Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس-ایرنا-معاون برنامه ریزی وامورعمرانی فرمانداری جاسک گفت: ابطال مجوزهای صادرشده و خلع ید زمین های واگذار شده طرحهای غیرفعال و بدون پیشرفت فیزیکی بزودی آغازمی شود.

حسین باباخانی روزسه شنبه درحاشیه بازدید از طرح های اقتصادی غیر فعال درسطح شهرستان به ایرنا گفت: در حال پایش مجوزهای صادر شده وهمچنین زمین واگذار شده برای اجرای فعالیت های اقتصادی در شهرستان هستیم که با یک برنامه ریزی درست نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از سال ٨٦ تا کنون تعداد ٣٠ مجوز و پروانه تاسیس مرغداری در شهرستان جاسک صادر و بیش از ٦٠ هکتار زمین نیز برای راه اندازی آنها واگذار شده اما متاسفانه فقط ٧ مرغداری فعال و2 مرغداری نیز در کارگروه رفع موانع تولید تصمیم برای راه اندازی آنها گرفته شده وتعداد ٢٢ طرح باقیمانده هیچگونه پیشرفت فیزیکی نداشته وغیرفعال می باشند.
باباخانی ادامه داد: در سایر بخش ها بویژه پرورش میگو، دامداری، دامپروری، تولید قطعات بتنی، گردشگری نیز وضع به همین منوال خواهد بود.
وی تصریح کرد به منظورحفظ حقوق بیت المال وحفاظت از زمین ملی واگذار شده وهمچنین صدور مجوز جدید به سایر متقاضیان وسرمایه گذاران مهلت 2هفته ای داده شده که در صورت مراجعه و پیگیری نکردن، مجوزهای صادره ابطال و زمین واگذار شده خلع ید وبه متقاضیان جدید واگذار می شود.
معاون برنامه ریزی وامور عمرانی با اشاره به برنامه های دولت تدبیر و امید در جهت رونق اقتصادی وایجاد اشتغال در روستاها افزود : منابع مالی مورد نیاز جهت اعطای تسهیلات کم بهره با سود ٦ و٨ درصد به متقاضیان جهت ایجاد، تکمیل وسرمایه در گردش طرحهای اقتصادی تامین شده وآمادگی لازم برای معرفی واعطای وام توسط دستگاههای مرتبط وبانکها وجود دارد.
باباخانی افزود: باتوجه به محدودیت منابع وشناور بودن اعتبارات از متقاضیان وافرادی که توان مالی برای راه اندازی طرح های خود نداشته اند درخواست می شود هرچه سریعتر به فرمانداری وادارات مربوطه مراجعه کنند.
شهرستان جاسک با 58 هزار نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7199/ 6048
خبرنگار : حسن آتش زبان ** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۷۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه مجوز استفاده از عکس محجبه در پاسپورت اتباع مسلمان را صادر کرد

به نقل از روسیاالیوم، وزارت کشور روسیه اعلام کرد از این پس بانوان خارجی که به دنبال کسب تابعیت این کشور هستند می‌توانند از عکس دارای حجاب برای  پاسپورت خود استفاده کنند. قانون جدید از تاریخ ۵ می یعنی ۱۰ روز پس از انتشار لازم‌الاجرا می‌شود. در این اطلاعیه آمده است: در مواردی که اعتقادات مذهبی متقاضی اجازه حضور بدون پوشش در مقابل بیگانگان را نمی‌دهد، عکس‌ها باید با پوششی باشد که گردی صورت را پنهان نکند. بر اساس این گزارش، عکس‌های با روسری که چانه متقاضی را به طور کامل یا جزئی بپوشاند پذیرفته نخواهد شد. مقامات در حال حاضر به شهروندان روسی اجازه می‌دهند هنگام درخواست پاسپورت، گواهینامه رانندگی و مجوز کار از عکس‌های با حجاب استفاده کنند. بایسلطان خمزایف، عضو کمیته مبارزه با فساد پارلمان روسیه گفت: قوانین جدید به مسلمانان اجازه می‌دهد تا باورهای مذهبی خود را رعایت کنند و در عین حال مسائل امنیتی را لحاظ می‌کند زیرا تصویر کامل چهره برای شناسایی توسط سیستم‌های نظارت تصویری لازم است. در زمان اتحاد جماهیر شوروی، تمام عکس‌های پاسپورت بدون روسری و حجاب بود. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱، زنان مسلمان شروع به استفاده از عکس با حجاب کردند تا اینکه در سال ۱۹۹۷ مقامات این عمل را ممنوع کردند. در سال ۲۰۰۳، دادگاه عالی روسیه این ممنوعیت را غیرقانونی تشخیص داد.  از سال ۲۰۲۱، اصلاحیه‌ای در شرایط گذرنامه لحاظ شد که بیان می‌کند افرادی که دین به آنها اجازه نمی‌دهد بدون پوشش سر باشند می‌توانند عکس‌های محجبه ارسال کنند.

در روسیه دین بیش از ۱۵ میلیون نفر اسلام است که بخش عمده‌ای از آنها در مناطق ولگا و اورال و در تعدادی از مناطق سیبری، بخش اروپایی روسیه و قفقاز شمالی زندگی می‌کنند.

اکثر مسلمانان در بخش اروپایی روسیه، منطقه ولگا، منطقه اورال و سیبری از نظر قومی به ملیت‌های تاتار و باشکری تعلق دارند و سنی و حنفی هستند.

مردم قفقاز شمالی هم مکتب شافعی را پذیرفته‌اند و اسلام صوفیانه عمدتاً در قفقاز شمالی، داغستان و چچن گسترش یافته است و فرقه‌های صوفیانه نقشبندیه و قادریه هنوز تأثیر زیادی در زندگی اجتماعی و سیاسی این مناطق دارد

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • روسیه مجوز استفاده از عکس محجبه در پاسپورت اتباع مسلمان را صادر کرد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • ریشه‌یابی خشونت‌های فیزیکی و کلامی/ جریمه بدون آموزش تاثیری ندارد
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد
  • فریم به فریم با درگیری فیزیکی کاپیتان پرسپولیس و ستاره سپاهان (عکس)
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • صدور مجوز فنس کشی زمین های کشاورزی فیروزکوه