Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@15:00:29 GMT

لاوروف خواستار از سرگیری مذاکرات سازش خاورمیانه شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۴۷۶۸۷

لاوروف خواستار از سرگیری مذاکرات سازش خاورمیانه شد

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه (امروز) در دیدار با «نبیل شعث» مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مسکو گفت که روسیه تمامی تلاش خود را به منظور بازگرداندن اوضاع قدس به مسیر سازنده به کار می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه روسیه ضمن متعهد شدن به بازگرداندن اوضاع قدس به مسیر سازنده، خواستار از سرگیری سریع مذاکرات سازش میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه (امروز) در دیدار با «نبیل شعث» مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مسکو گفت که روسیه تمامی تلاش خود را به منظور بازگرداندن اوضاع قدس به مسیر سازنده به کار می‌گیرد.

بنا به گزارش خبرگزاری تاس، لاوروف دراینباره گفت: «جای بحث ندارد که در این مرحله ما از اوضاع قدس آشفته هستیم. رئیس‌جمهور روسیه به طور مداوم موضع ما را درباره این مسئله اعلام کرده است و در مکالمات تلفنی با محمود عباس بر آن تأکید کرده است».

لاوروف تصریح کرد:‌«ما هر آنچه را بتوانیم برای بازگرداندن اوضاع قدس به مسیر سازنده به کار می‌گیریم زیرا این امر شروع مذاکرات میان فلسطینیان و اسرائیل را تقویت می‌کند و تضمین می‌کند که هیچ‌یک از طرفین گام‌های یکجانبه‌ای را پیش از مشخص شدن یک راه حل نهایی در پیش نگرفته‌اند».

وی گفت که مسکو از طریق گفت‌وگوی مداوم با فلسطینیان و از طریق تماس‌هایی در چارچوب کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه، بر لزوم ازسرگیری سریع مذاکرات مستقیم با هدف دستیابی به یک راه‌حل مورد پذیرش دو طرف برای درگیری‌های فلسطینیان و صهیونیست‌ها تأکید کرده است.

لاوروف وعده داد: «قطعاً، ما به ارائه کمک‌های امدادی به فلسطینیان ادامه می‌دهیم و از پروژه‌های سازمان ملل حمایت می‌کنیم».

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۷۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان ۸۰۰ پهپاد «وکتور» دیگر به اوکراین می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رسانه‌های آلمانی اعلام کردند که دولت اوکراین جدیداً درخواست تحویل بیش از ۸۰۰ پهپاد شناسایی «وکتور» از آلمان شده است.

به نوشته اشپیگل هفته پیش رییس شرکت سازنده این پهپاد به همراه رییس و معاون امور اقتصادی به کی‌یف سفر کردند و در جریان این دیدار مقامات اوکراینی تمایل خود را برای پهپادهای شناساسی وکتور اعلام کردند و در خواست خود را به وزارت دفاع آلمان ارائه دادند.

پیش از این اعلام شده بود که شرکت سازنده این پهپاد یک کارخانه تولید پهپاد و مرکز توسعه را در اوکراین تأسیس کرده است. گفته می‌شود این شرکت قصد دارد در دو سال آیندده شش میلیون یورو در زمنیه تأسیسات تولید این پهپاد در اوکراین سرمایه‌گذاری کند.

این شرکت آلمانی از می ۲۰۲۲ پهپادهای وکتور را در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهد. تاکنون بیش از ۲۱۰ پهپاد از این پهپادها تحویل ارتش اوکراین داده شده که یک‌سوم آنها منهدم شدند. قرار است تا پایان سال میلادی بیش از ۵۰۰ پهپاد دیگر از این نوع به اوکراین تحویل داده شود.

به گفته این شرکت، افزایش ظرفیت تولید باعث افزایش تعداد ساخت پهپادها تا ۱۰۰۰ پهپاد در سال می شود. بر اساس گزارش روزنامه اقتصادی پراودا اوکراین، پهپاد وکتور می تواند به صورت عمودی بلند شود و فرود بیاید و دارای یک موتو کم‌صداست.

شرکت سازنده این پهپاد( Quantum Systems) در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در مونیخ آلمان قرار دارد. دفاتری در آمریکا، استرالیا و اوکراین هم دارد.

کد خبر 6090860

دیگر خبرها

  • آلمان ۸۰۰ پهپاد «وکتور» دیگر به اوکراین می‌دهد
  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟ | حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو