Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با اشاره به جایگاه مقام رفیع مادر در آیین نجات بخش اسلام ، گفت: با تکریم و معرفی مادران نمونه ، آینده جامعه اسلامی بهتر ساخته خواهد شد.

محمدعلی طالبی روز سه شنبه در آیین نخستین نکوداشت 10مادر نمونه استان ، افزود: در اسلام و آموزه های دینی تاکید فراوانی به حفظ و جایگاه مادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: نکوداشت و تکریم مادر در دنیای امروز با توجه به ابزارهای نوین ارتباطی و زندگی ماشینی ، ارتباطات عاطفی که دچار چالش شده ، ضروری است و برگزاری اینگونه مراسم ها قابل تحسین است.
معاون استانداری یزد با بیان اینکه همه وظیفه دارند از مقام والای مادران خود تجلیل کنند، افزود: مادران نقش مهمی در تربیت فرزندان دارند.
همچنین بنیانگذار و مدیرعامل بنیاد فرهنگی بین المللی مادر با بیان اینکه مهمان نوازی و نجابت یزدی ها زبانزد خاص و عامه است، اظهار کرد: جایگاه مقام والای مادر را نمی توان در یک زمان و مکان خاص در نظر گرفت، بلکه این جایگاه بسیار ارزشمند است.
غلامرضا محمدی، افزود: وظیفه و تکلیف همه ما در برابر مادران خود نباید فقط صرف مسائل مادی و فیزیکی خلاصه شود، بلکه باید پا را فراتر گذاشت و به مسائل معنوی نیز توجه کرد.
وی با بیان اینکه باید قدر مادر و پدر خود را بدانیم ، گفت: متاسفانه امروزه به خاطر مسائل روزمره زندگی و مسئولیت های اداری شاید کمتر بتوان به پدران و مادران خود توجه کنیم، باید تا زمانی آنها در قید حیات هستند، قدردان آنها باشیم .
در این مراسم از 10 مادر نمونه استان یزد با اهدای جوایزی تجلیل شد.
همچنین از خدیجه جلالی همسر شهید و مادر طالبی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد تجلیل شد و دکتر طالبی با بوسه بر دستان و پای مادر خود، از زحمات مادرش قدردانی کرد.
بنیاد بین المللی مادر از سال 1393 با دریافت مجوز از وزارتخانه های کشور ، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادها فعالیت خود را آغاز کرد و در راستای معرفی بیشتر جایگاه والا و شامخ مادر به صورت کاملا مستقل فعالیت دارد.
این نهاد تلاش دارد که با شناسایی مادرانی که فرزندان متخصص و کارآفرینی تربیت کرده اند، در راستای تکریم آنها به عنوان الگوهای برتر آنها را بیشتر به جامعه زنان معرفی کند.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که حدود نیمی شان را بانوان تشکیل می دهند.
2088/ 2047 خبرنگار: کبری دانشی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۶۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از هزار و ۸۰۰ معلم نمونه در طرح سراسری «سپاس معلم»

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی گفت: به منظور پاسداشت مقام معلم، این معاونت با همکاری کانون‌های خدمت رضوی طرحی تحت عنوان «سپاس معلم» را اجرا می‌کند.   جعفر رئیسیان زاده افزود: بر این اساس مقرر شد از معلمانی که در استان و یا شهر خود، کار و اقدام ویژه‌ای انجام داده اند، با نام حضرت رضا (ع) قدردانی شود، بنابراین در قالب طرح سپاس از معلم، برنامه‌ای را به دبیرخانه‌های خادمیاری استانی اعلام کردیم تا از معلمان دارای شرایط ویژه، تجلیل شود.   وی تاکید کرد: اساتید پیشکسوت در حوزه‌های آموزش و پرورش، صاحبان فعالیت‌های شاخص پژوهشی و موفق در تربیت شاگرد، دارندگان مدال و افتخارات ملی، معلمان مفتخر به منصب پدر شهیدی و یا جانباز، رزمنده و ایثارگر، معلمان مبتلا به بیماری خاص و صعب العلاج و معلمان دارای تمکن مالی دهک‌های ۵ و پایین‌تر از آن، مخاطبین این طرح هستند.    وی در ادامه اظهار داشت: حضور در منزل و محل کار به همراه تقدیم بسته تحفه رضوی و غذای متبرک حضرتی به معلمان برگزیده، توسط خادمان و خادمیاران رضوی، محور اقدامات است.    رئیسیان زاده گفت: اگر معلمان برگزیده تاکنون توفیق تشرف به مشهدالرضا را نداشته اند، فرصت سفر زیارتی به مشهد به همراه یک نفر اهدا خواهد شد.   معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی افزود: این طرح از تاریخ ۱۱ تا ۱۵ اردیبهشت با مشارکت خادمیاران رضوی در استان‌های کشور برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • ۵ نفر از کارگران نمونه البرز تجلیل شدند
  • اعلام برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس و روز معلم در قشم
  • تجلیل از هزار و ۸۰۰ معلم نمونه در طرح سراسری «سپاس معلم»
  • تجلیل از مادر ۲۷‌ ساله اناری با پنج فرزند
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • شاد، اما خسته!
  • شاد اما خسته
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