Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@16:10:41 GMT

تکمیل طرح‌های کشاورزی سرعت یابد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۴۹۳۴۳

تکمیل طرح‌های کشاورزی سرعت یابد

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی در نشست با محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی و علی مراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی در تهران تأکید کرد: وجود ظرفیت‌هایی مانند آب، خاک و زمین مساعد در چهارمحال و بختیاری، توسعه کشاورزی این استان را در اولویت قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: تسریع در تکمیل و بهره برداری طرح‌های نیمه تمام و انتقال آب حوضه کارون برای مصرف کشاورزی، از خواسته‌های مردم و مسئولان چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این استان همچنین ظرفیت مطلوبی برای سورتینگ میوه و تولید آب میوه دارد و به همین منظور راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی در ابن بخش ضروری است.

در این نشست، تأمین نهال مورد نیاز طرح یکهزار و ۵۵۰ هکتاری توسعه باغات در سودجان و آخرین وضعیت قرارداد‌های خرید نهال و پایه‌های تحویل شده به شرکت تعاونی این طرح نیز مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

همچنین در نشست اختصاصی استاندار چهارمحال و بختیاری با محمد صفایی فر مدیرعامل بانک زمین، درخصوص مشارکت در اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در استان، گفتگو و اتخاذ تصمیم کارشناسی شد.

گفتنی است: استان چهارمحال و بختیاری هم اکنون مقام دوم کشور در تجهیز زمین‌های کشاورزی به شبکه آبیاری نوین را دارد.

انتهای پیام/خ

اولویت توسعه کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۹۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده‌ای روشن با زمین بدون پلاستیک

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، محمد علی حاتمی زاده با اشاره به اینکه استفاده بی‌رویه از پلاستیک و عدم مدیریت صحیح آن، باعث آلودگی هوا، آب و خاک شده و به تخریب زمین و حیات وحش منجر می‌شود، تصریح کرد: بحران پلاستیکی به یکی از بزرگترین چالش‌های محیط زیست تبدیل شده است.
 
وی افزود: اولین گام برای رسیدن به یک جهان پلاستیکی کمتر و زمین پاک‌تر، کاهش مصرف پلاستیک یکبار مصرف و ترویج استفاده از جایگزین‌های قابل بازیافت و دوباره پذیر آن است.

حاتمی زاده ضمن بیان اینکه باید به توسعه فناوری‌های جایگزین پلاستیک که قابل تجزیه هستند توجه شود، خاطر نشان کرد: برای شروع پیشنهاد می‌کنم در فروشگاه تعاونی سازمان جهاد کشاورزی به جای پلاستیک از کیسه‌های پارچه‌ای که به همین منظور تهیه شده است، استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه، باید به توسعه سیاست‌ها و قوانین سخت‌گیرانه در خصوص بازیافت و دور انداختن پلاستیک توجه کنیم افزود: آموزش و افزایش آگاهی عمومی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است تا همگان به اهمیت حفظ محیط زیست و کاهش استفاده از پلاستیک آگاه شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد: تمامی اقشار جامعه به عنوان شهروند، مسئولیت دارند تا با اقدامات کوچک خود، به حفظ زمین و آینده بهتر برای نسل‌های آینده بپردازند.

حاتمی زاده در پایان عنوان کرد: روز زمین پاک با شعار جهانی «سیاره زمین در مقابل پلاستیک» شناخته می‌شود و برای تحقق ان مشارکت مردمی بسیار اهمیت دارد.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در چهارمحال و بختیاری
  • توسعه زنجیره ارزش ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری
  • کلنگ‌زنی و افتتاح ۴ طرح بزرگ کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • قضاوت داوران چهارمحالی در مسابقات انتخابی تیم ملی اسکیت
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد
  • کلنگ مجتمع پرورش اسب در شهرکرد به زمین زده شد
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • آینده‌ای روشن با زمین بدون پلاستیک