Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در حاشیه نشست استاندارن سراسر کشور در جمع خبرنگاران درباره جزئیات سفر اخیر خود به ترکیه اظهار کرد: چندین موافقت‌نامه‌ امنیتی با مقامات ترکیه داشتیم و لازم بود این توافقات به روز و اجرایی شود.

وی افزود: در نشست‌هایی که با مقامات ترکیه برگزار شد درباره مسائل مختلفی از قبیل مسائل تروریستی، قاچاق انسان، اسلحه، مواد مخدر، مشروبات الکلی، پیش سازهایی که از غرب به سوی کشورمان منتقل می‌شود همچنین مواردی درخصوص اتباع دو کشور و رانندگانی که در ایران و ترکیه تردد دارند بحث و تبادل نظر انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به نتیجه جلساتی که با مقامات ترکیه حاصل شد، گفت: ساز و کار اجرایی که تاکنون درباره مباحث مورد بررسی وجود نداشت، مورد توافق دو کشور قرار گرفت، همچنین فرمانده مرزبانی ایران با فرمانده کل ژاندارمی ترکیه ، مسئول هماهنگی اجرایی همه بخش های مختلف مسائل مرزی قرار گرفت.

ذوالفقاری با بیان اینکه در دیدار با مقامات ترکیه مسئولان و پلیس های مواد مخدر تعیین شدند، بیان کرد:  نماینده ستاد کل از ایران و نماینده نیروهای نظامی ترکیه به منظور مبارزه با گروهک‌های تروریستی مشخص شدند در زمینه مهاجرت هم از سوی دو کشور مقتضیات لازم مشخص شده است.

وی افزود: همچنین در جلساتی که در کشور ترکیه درباره گسترش ارتباطات میان دو کشور خصوصا رویکرد دولت ترکیه در چند ماه اخیر درخصوص مسائل منطقه برگزار شد و گروه‌های تکفیری تروریستی و گرایشی که با کشورهای همسایه ایجاد شده، مورد بررسی قرار گرفت.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: مقرر شد مقامات ترکیه، کارگروه ها و جلسات را 4 مرتبه در سال افزایش دهند و رده‌های اجرایی نیز در هر رده این ارتباطات را داشته باشند به نظر می‌رسد روند همکاری‌ها به ارتقا امنیت و کرامت اتباع دو کشور کمک کند.

ذوالفقاری در پایان درباره بازگشایی مرزهای غربی کشور گفت: طبق بررسی‌های انجام شده منتظر ابلاغ دستورات لازم در این زمینه هستیم، این در حالی است که دو کشور در حال نصب موانع فیزیکی و دیوار بتنی هستند البته اصل این انسداد به نفع دو طرف خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۹۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود

مهرداد بذرپاش با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت‌های موجود برای تجارت کالا میان ایران و امارات گفت: تشکیل صندوق سرمایه گذاری مشترک میان دو کشور لازم و مهم است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارت در سخنرانی خود در اتاق بازرگانی ابوظبی اظهار کرد: ایران و امارات سوابق و پیشینه و روابط اقتصادی و تجاری دیرینه دارند و حجم ۲۷ میلیارد مراودات تجاری نشانه از عمیق بودن این روابط است.

وی افزود: امارات دومین شریک تجاری بعد از چین است؛ اتاق‌های بازرگانی و فعالان اقتصادی نقش ویژه‌ای در این روابط دارند اما آن‌ها باید شجاعت لازم را داشته باشند و البته باید حمایت هم شوند.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان تصریح کرد: ایران سرزمین و هاب ترانزیت و کریدور بی نظیر شمال - جنوب است و اگر امارات از این فرصت و بنادر لجستیکی ایران استفاده کند و در بنادر جدید سرمایه گذاری کرده و آن‌ها را توسعه دهد قطعا اقتصادش رشد بیشتری کرده و به راحتی به اوراسیا دسترسی پیدا می‌کند.

وی گفت: رشد ۵۸ درصدی ترانزیت جاده‌ای ایران در سال گذشته نشان می‌دهد عزم جدی برای این حوزه داریم.

بذرپاش اظهار کرد: استفاده از فرصت‌های موجود برای تجارت کالا و تشکیل کنسرسیوم‌های مشترک و سرمایه گذاری مشترک باید توسط دو کشور تصمیم‌ گیری شود.

وی افزود: تشکیل صندوق سرمایه گذاری مشترک لازم و مهم است؛ در هفته ۳۲۰ پرواز بین ایران و امارات انجام می‌شود، ارتقای خدمات فنی و مهندسی در دو کشور و حتی در کشور ثالث می‌تواند فرصت‌های جدیدی به وجود آورد و امتیازات زیادی در مناقصات برای طرفین دارد.

بذرپاش گفت: تبادل هیات‌های تجاری بین دو کشور می‌تواند آثار و برکات زیادی داشته باشد؛ اخیرا در تهران نمایشگاه ایران اکسپو برگزار شد که برخی مسؤولان اماراتی از آن بازدید کردند.

وی اظهار کرد: تمام تلاش دولت‌ها باید برداشتن موانع از جلوی پای فعالان اقتصادی و افزایش مراودات تجاری باشد و رسیدن میزان تبادلات تجاری و اقتصادی به سالی ۳۰ میلیارد دلار حداقل خواسته تجار و فعالان است.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان تصریح کرد: دشمنان مشترک ایران و امارات تلاش می‌کنند بین دو کشور اختلاف افکنی کنند، اما مسؤولان دو کشور آن را خنثی کرده‌اند.

وی افزود: برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بخشی از افق روشن توسعه روابط ایران و امارات است.

دیگر خبرها

  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • ترکیه : حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت/ اگر کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان
  • مدیران خودرو 777، میزبان سران اقتصادی آفریقا و ایران
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • یک کشته بر اثر حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید
  • کشته شدن مردی که با خودرو به موانع امنیتی کاخ سفید برخورد کرد
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود