Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@09:04:26 GMT

"تعاون" در بودجه ۹۷ از قلم افتاد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۴۷۲۴۶

عبدالله بهرامی، مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های تولیدکنندگان فرش دستباف  در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در واکنش به اینکه در بودجه سال 97 بخش تعاون دیده نشده است گفت:کل بودجه ای که برای بحث سند توسعه تعاون دیده شده است 3میلیارد تومان است. این را بخواهیم باتعاونی مقایسه کنیم که زیرمجموعه وزارت صنعت و معدن است می بینیم که برای تعاونی حدود 5 میلیارد کمک نوشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:3هزار و 680 تعاونی زیر مجموعه اتحادیه سراسری تعاونی های تولید کنندگان فرش دستباف است. برای بخش تعاون هیچ بودجه ای در نظر گرفته نشده است. عجیب است که برای سند توسعه بخش تعاون کلاً 3میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده باشد.

 بهرامی با بیان اینکه بحث مجوز دادن به تعاونی های زیر مجموعه یکی از مشکلات این اتحادیه است گفت:وزارت تعاون تعاونی تشکیل می دهد اما تعاونی ها مجبور هستند برای دریافت مجوز یا پروانه به وزارت صنعت و معدن مراجعه کنند.  یعنی تعاونی های فرش باید 3سال یکبار حدود 1میلیون تومان بابت پروانه کسب و کار پرداخت کنند.مجوز فعالیت را باید ازصنعت و معدن دریافت کنند.

مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های تولیدکنندگان فرش دستباف گفت:در دولت قبل هم  درباره این موضوع اعتراض کردیم و  اتحادیه فرش هیچ گونه ابزاری برای حمایت از تعاونی ها ندارد. 3هزار و 680 تعاونی باید برای دریافت مجوز پولی را پرداخت کنند. از اتاق تعاون خواستیم که ما متولی بخش هستیم، بنابر این اتاق تعاون هم مرجع صدور مجوز برای اتحادیه ها و تعاونی ها باشد.اتحادیه فرش نه می تواند از تعاونی فرش حمایت کند نه می تواند مجوز صادر کند.تشکیل تعاونی فرش دستباف در وزارت کار هیچ اثر بخشی نداردچرا که مزیتی ندارند.

 وی افزود:اصناف بدون اینکه در جریان باشیم  به تعاونی هایی که ثبت شده تسهیلات پرداخت می کنند، اتحادیه ها هیچ اطلاعاتی درباره تعاونی های فرش ندارد. یعنی بخش تعاون یک کاسبی برای اتحادیه اصناف راه اندازی کرده است. 3هزار تعاونی وجود دارد که هر کدام برای صدور پروانه 1میلیون تومان پرداخت می کنند آنها هر روز بزرگتر می شوند و ما کوچکتر می شویم.

 انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۷۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار روز سه شنبه در دیدار با اعضاب ستاد بزرگداشت هفته کار و کارگر به نقش حساس و مؤثر جامعه کارگری در تحقق جهش تولید هم پرداخت و افزود: ایجاد انگیزه مالی و حفظ شأن و کرامت جامعه کارگری از راه کارهای مهم برای توسعه و پویایی حوزه تولید است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام همچنین توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی را از موارد ضروری برای اشتغالزایی در استان عنوان کرد.

نورالدین الیاسی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان هم با بیان اینکه حدود نیمی از سه هزار و چهارصد تعاونی استان، نیمه فعال یا غیر فعال هستند، اضافه کرد: احیاء این تعاونی‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 6086938

دیگر خبرها

  • شبکه‌ای واحد برای کمک‌های خیرین ایجاد شود
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • اردوگاه‌های دانش آموزی نیازمند اعتبار و بودجه
  • توزیع شش تن گوشت منجمد در آبادان
  • تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا از مرز ۴۰۰ هزار مجوز عبور کرد