Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حوزه هنری با بیان اینکه یکی از کارهای مهم در حوزه پژوهش تدوین و تبیین مکتب ادبیات هنر انقلاب اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی در سطح جغرافیای وسیع به وقوع پیوسته و در نوع خود بی‌نظیر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، محسن مومنی شریف با حضور در جمع مسئولان آموزش و پژوهش مراکز استانی حوزه هنری انقلاب اسلامی به ابعاد مختلف فرایندهای پژوهش اشاره کرد و با مهم دانستن فعالیت‌های پژوهشی در سطح استان‌ها گفت: سال آینده مصادف با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است و ما در این زمینه مباحث زیادی را مطرح کردیم که بدون شک توسط رؤسای مراکز استانی به سایر همکاران نیز اعلام شده است؛ لذا همکاران حوزه هنری هرکار زمین مانده‌ای را در این مسیر دیدند باید در انجام آن درنگ نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مومنی ادامه داد: یکی از کارهای مهم در حوزه پژوهش تدوین و تبیین مکتب ادبیات هنر انقلاب اسلامی است؛ چرا که انقلاب اسلامی در سطح جغرافیای وسیع به وقوع پیوسته و در نوع خود بی‌نظیر است؛ چون که در تمامی شهرها ما اثر انقلاب اسلامی را مشاهده می‌کنیم؛ به همین دلیل باید نقش انقلاب اسلامی و مکتب هنر انقلاب در فعالیت‌های ما به شکل ویژه در نظر گرفته شود.

رئیس حوزه هنری کشور به پیشرفت‌های هنر انقلاب طی سال‌های گذشته اشاره داشت و افزود: در برخی از رشته‌های هنری مانند شعر و ادبیات پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم و صاحب مکتب هنری انقلاب در این بخش‌ها شده‌ایم.

وی سپس به موفقیت‌های مراکز استانی حوزه هنری در بخش پژوهش اشاره کرد و گفت : به عنوان مثال، سمنان با بیش از 40 پایان‌نامه تخصصی هنر انقلاب کار بزرگی را در این بخش آغاز کرده است. همین کار در بخش دفتر ادبیات انقلاب و علیرضا کمری در حال انجام است؛ به طوری که در گزارش این دفتر آمده بود، در نوشتن  و مشاوره پایان‌نامه‌ها با موضوع هنر انقلاب اسلامی، 42 پایان‌نامه دکتری را در مراحل تدوین و تکمیل آن مشارکت داشته‌اند.

مومنی شریف با تاکید بر خالی نبودن فعالیت‌های این بخش در سطح مراکز استانی حوزه هنری ادامه داد: مراکز استانی ما باید بدانند که با حمایت واحدهای ستادی می‌توانند مکتب هنر انقلاب را در جامعه و حتی جهان نهادینه و معرفی کنند.

وی به نمونه آثار پژوهشی بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: برخی از این آثار آن‌قدر موثر تولید و منتشر شده‌اند که پس از ترجمه آن رویکرد موثری در ارسال پیام انقلاب داشته‌اند مانند کتاب «دا» که پس از انتشار توسط پرفسور پال اسپراکمن استاد دانشگاه راتگرز آمریکا به زبان انگلیسی ترجمه و باعث شد تا جریان جنگ را از نگاه ایرانی‌ها و روایت آن‌ها ببینند؛ چرا که قهرمانان داستان و اتفاقات در آن برای مخاطبان خارجی تازگی داشت.

مومنی ادامه داد: ترجمه کتاب دا در دانشگاه‌های آمریکا دست به دست می‌شد و مورد بررسی محققان قرار می‌گرفت و اثر خود را می‌گذاشت و دلیل آن هم پژوهشی بود که خود راوی در وسط میدان جنگ حاضر بود و آن را تبدیل به یک روایت موثر کرد.

رئیس حوزه هنری در پایان با تاکید بر فعالیت‌های موثر حوزه‌های هنری در سال آینده خاطرنشان کرد: برای فعالیت‌های پژوهشی در صورت دعوت افرادی چون دکتر کمری شرایطی را فراهم کنید تا ایشان بتوانند در سطح دانشگاه‌های مراکز استان‌ها در امر پژوهش سخنرانی و کارگاه برگزار کنند.

نشست مسئولان آموزش و پژوهش تا 27 آذرماه ادامه داشت و با آیین رونمایی بیش از 60 اثر تازه منتشر شده پژوهشی از تولیدات مراکز استانی حوزه هنری در تماشاخانه مهر حوزه هنری به کار خود پایان  داد.

انتهای پیام/

R1013197/P1013197/S4,35/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۶۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند

به گزارش خبرگزاری مهر، بانوان هنرمند انقلاب اسلامی در پاسخ به منویات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر رعایت شرعی و قانونی مقوله‌ی حجاب، بیانیه‌ای صادر کردند.

مشروح متن این‌بیانیه به این‌ترتیب است؛

هوالجمیل

اسلام عزیز ما همانطور که به آراستگی زنان تاکید می‌ورزد، پوشش را مایه‌ی دوامِ زیبایی زن می‌داند و همانگونه که زن را محترم دانسته و از جلوه‌گری در انظار عمومی نهی می‌کند، وی را دعوت به گام برداشتن در مسیر رشد و کمال اجتماع خویش می‌کند.

بدینسان توصیه به حفظ حرمت و کرامت زن در اسلام و سایر ادیان الهی، بسان نگینی درخشان جلوه‌گر شده و فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در مقوله‌ی عفاف و حجاب نیز فصل‌الخطاب آن است.

معظم له "چالش تحمیلی مسأله‌ی حجاب" را نقشه و برنامه‌ی هدایت شده توسط دشمنان دانسته و تبیین این مساله را جهت تنویر افکار بانوان، لازم و ضروری می‌دانند.

الحق و الانصاف که جریانات و اتفاقات اخیر و خیزش‌های دانشجویان و اساتید آزادی‌خواه آمریکا در حمایت از مقاومت مردمی غزه، بار دیگر نشان داد آنجا که منفعت نظام سلطه آمریکایی اقتضا کند، به بهانه‌ی دفاع از حقوق زن ایرانی، حجاب از سر آنان برمی‌دارد و آنجا که منافع خود را در خطر ببیند در تناقضی عجیب به ضرب و شتم زنان و دختران بی‌گناه دست می‌زند!

بی‌شک تبیین این نگاه استعماری غرب در نوع نگاه و اندیشه‌ی بانوان ما به مقوله‌ی حجاب مؤثر خواهد بود.

بانوان هنرمند انقلاب اسلامی با لبیک به فرامین و توصیه‌های مقام معظم رهبری اعلام می‌دارند علاوه بر حفظ و پاسداشت حریم حجاب، با قلم و هنر خود در ترویج و شناخت این موهبت الهی که مایه‌ی تشخّص و کرامت زن است همت گماشته و مسئولین و نهادهای فرهنگی را به انجام وظایف قانونی و شرعی خویش فرامی‌خوانند.

و العاقبه للمتقین

کد خبر 6092132 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی
  • تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد