Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@16:10:39 GMT

تجار ایرانی را در بازار روسیه تلکه می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۴۸۶۰۶

صراط:رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه برخی تجار ایرانی را در بازار روسیه تلکه می‌کنند، گفت: سهم صادرات از وام‌های بانکی، از ۲.۵ درصد سال ۸۶ به ۰.۵ درصد در سال گذشته رسیده است.
به گزارش مهر، غلامحسین شافعی در نشست امروز شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با ابراز تاسف و اعلام گلایه مندی از عدم حضور اعضای شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در این جلسات، گفت: امیدواریم این گلایه به گوش رئیس جمهور برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه رقابت مخرب در کشورهای سی. آی. اس در کشورهای پیشرفته به چشم نمی خورد، افزود: ما بازار کشورهای آسیای میانه را با برنامه ریزی به دست نیاورده ایم و دری به تخته خورده است و صادرات صورت گرفته است، بنابراین تجار حرفه ای در این بازارها حضور ندارند، این در حالی است که بازار روسیه و آسیای مرکزی، یکی از پرریسک ترین بازارهایی است که پیش روی تجار ایرانی قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: میزان تلکه ای که از تجار ایرانی در این بازارها می شود، به نحوی است که جمع جبری را برای فروش کالا در این بازار منفی می کند، پس یکسری اقدامات باید از سوی فعالان اقتصادی صورت گیرد. موضوع موافقت نامه تجارت ترجیحی نیز باید تقویت شود، چراکه ایران با هیچ یک از همسایگان، موافقت نامه تجارت ترجیحی مثبت نداریم و به تازگی در مورد روسیه اتفاقاتی رخ داده است.
به گفته شافعی، مساله تامین مالی برای صادرات به نحوی است که سال ۸۶ سهم صادرات از تسهیلات بانکی ۲.۵ درصد بوده که سال گذشته به ۰.۵ درصد رسیده است و ما به دنبال تشویق صادرات هستیم، اما به تامین مالی آن توجه نمی کنیم و سهم تسهیلات صادراتی از کل منابع بانکی، یک پنجم شده است.
وی اظهار داشت: پیشنهادی مطرح شده است که بر اساس آن، الگوی کترا و جترو در ایران پیاده سازی شود که بر این اساس، موافقت شده تا در ۵ نقطه دنیا، اتاق دفتر تجارت ملی ایران را افتتاح کند و اگر کار مثبتی بود، تعداد آنها بیشتر خواهد شد. این در حالی است که این دفاتر می توانند کار رایزنان بازرگانی را انجام دهند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۸۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد

مهدی ضیغمی، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و دومین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا در جمع خبرنگاران گفت: ایران بازارهای صادراتی عراق را از دست نخواهد داد. امیدواریم توافق جامع تجاری میان ایران و عراق به زودی امضا شود تا ایران بتواند به رقم توافق شده ۲۰ میلیارد دلار در تجارت با این کشور برسد.

ضیغمی در مورد صادرات خودرو از ایران به روسیه اظهار کرد: با مجوزی که از سوی استاندارد روسیه ارسال شده صادرات به روسیه و منطقه اوراسیا اتفاق خواهد افتاد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • گاز ایران به چین هم می‌رسد؟
  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران