Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@02:30:49 GMT

حکم بقایی صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۴۷۷۱۷

حکم بقایی صادر شد

رئیس کل دادگستری تهران گفت: حکم دادگاه در خصوص پرونده حمید بقایی صادر و روز جاری به متهمان ابلاغ شد.

به گزارش مشرق، اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران، از صدور حکم بقایی خبر داد و گفت: حکم دادگاه در خصوص پرونده حمید بقایی صادر و روز جاری به متهمان ابلاغ شد.

وی ادامه داد: حکم صادره غیر قطعی بوده و ظرف ۲۰ روز قابل اعتراض و تجدید نظر خواهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  جزئیات رای دادگاه پس از قطعیت اعلام خواهد شد.

 گفتنی است؛ جلسه رسیدگی به پرونده معاون اجرایی دولت دهم در تاریخ 25 و 30 مهر ماه در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه ویژه کارکنان دولت برگزار شد.


حجت‌الاسلام محسنی‎‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه پیش از این در نشست خبری خود در 25 تیرماه امسال، اتهامات حمید بقایی را تصرف غیرمجاز، اختلاس و تبانی در معاملات دولتی اعلام کرده و گفته بود، حتی در بازجویی اولیه اتهام دیگری مطرح شد که دو میلیون یورو وجه نقد بدون ثبت و ضبط رسمی در اختیار این متهم قرار گرفته و قرار بوده به فرد دیگری بدهد.


حمید بقایی 18 تیر به دستور بازپرس بازداشت شده بود و دادستانی تهران اطلاعیه ای درباره بازداشت حمید بقایی منتشر کرد، در چهارم مرداد بود که معاون اجرایی دولت دهم با تأمین وثیقه از زندان آزاد شد و پس از تعیین وقت برای پرونده اولین جلسه رسیدگی به اتهامات وی در 25 مهرماه برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در 30 آبان ماه نیز از ختم رسیدگی به پرونده بقایی خبر داده بود.

منبع: میزان ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۷۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفرخواست پرونده متهمان فساد ارزی ۸۰۰ هزار یورویی صادر شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از صدور کیفرخواست متهمین پرونده فساد ارزی به مبلغ ۸۰۰ هزار یورو خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، جلال آفاقی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل اظهار کرد: کیفرخواست متهمین پرونده فساد ارزی به مبلغ ۸۰۰ هزار یورو معادل ارزش روز ۵۷۰ میلیارد ریال صادر و پرونده به دادگاه ذی‌صلاح ارسال شد.

وی افزود: متهم اصلی این پرونده و شرکت تجاری مرتبط با او با دریافت ارز به بهانه واردات کالا از اجرای تعهدات خود خودداری کرده و عملاً مبالغ ارزی مذکور را به نحو نامشروع تصاحب کرده بودند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل تصریح کرد: به محض دریافت گزارش و تشکیل پرونده قضائی، تحقیقات اولیه با نظارت و پیگیری معاونت حقوق عامه این دادستانی آغاز و با احراز موضوع، متهمین تحت تعقیب قرار گرفتند.

آفاقی تأکید کرد: مبارزه قاطع و بی‌امان با فساد اقتصادی در دستور کار ویژه دستگاه قضائی استان قرار داشته و پرونده‌های مشابه دیگری در دست رسیدگی است که به محض حصول نتیجه به اطلاع عموم، خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • دادگاه های برخط گامی برای شفاف سازی است
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • آمادگی دادگستری شاهرود برای تعاملات آموزشی و پژوهشی با دانشگاه آزاد
  • اولین دادگاه علنی برخط سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود
  • اولین دادگاه علنی بر خط سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود
  • کشف پرونده فساد ارزی ۸۰۰ هزار یورویی در اردبیل/ کیفرخواست صادر شد
  • از شیدایی به رضاخان تا قلع و قمع مخالفان مصدق!
  • کیفرخواست پرونده متهمان فساد ارزی ۸۰۰ هزار یورویی صادر شد