Web Analytics Made Easy - Statcounter

قروه- رئیس نهضت سوادآموزی قروه از صدور ۵۰۳ مدرک تحصیلی سوادآموزی در سال جاری خبر داد و گفت: چهارمین مرکز یادگیری سوادآموزی استان در این شهرستان راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس حسنی پدرام بعد از ظهر امروز سه شنبه در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان قروه اظهار داشت: یکی از اهم کارهای این اداره در سال جاری امضا تفاهم نامه سوادآموزی با ۱۳ ارگان در قالب پوشش افراد بیسواد این ادارات می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عملکرد اداره نهضت سوادآموزی قروه، از برگزاری آزمون دوره توانمندسازی آموزش دهندگان با شرکت ۱۹۶ نفر از شهرستان های قروه، دهگلان و سریش آباد به مدت پنج روز و به صورت سیستمی خبر داد.

حسنی پدرام تشکیل شورای سوادآموزی روستایی، صدور مدرک تحصیلی برای ۲۴۵ نفر از سوادآموزان در دوره سوادآموزی، برای ۲۲۶ نفر در دوره انتقال و ۳۲ نفر در دوره تحکیم را از دیگر کارهای انجام شده توسط نهضت سوادآموزی قروه عنوان کرد.

به گفته وی تا کنون استعلام و کنترل بیش از ۳۰ هزار نفر از مدارک افراد جهت تعیین بیسوادان در سامانه سوادآموزی انجام شده است.

حسنی پدرام از تأسیس مرکز یادگیری سوادآموزی محلی با شرکت ۷۵ نفر از سوادآموزان خبر داد و از این مرکز به عنوان چهارمین مرکز یادگیری در سطح استان کردستان نام برد.

رئیس نهضت سوادآموزی قروه در ادامه تصریح کرد: تهیه و توزیع اقلام آموزشی و کتب رایگان به تعداد ۸۸۰ نفر از سوادآموزان و برگزاری دوره های فن بیان و مهارت های رایانه از دیگر اقدامات انجام شده در سال جای بوده است.

عباس حسنی پدرام به مشکلات و چالش های پیش روی سوادآموزی در سطح شهرستان پرداخت و بیان کرد: نبود انگیزه میان سوادآموزان علیرغم اعلام برای پرداخت پاداش قبولی، ممانعت سرپرست خانواده، همکاری نداشتن دهیاران و هیئت امنای مساجد جهت اختصاص مکان برای تدریس از جمله این چالش هاست.

وی همچنین نبود اهرم لازم جهت جذب بیسوادان، استقبال نکردن بیسوادان به دلیل شاغل بودن و داشتن ذهنیت منفی با این مبنا که سواد کارایی لازم در زندگی را ندارد را از دیگر مشکلات موجود در این حوزه عنوان کرد.

حسنی پدرام با اشاره به اینکه امروزه شناسایی بیسوادان و تشویق به با سواد شدن نشان از امری بسیار حیاتی اما دشوار است، خواستار تعامل و همکاری همه جانبه مسئولان مرتبط شد.

وی در پایان آموزش سواد پایه، زمینه سازی برای یادگیری مادام العمر و آموزش مهارت های لازم در زندگی، زمینه سازی برای کارآفرینی و بهبود کیفیت زندگی، تقویت مسئولیت پذیری، ایجاد فرصت یادگیری برابر و ... را از اصلی ترین کارکردهای مرکز یادگیری دانست.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۶۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو ایرانی بالاترین مدرک جهانی اتومبیلرانی را به دست آوردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فدراسیون موتورسواری واتومبیلرانی، مازیار ناظمی در دیدار با حسین نبوی و شروین پوشین استوارت بین المللی رشته اتومبیلرانی گفت : سال گذشته با بررسی و مشورت هایی که صورت دادیم آقایان حسین نبوی و شروین پوشین از مجموعه فدراسیون به فدراسیون جهانی اتومبیلرانی برای طی دوره آنلاین استوارت معرفی شدند

رئیس فدراسیون موتورسواری واتومبیلرانی ایران گفت : خوشبختانه با دانش و زحمت زیاد ، هر دو نفر توانستند با نمرات عالی دوره را بگذرانند و درجه بین المللی استوارت را برای اولین بار در تاریخ این رشته بدست بیاورند.

ناظمی ادامه داد : این بالاترین مدرک جهانی در رشته اتومبیلرانی ایران است که تاکنون بدست آمده است و امیدوارم بتوانیم با شناسایی و معرفی بیشتر افراد شایسته و توانمند فرصت های بزرگتری را برای ایران در مسابقات جهانی و بین المللی بدست بیاوریم.

رئیس فدراسیون موتورسواری واتومبیلرانی همچنین از موفقیت فرشاد اباذری در آکادمی فدراسیون جهانی موتورسواری یاد کرد و گفت : ایشان هم با معرفی فدراسیون در دوره مالزی شرکت کرد و خوشبختانه با پشتکار و تلاش فراوان توانست با بهترین امتیاز دوره بین المللی فدراسیون جهانی را طی کند

مازیار ناظمی گفت : برای موفقیت های مربیان و ورزشکاران ایرانی در مجامع جهانی از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم و بطور حتم از دانش و جایگاه علمی و بین المللی آنها در آموزش و ارتقا سطح مربیان و ورزشکاران داخل ایران بهره مند خواهیم شد.

کد خبر 6086675

دیگر خبرها

  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • هشدار برای تغییر تعادل جنسیتی دانشگاه‌ها
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • نوزدهمین دوره آزمون ملی حفظ قرآن برگزار می‌شود
  • جاعلان مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی
  • دو ایرانی بالاترین مدرک جهانی اتومبیلرانی را به دست آوردند
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند