Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه تهران در بیست و ششمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران این جشنواره را رویداد مهم دانشگاه خواند و گفت: این رویداد به گسترده شدن دستاوردهای پژوهشی دانشگاه و رشد در حوزه مقالات، کتاب‌ها و فعالیت‌های پژوهش کاربردی می‌انجامد.

به گزارش ایسنا، محمود نیلی احمدآبادی امروز در جشنواره پژوهش دانشگاه تهران با اعلام اینکه سیاست افزایش انتشار مقالات در نشریات خارجی و داخلی در این دانشگاه ادامه خواهد داشت، بیان کرد: در پیش گرفتن سیاست افزایش کیفیت و افزایش همکاری بین پژوهشگران دانشگاه‌های مختلف کشور و نیز دانشگاه‌های بین‌المللی عمق بیشتری به دستاوردهای پژوهشی ما می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ضمن تأکید بر تعامل دانشگاه و جامعه، علت تأکید بر این موضوع را بحث آلودگی هوا دانست و افزود: دانشگاه باید نسبت به اتفاقات مهم و جهان حساس بوده و متناسب با چالش‌ به ارائه راه‌حل بپردازد. در این خصوص دانشگاه تهران همواره احساس مسئولیت کرده، اما سایر دستگاه‌ها هم باید نسبت به این مسأله حساس باشند.

نیلی ادامه داد: بیش از 80 درصد آلودگی هوای شهرهای بزرگ از جمله تهران ناشی از خودروهاست. این در حالی است که این آلودگی تبعاتی همچون تعطیلی‌ها، مریضی‌ها و ناراحتی‌های روحی و روانی را به دنبال دارد.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه مسأله فقط توسعه تکنولوژی نیست، عملکرد ایران در این خصوص را عکس سایر کشورهای دنیا توصیف کرد و توضیح داد: در کشور ما به بهانه حمایت از تولید داخلی تعرفه خودرو بالا می‌رود، در حالی که سوخت ارزان است.

وی مشکل اصلی آلودگی هوا را تصمیمات غلط و قوانین و آیین‌نامه‌ها دانست و افزود: در حال حاضر خودرو برای صاحب آن به سرمایه تبدیل می‌شود، در حالی که هزینه استفاده از آن نیز از هزینه حمل و نقل عمومی پایین‌تر است.

نیلی با اعلام اینکه مسائل خودروها در حوزه تکنولوژی به وسیله دانشگاهیان قابل حل است، بار دیگر بر غلط بودن سیاست‌های موجود تأکید کرد و گفت: این سیاست‌گذاری‌ها هیچ کمکی به دانشگاه، صنعت و تولیدکننده در جهت ارتقا و بهبود محصول و تکنولوژی نمی‌کند.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: دانشگاه باید صدایش را در حل مسائل کشور بلندتر کند و نباید این ابراز وجود را تنها به عرصه سیاسی محدود کند.

وی آن‌گاه به مرور سیاست‌هایی که دانشگاه تهران در این جهت دنبال کرده است، پرداخت و اظهار کرد: تلاش برای خارج کردن دانشجویان و اساتید از درون‌گرایی و کاهش حق‌التدریس و حق التحریر، سعی بر تجمیع رشته‌های دارای هم‌پوشانی و نیز گرایش‌های دارای اثربخشی محدود، پذیرش دانشجو بر اساس نسبت استاد و دانشجو از جمله این سیاست‌هاست.

نیلی همچنین بازنگری دروس و تشویق به دنبال کردن رشته‌های بین‌رشته‌ای و برگزاری دوره‌های آموزش آزاد را از سایر اقدامات انجام شده در زمینه آموزشی دانست.

وی با بیان اینکه مرزی بین امور آموزشی، فرهنگی، دانشجویی، مالی و ... دانشگاه وجود ندارد، بر لزوم همسان بودن راهبرد دانشگاه در تمام حوزه‌ها تأکید کرد و افزود: امتیاز در ترفیع در دو مورد سقفی ندارد که یکی از آن‌ها بحث دستاوردهای پژوهشی در قالب مقاله و کتاب و دیگری بحث تعاملات دانشگاه با جامعه است.

رئیس دانشگاه تهران از ایجاد مؤسسات مشترک بین‌المللی با همکاری کشور کره، سازمان یونسکو و ... خبر داد و اضافه کرد: ارائه دوره‌ها به زبان انگلیسی در پردیس بین‌المللی کیش از بهمن‌ ماه آغاز می‌شود و امیدواریم که این رویه در سایر دانشکده‌ها هم پیگیری شود، چرا که این موضوع افزایش تعاملات بین‌المللی را به دنبال خواهد داشت.

وی حلقه مفقوده دانشگاه را برقراری ارتباط بین نیاز جامعه و استاد و دانشجو دانست و گفت: در این خصوص باید در درجه اول از منابع بین‌المللی و در درجه دوم نیز از منابع داخلی استفاده کنیم. در همین راستا باید از پایان‌نامه‌هایی که در جهت سیاست‌های کلان دانشگاه قرار دارد، به طور مضاعف پشتیبانی شود.

نیلی در ادامه به بیان یکی دیگر از سیاست‌های اصلی دانشگاه پرداخت و اظهار کرد: جهت‌گیری پارک علم و فناوری در ایجاد زنجیره پژوهش، پایان‌نامه، رساله تا تبدیل آن به محصول و شرکت دانش‌بنیان یکی از سیاست‌های مهم دانشگاه است.

