صهيونيستي به طور رسمي خواستار اعدام يک فلسطيني شد که سه اسرائيلي را چند روز قبل با استفاده از سلاح سرد در شهرک صهيونيست نشين حلميش در شهرستان رام الله کشت. نتانياهو هنگام تسليت به خانواده هاي اين سه کشته، گفت وقت آن فرا رسيده است حکم اعدام عليه تروريستها اعمال شود و اين امر با قانون تثبيت شده است. نتانياهو افزود بايد قضات اجماع داشته باشند اما آنها همچنين مي خواهند بدانند موضع دولت در اين زمينه چيست. وي گفت اين تروريست بايد اعدام شود تا لبخند نزند.
از سوي ديگر اين منابع گفتند ليبرمن دستورهاي لازم را صادر کرد تا هر چه سريعتر پيش نويس قانوني را که به دولت اجازه مي دهد جنازه شهداء را نگاه دارد، تهيه کنند. آيلت شاکد وزير دادگستري اسرائيل اعلام کرد هفته آينده متني را براي تعديل قانون مبارزه با تروريسم ابلاغ خواهد کرد که اجازه مي دهد جنازه ها با هدف چانه زني نگاه داشته شوند. شاکد در صفحه شخصي خود در توئيتر نوشت دولت جنازه تروريستها (شهداء) را تحويل نخواهد داد ماداميکه دشمن (حماس) جنازه هاي سربازان و اتباع ما را نگاه مي دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۶۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن

روزنامه نیویورک پست به نقل از منابع آگاه نوشت: برخی دستیاران جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پاییز ۲۰۲۳ در حال تدارک یک «کودتا در کاخ سفید «بودند. آنها قصد داشتند کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی دولت او را برکنار کنند.

این نشریه تاکید می‌کند که ژان پیر اولین سخنگوی مطبوعاتی سیاه پوست کاخ سفید با گرایش جنسی غیر سنتی است. 

به گفته یک منبع، آنیتا دان، همسر باب بائر، وکیل شخصی بایدن، که روزنامه او را «سرکرده کودتا»‌ی بخش ارتباطات کاخ سفید می‌نامد، با نمایندگان برجسته حزب دموکرات تماس گرفت تا ژان پیر را متقاعد کند که «زمان آن فرا رسیده است که برود.»

با این حال به نوشته نیویورک پست کاخ سفید در تلاش است تا "راهی زیبا" برای کارین بیابد تا از احتمال اخراج بر خلاف میل او جلوگیری کند.

به گفته وی، افشای اطلاعات مربوط به تدارک «کودتای نافرجام» احتمالاً وضعیت ناخوشایندی را ایجاد می‌کند، اما بعید است که منجر به خروج ژان پیر شود که می‌خواهد «در هر صورت» بماند.

کارین ژان پیر نه تنها اولین مقام بلندپایه دولتی با تبار هائیتی، بلکه اولین دبیر مطبوعاتی سیاه پوست کاخ سفید و در عین حال اولین مقام کاخ سفید با گرایش جنسی غیر سنتی در چنین مقام بالایی شد.

ژان پیر، ۴۵ ساله، بیش از دو دهه است که با دموکرات‌ها همکاری می‌کند. او پیش از این در دولت اوباما پست پایینی داشت و بایدن ژان پیر را از دفتر کامالا هریس، معاون فعلی رئیس جمهور ایالات متحده دریافت کرد.

قبل از آن، جن ساکی در سمت خود بود. بسیاری امیدوار بودند که کارین ژان پیر، که جایگزین جنیفر ساکی به عنوان سخنگوی کاخ سفید شد، به نحوی وضعیت را اصلاح کند. اما او انتظارات کسی را برآورده نکرد؛ و او توانست به عنوان "متخصصی که پاسخ سوالات را روی یک تکه کاغذ می‌خواند" شهرت پیدا کند. ژان پیر همچنین دوست دارد به سؤالاتی که به طور خاص توسط روزنامه نگاران مطرح می‌شود پاسخ دهد، چیزی مانند: "من چیزی در این مورد نشنیده ام. "

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • تمرد سربازان ارتش اسرائیل؛ نیروهای احتیاط حاضر نیستند به رفح حمله کنند
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • پاسخ رژیم صهیونیستی را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد