Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@13:29:00 GMT

رویکردهای کاهش طلاق در کشور نیازمند بازنگری است

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۴۹۱۷۶

رویکردهای کاهش طلاق در کشور نیازمند بازنگری است

قشم - ایرنا -رئیس مرکز مطالعات و پژوهش ‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: مطالعات کنونی نشان می دهد که در دهه اخیر الگوهای فرهنگی طلاق در جامعه ایرانی تغییر پیدا کرده است و از این رو راهکارها و راهبردهای کاهش طلاق نیز نیازمند بازنگری است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا فضلی عصر سه شنبه در جلسه کارگروه ورزش و ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان قشم افزود: همچنین با مطالعه و مقایسه تغییر فرهنگ طلاق در ایران با کشورهای مشابه و همسایه توسط مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی، پیشنهادهایی در حوزه کاهش طلاق به ویژه در سال های ابتدایی پس از ازدواج تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: پژوهش در تصمیم گیری، بازنگری و جهت دادن به سیاست و برنامه های ستاد ساماندهی امور جوانان برای پاسخگویی به نیازهای آنان امری ضروری است که هم اکنون محقق شده است.
فضلی تصریح کرد: شاخص ها، ویژگی ها و آسیب هایی که در حوزه جوانان مطالعه شد جهت استفاده در تصمیم سازی ها به ستادهای مذکور در سطح وزارتخانه، استانها و شهرستان ها منتقل می شود.
وی با اشاره به انجام تحقیقات پیمایشی در دوره های سه ساله گفت: تغییر در حوزه فناوری، تغییر نیازهای جوانان و تغییرات نسلی در انگیزش، رفتار و نگرش جوانان تاثیر به سزایی دارد که این یافته ها با برش استانی در قالب 17 شاخص اصلی ارزیابی شده و قابل ارائه است.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش ‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: در نظر گرفتن تغییرات عصر جدید در پایش وضعیت حجوانان حائز اهمیت است و برای تصمیم سازی باید نسبت به آن اطلاع کافی داشت.
وی افزود: برنامه ریزی بر اساس شناخت دقیق وضعیت قشر جوان باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود و به تقویت مولفه های هویت دینی می انجامد.
فضلی ادامه داد: در تحقیقات سال 1394 با اجرای طرح ملی شناسایی و سنجش نیازهای فراغت جوانان مشاهده شد نگاه جوانان به اوقات فراغت و صرف وقت تغییرات محسوسی داشته است.
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان نیز در این جلسه گفت: برای حل مشکلات جوانان از قبیل مسکن، ازدواج و اشتغال نیاز است که نگاه جامعه به این مسائل تغییر کند.
علی خواجه فینی افزود: آموزش و پرورش باید از مدارس این تغییر نگرش را آغاز کند تا نگاه جوانان نسبت به این مسائل واقعی تر شود.
وی ادامه داد: هم اکنون بسترهای مناسبی همچون فضای مجازی برای کسب و کار ایجاد شده است که می توان با آموزش به جوانان از این ظرفیت جهت ایجاد اشتغال بهره برد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک حدود 150 هزار نفر جمعیت دارد.
7500
انتشار: حسین آزادمنجیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۹۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق پخش فقط متعلق به استقلال و پرسپولیس نیست

به گزارش "ورزش سه"، پس از واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی، یکی از موضوعات مهمی که بحث آن بیش از قبل مطرح شده، بحث پرداخت حق پخش تلویزیونی توسط صدا و سیما است. موضوعی که امروز و در حاشیه در حاشیه جلسه هیأت دولت، از کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان نیز پرسیده شد.

وی در پاسخ به سؤالی در باره حق پخش مسابقات تیم‌های استقلال و پرسپولیس پاسخ داد: موضوع حق پخش فقط متعلق به این دو باشگاه نیست، حق پخش متعلق به ورزش کشور بوده و یکی از موضوعاتی است که گره کار ورزش کشور است و باید این گره باز شود.

هاشمی اضافه کرد: در لایحه برنامه هفتم توسعه، موضوع حق پخش برنامه های ورزشی دیده شده و به آیین نامه ای که با کمک وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما تنظیم می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد، موکول شده است.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: حق پخش، حق ورزش است و باید به ورزش داده شود. طبیعی است که اگر حق پخش پرداخت شود، می‌تواند به حل بسیاری از مشکلاتی که در مسیر ورود بخش خصوصی به ورزش وجود دارد، کمک کند. لذا این یک موضوع اساسی است و ان‌شاءالله این کار صورت خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • تغییر نام باشگاه استقلال از مسیر قانونی ممکن است/ تجلیل از مدال‌آوران ایرانی با حضور رئیس جمهور
  • واکنش وزیر ورزش به تغییر نام باشگاه استقلال
  • وزیر ورزش به تغییر نام استقلال واکنش نشان داد
  • حق پخش فقط متعلق به استقلال و پرسپولیس نیست
  • واکنش وزیر ورزش به تغییر نام استقلال
  • واکنش وزیر ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه های استقلال و پرسپولیس
  • تغییر نام استقلال جنجالی شد | وزارت ورزش واکنش نشان داد
  • واکنش وزارت ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه استقلال
  • واکنش وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • واکنش منفی وزارت ورزش به تغییر نام استقلال