Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@19:46:05 GMT

چین آزمایش خودروهای خودران را آزاد کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۴۸۶۸۵

چین آزمایش خودروهای خودران را آزاد کرد

مقامات چین، به ممنوعیت آزمایش خودروهای خودران در جاده‌ها پایان دادند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت‌های خودروسازی چین می‌توانند این فناوری جدید را در جاده‌های مجاز آزمایش کنند.

چین، جاده‌ها را برای آزمایش خودروهای خودران می‌گشاید. امروز "کمیسیون حمل و نقل شهری" (Municipal Transport Commission) پکن، بیانیه‌ای با این مضمون صادر کرد که شرکت‌های ثبت شده در چین می‌توانند در جاده‌های مشخص و تحت شرایط خاصی، خودروهای خودران‌شان را آزمایش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته، مقامات چین، حضور خودروهای خودران را در بزرگراه‌ها ممنوع کردند تا بتوانند مقررات جدیدی وضع و تصویب کنند، اما به دلیل دیر ابلاغ شدن این قوانین، تابستان امسال، وبگاه چینی "بایدو" (Baidu) و "رابین لی" (Robin Li)، مدیرعامل آن، به دلیل نمایش ظاهرا غیرقانونی فناوری خودران خود مواخذه شدند.

مقررات جدید، به شرکت‌ها اجازه می‌دهد برای آزمایش وسایل نقلیه خودران‌شان در تعدادی از جاده‌های مورد تایید، درخواست اجازه موقت کنند. این خودروها، باید بیمه مسئولیت حوادث ترافیکی داشته باشند و یک نفر نیز برای جلوگیری از اشتباهات احتمالی در آن بنشیند.

چین با این توسعه، به کشورهایی محلق می‌شود که به تولیدکنندگان فناوری خودران، اجازه می‌دهند محصولاتشان را در شرایط زندگی واقعی آزمایش کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۸۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۱۴ هزار خودرو وارد استان بوشهر شده است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس بعد از ظهر چهارشنبه با اشاره به آغاز طرح نوروزی از ۲۴ اسفندماه افزود: بر اساس آمار دوربین‌های پلاک‎خوان، خودروهای استان فارس سهم ۲۰ درصدی در ترددهای جاده‌ای استان بوشهر داشته‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر افزود: خودروهای تهران با ۷.۶۵ درصد، اصفهان ۷.۳ درصد، خوزستان ۴.۷۷ درصد و کهگیلویه و بویراحمد با ۲.۱۹ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بیشتر مقصد بوشهری‌ها کدام استان‌هاست؟

وی همچنین به تردد خودروی شهروندان بوشهر در دیگر استان‎‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: فارس بیشترین مقصد خودروهای شهروندان استان بوشهر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر اضافه کرد: پس از فارس، استان‌های تهران، اصفهان و خوزستان بیشترین تردد خودروهای با پلاک استان بوشهر را در محورهای خود ثبت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: از ابتدای طرح نوروزی بیش از هفت میلیون و ۸۵۰ هزار رفت‌وآمد در راه‌های درون استانی بوشهر انجام شده است.

اخترشناس ادامه داد: طی این مدت، از ورودی دالکی بیشترین میزان ورودی خودرو ثبت شده و پس از آن دیلم و سپس عسلویه قرار دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر هوشمندسازی جاده‌ها را یکی از اولویت‌های این اداره کل برشمرد و گفت: ۶۰ سامانه تردد شمار، ۱۹ دوربین نظارت تصویری، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی، ۴ سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر در راه‌های ارتباطی استان فعال است.

کد خبر 6063725

دیگر خبرها

  • این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد
  • بهره‌مندی ۵۲۰ میهمان نوروزی از خدمات اسکان دانشگاه آزاد دزفول
  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • ۶۱۴ هزار خودرو وارد استان بوشهر شده است
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • اطلاعات تازه از L6 اولین خودروی جهان با باتری حالت جامد (+عکس)
  • تحقق شعار سال با به‌روزرسانی فناوری‌ و تجهیزات بخش تولید
  • تحقق جهش تولید و رشد اقتصادی با جریان مستمر علم، فناوری و نوآوری
  • ثبت بیش از ۸ میلیون و ۷۴۴ هزار تردد در جاده‌های استان مرکزی
  • تأثیر مستقیم سراهای نوآوری دانشگاه آزاد یزد در رونق بازار