رئیس دانشگاه تهران با اعلام اینکه سیاست‌های مذکور در جهت آمادگی بیشتر دانشگاه به منظور گسترش تعامل ملی و بین‌المللی است، قدم بعدی را کمک به قانون‌گذاران و تصمیم‌گیران کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که با کمک دانشگاهیان کشور به معضلات قبلی خود دچار نشود.

وی راه‌حل‌هایی همچون تعطیلی و تغییر ساعت طرح ترافیک را راه‌حل‌های کوتاه مدت توصیف کرد و افزود: کشور ما دارای منابع مالی عظیمی برای پژوهش‌های کاربردی است و در این خصوص نیازمند تصمیم‌گیری‌های اساسی‌تری هستیم.

نیلی خاطرنشان کرد: رئیس مجلس در مراسم تجلیل از رئیس قبلی و جدید کتابخانه اعلام آمادگی کرد که هر تصمیمی را که به تعامل دانشگاه و جامعه و صنعت مرتبط است، در قانون و نیز بودجه بیاورد.

 رئیس دانشگاه تهران ابراز امیدواری کرد که در این خصوص هیئتی با کمک 13 دانشگاه برتر کشور تشکیل شود تا بتواند دستگاه‌ها را به جستن راه‌حل مسائل جامعه در دانشگاه ملزم کند.

وی در پایان ضمن اشاره به تحصیل 9000 دانشجوی دکترا در دانشگاه تهران، بزرگ‌ترین ثروت را نیروی انسانی متعهد و با استعداد توصیف کرد و از همه دانشگاهیان و افراد صاحب‌نظر خواست تا در جهت رفع معضل تکراری آلودگی هوا پیشگام شوند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۹۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه عرضه و حمل دارو به‌صورت آزمایشی به مدت ۶ ماه در یکی از استان ها اجرایی خواهد شد، گفت: فعالیت سکوهای اینترنتی تنها در حوزه حمل دارو و با نظارت سازمان غذا و دارو صورت می گیرد.

به گزارش ایسنا، سید حیدر محمدی با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه عرضه و حمل دارو از طریق سکوهای اینترنتی، اظهارکرد:  تدوین این آیین‌نامه با برگزاری جلسات متعدد بین سازمان غذا و دارو و وزارت ارتباطات به‌منظور بررسی‌های تخصصی موضوع انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو با نفس ورود سکوهای اینترنتی به حوزه فروش دارو مخالف بوده و هست و هنوز هم تاکید می‌کنیم فروش اینترنتی دارو غیرقانونی و غیرمجاز است، اظهار کرد: آنچه درمورد حمل دارو توسط سکوها تدوین شده و توسط وزارت ارتباطات اعلام شد «آیین‌نامه حمل دارو از طریق سکوی اینترنتی است» و به‌ هیچ‌وجه فروش اینترنتی دارو مطرح نیست.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در این آیین‌نامه تاکید شده است که هرگونه خرید، فروش و انبارش دارو توسط سکوهای اینترنتی غیرمجاز و غیرقانونی است، گفت: پس از ثبت کد رهگیری نسخه توسط بیمار در سامانه سکوهای مورد تایید (سازمان غذا و دارو)، نسخه از طریق سکو حمل و به نشانی متقاضی که در سیستم ثبت شده است تحویل داده می‌شود.

محمدی با تاکید بر اینکه موضوع فروش اینترنتی دارو به‌هیچ‌عنوان مطرح نیست، گفت: این آیین‌نامه تنها درمورد حمل دارو و  تحویل آن به نشانی بیمار به‌صورت غیرحضوری است، همچنین عرضه داروهای خاص، سهمیه‌ای، تحت کنترل و دارای شرایط خاص حمل، توسط پلتفرم‌ها صورت نخواهد گرفت.

به گفته وی مجوز فعالیت سکوهای اینترنتی متقاضی فعالیت در حوزه حمل دارو در یک کارگروه مشترک توسط سازمان غذا و دارو با همکاری وزارت ارتباطات صادر می‌شود، تمامی متقاضیان فعالیت در این حوزه باید ضوابط فنی سازمان غذا و دارو را داشته و حائز شرایط باشند،  دوره‌های آموزشی توسط سازمان غذا و دارو برای سکوهای متقاضی برگزار خواهد شد، وزارت بهداشت(سازمان غذا و دارو) مسئولیت نظارت بر ضوابط اجرایی و فنی را دارند و سکوها مکلف به رعایت این ضوابط هستند، درج هرگونه تبلیغات و تشویق به مصرف فرآورده‌های دارویی و خرید، فروش و انبارش در این آیین‌نامه برای سکوها غیرمجاز اعلام و کاملاً منع شده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: داروخانه‌هایی که درخواست فعالیت با سکوهای اینترنتی به‌منظور تحویل دارو را دارند باید درخواست خود را به سازمان غذا و دارو ارائه دهند و تنها داروخانه‌های مورد تایید این سازمان مجاز به فعالیت در این حوزه خواهند بود، همچنین درصورت ثبت شکایت از سکو و یا داروخانه سازمان غذا و دارو مرجع پیگیری معرفی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستور رئیس کل دادگستری تهران برای بررسی و رفع یک مشکل مهم در معاملات خودرویی
  • اما و اگرهای فروش اینترنتی دارو
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • تأکید رئیس قوه قضائیه بر تدوین پیوست رسانه‌ای در آرا و تصمیمات قضائی
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • راه حل مسائل فرهنگی بازگشت به سیاست و سیاستگذاری