Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@04:32:16 GMT

مشکلات صنایع تولیدی در گلستان

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۴۸۲۰۰

مشکلات صنایع تولیدی در گلستان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ توسعه صنایع برای استفاده از ظرفیت های استان می تواند اشتغال ودرآمد زایی استان را افزایش دهد اما در این میان نبود برنامه های کافی برای مدیریت بازار مصرف کننده ، بخشی از صنایع را با مشکل مواجه کرده است.


بعضی از تولید کنندگان استان گلستان می گویند: ما برای ایجاد اشتغال و جلوگیری پول از استان ایجاد صنایع کردیم اما به دلیل نبود متقاضی از اجناس تولید شده و رکود بازار تمام تولیدات ما در کارخانه ها و انبار های ما مانده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنها می گویند: خیلی از این تولید کنندگان نیز این روزها مجبور به بستن واز کار انداختن کارخانجاتشان شدند.


فعالیت هزار ۳۰۰واحد تولیدی ، صنعتی و صنایع تبدیلی کشاورزی در استان گلستان و اختصاص ۵۰۰میلیارد تومان برای رونق تولید در گلستان حمایتهایی است که در این بخش صورت گرفته است اما نتیجه آن چیزی نشد که تولید کننده می خواست.


تولید کنندگان می گویند در تولید مشکلی وجود ندارد و تولیدات زیادی در بخش های مختلف داریم اما تقاضایی نسبت به کالای تولید شده وجود ندارد .


میزان اضافه ظرفیت کارخانه ها در گلستان گوشت مرغ ۴۰درصد، قند و شکر و رب گوجه فرنگی ۵۰درصد، لبنیات صنعتی ۵۵ درصد، پلاستیک، خوراک دام و طیور و سیمان ۶۰درصد است .


قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: طبق قانون فضای کسب و کار نمی توان جلوی صدور مجوز برای هیچ واحدی را وقتی ظرفیت تکمیل شده بگیریم.


سید مناف هاشمی استاندار گلستان افزود: حضور استانداران در این زمینه کم است و وزارت خانه هایی مثل صنعت، معدن و تجارت درگیر این موضوع هستند.


وی افزود: امیدواریم پیشنهاداتی را که ما اعلام می کنیم را نادیده نگیرند تا استان گلستان که یک قطب اقتصادی است آسیب نبیند.


در این میان تکنولوژی پایین و هزینه بالای تولید توان رقابت را از برخی تولید کنندگان گرفته است.


قبادی کارشناس اقتصادی افزود: راه حل این مشکل آن است که ما الویت ها را تعیین کرده کاری که کشورهایی مثل چین و کره و دیگر کشورها انجام دادند و بعد از صنایع مورد نیاز حمایت شود و دولت کمک های اقتصادی لازم را انجام دهد.


در این میان جای تدویین و اجرای برنامه های بازار یابی داخلی و خارجی بسیار خالیست.


استفاده از تکنولوژی روز و کمک به رقابت در بازار های جهانی از ضرورت های بخش بازاریابی است که می تواند فضای خالی ۵۰ درصدی را بهبود ببخشد.


انتهای پیام/ح

 

 

حال ناخوش صنایع گلستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۸۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: نمایشگاه گل و گیاه همزمان با هفته فرهنگی اصفهان با محوریت گل و گیاه، گیاهان دارویی و صنایع دستی از امروز (پنجشنبه) در محل نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبه‌روی منطقه روشن‌دشت برگزار می‌شود.

احمدرضا طحانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دومین نمایشگاهی که در سال ١٤٠٣ برگزار خواهد شد، نمایشگاه گل و گیاه، گیاهان دارویی، صنایع دستی، سوغات با حضور شرکت‌کنندگان از سراسر کشور است.

وی افزود: این نمایشگاه با محوریت موضوعاتی از قبیل گل و گیاه، گیاهان دارویی، صنایع دستی و سوغات برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: این نمایشگاه از ششم تا دهم اردیبهشت همزمان با هفته فرهنگی اصفهان از ساعت ١٥ تا ٢١ در محل نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبه‌روی منطقه روشن‌دشت برگزار خواهد شد.

طحانیان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مکان نمایشگاه بین‌المللی روشن دشت با نمایشگاه واقع در پل شهرستان حدود شش کیلومتر فاصله مکانی دارد، تمهیداتی برای سهولت در تردد بازدید کنندگان با شرکت مسافربری اسنپ به عمل آمده است.

وی افزود: طبق تفاهم نامه انجام شده با شرکت اسنپ یک کد تخفیف برای بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است، همچنین با شرکت واحد اتوبوسرانی برای تسهیل در خدمات‌رسانی به بازدید کنندگان تمهیداتی انجام شده است.

کد خبر 747705

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است