Web Analytics Made Easy - Statcounter


قرارداد پروژه تقویت سامانه‌های هشدار و خدمات اقلیمی سازمان هواشناسی کشور با موسسه بین‌المللی هواشناسی فرانسه در تهران امضاء شد. 

به گزارش امتداد نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، عصر دیروز با حضور رئیس، معاونان و مدیران ستادی سازمان هواشناسی کشور و رایزن اقتصادی سفارت فرانسه در تهران، قرارداد پروژه تقویت سامانه‌های هشدار و خدمات اقلیمی بین مرتضی امیرشقاقی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی کشور (IRIMO) و پاتریک بنیشو، مدیرعامل موسسه بین‌المللی هواشناسی فرانسه (MFI) در سالن شهید همت سازمان هواشناسی امضاء شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

داود پرهیزکار معاون وزیر راه‌وشهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور، هدف از امضای این قرارداد را تقویت و ارتقای زیرساخت و قابلیت‌ها در تمام زمینه‌های مربوط به هواشناسی با تمرکز بر پیش‌بینی‌های کوتاه مدت، سیستم هشدار انواع مخاطرات جوی اقلیمی برای عموم مردم و ارائه خدمات اقلیمی به بخش‌های اقتصادی ایران عنوان کرد.

وی تصریح کرد: پروژه تقویت سامانه‌های هشدار و خدمات اقلیمی سازمان هواشناسی کشور (SIMACS) در سه فاز صفر، یک و دو تعریف شده و در فاز صفر زیرپروژه‌های اضطراری Synergy-Web، AeroMet Web و MeteoFactory اجرا می‌شوند.  

رئیس سازمان هواشناسی کشور از افزایش سطح دسترسی کلیه مراکز پیش‌بینی استانی به اطلاعات و محصولات برخط هواشناسی، فراهم نمودن امکاناتی برای شرکت فرودگاه‌ها و خطوط هوایی از طریق ایجاد بریفینگ مجازی و تامین محصولات مورد نیاز کاربران هواشناسی به عنوان مزایای فاز صفر SIMACS یاد نمود و با توجه به رفت و آمدها و تلاش‌های بسیاری که در سطح کارشناسی و مدیریتی برای تدوین انعقاد این قرارداد صورت گرفته است، ابراز امیدواری کرد فاز صفر SIMACS تا انتهای سال ۱۳۹۷ یا اوایل ۱۳۹۸ در مراکز پیش‌بینی کل کشور عملیاتی شود.  

پرهیزکار با بیان‌این ‌که، ما آمادگی داریم علاوه بر انجام مدرنیزاسیون در ایران، همکاری دوجانبه علمی و فنی با هواشناسی فرانسه داشته باشیم، افزود: این پتانسیل در ایران ایجاد شده که به عنوان شریک سازمان هواشناسی فرانسه در پروژه‌های منطقه‌ای وارد شویم.

true برچسب ها : داود پرهیزکار سازمان هواشناسی فرانسه true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۶۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به جو استان

علی محمد زورآوند مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به سامانه ناپایداری که از فردا (دوشنبه) وارد جو استان می‌شود، گفت : این موج ناپایدار تا روز جمعه (۱۴ اردیبهشت) جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث بارندگی، وزش باد، رعد و برق و احتمالا رگبار تگرگ خواهد شد.

وی با بیان اینکه این موج ناپایدار طی فردا و پس‌فردا بارش چندان زیادی برای استان به همراه ندارد، پیک بارش‌ها را مربوط به بعدازظهر سه‌شنبه تا روز جمعه دانست که در نوار مرزی استان و منطقه اورامانات نمود بیشتری دارد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: چنانچه این سامانه بارشی تضعیف نشود، بارش‌های بسیار خوبی برای استان و همچنین شهر کرمانشاه به همراه خواهد داشت.

زورآوند درباره احتمال آبگرفتگی معابر، رواناب، سیلاب محلی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها به دلیل بارش‌های حاصل از این موج هشدار داد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه به تدریج از روز سه‌شنبه (یازدهم اردیبهشت) باعث کاهش دمای هوای روزانه می‌شود که این کاهش محسوس و حدود هشت درجه سانتی‌گراد است، اما باعث بروز مشکل و یا خسارتی نخواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از صدور هشدار هواشناسی حداقل در سطح نارنجی برای این سامانه بارشی خبر داد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران
  • هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای مناطق جنوبی کشور
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • هشدار مهم؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • آماده باش مدیریت بحران در پی هشدار هواشناسی
  • صدور هشدار جدی به رنگ نارنجی برای ۵ استان کشور
  • هشدار هواشناسی به این ۵ استان جدی است
  • تقویت بارش‌ها در چهارمحال‌ و بختیاری
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • ورود سامانه بارشی به جو استان