Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالحکیم شاهمیری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آتش سوزی که از ساعت 2 و 40 دقیقه بامداد امروز حد فاصل روستاهای کوپک و کوشکوک دهستان ناهوک آغاز شده بود پس از پنج ساعت با تلاش مردم محلی و آتش نشانان مهار شد.
وی افزود: اگرچه علت این حادثه تاکنون مشخص نشده اما وزش باد شدید و انباشت ضایعات پای نخیلات خرما سبب گسترش آتش سوزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: هم اینک سه دستگاه ماشین آتش نشانی در شهر جالق وجود دارد که با توجه به وسعت منطقه و حجم آتش سوزی های گسترده جوابگوی این بخش نیست.
وی تاکید کرد: انتظار ما از جهاد کشاورزی این است تا با بازگشایی معابر در باغات و همچنین جمع آوری ضایعات نخیلات در جلوگیری از آتش سوزی نقش موثری ایفا کند.
بخشدار جالق گفت: این بخش با دارا بودن آب و هوای مناسب یکی از قطب های مهم کشاورزی شهرستان سراوان است.
شاهمیری اظهار داشت: علت بیشتر آتش سوزی ها در منطقه نبود راه دسترسی میان مزارع و هرس و جمع آوری نشدن ضایعات نخیلات است بر این اساس از مردم منطقه تقاضا داریم با جمع آوری به موقع ضایعات خرما و انتقال آنها از سطح باغ ها و بیمه کردن محصولات کشاورزی خود احتمال بروز خسارات را به حداقل برسانند.
به گزارش ایرنا بخش جالق با دارا بودن 2 دهستان کله گان و ناهوک و یک شهر یکی از مناطق مهم عمده کشاورزی در شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان به شمار می رود و هم مرز با کشور پاکستان است.
شهرستان سراوان دارای سه بخش جالق، مرکزی و بم پشت در 347 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است .
7336 **3213 خبرنگار: احسان بختیاری ** انتشاردهنده: اکبر نوری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۸۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ حجت الاسلام و المسلمین صادقی گفت: دستگاه قضایی با مقصران حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطیِ این منطقه برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری گیلان با ابراز تاسف از حریق شهرک امام زاده ابراهیم، از تلاش‌های هلال احمر ، اورژانس و همه نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان در این منطقه تلاش کردند قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده است گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

رئیس شورای قضایی گیلان با اشاره به اینکه در نخستین ساعات این حادثه ، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد، افزود: در مرکز استان هم ، با تشکیل جلسه ، برضرورت پیگیری ، شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با بیان اینکه کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، اضافه کرد: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل کرده و اهمال آنان باعث گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم شده است برخورد قاطع خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • آتش سوزی مجتمع مسکونی در منطقه پردیسان قم
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • احراز قصور برخی مسؤولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • قصور برخی مسئولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت احراز شد + جزئیات
  • بازداشت در انتظار مدیرانی که در آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت ترک فعل کرده‌اند
  • خودرو پژو در جیرفت طعمه حریق شد