Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-08@03:45:41 GMT

برگزاری همایش ملی صلح در پایتخت، 4 دی

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۴۹۳۹۵

برگزاری همایش ملی صلح در پایتخت، 4 دی

همایش ملی فرهنگ و تنوع فرهنگی دوشنبه ۴ دی ماه در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری تالار همایش ها برپا می شود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، علیرضا حسن زاده رییس پژوهشکده مردم شناسی امروز « سه شنبه » با اعلام این خبر گفت : بروز خشونت ها و جنگ های خانمان سوز در جهان، لزوم توجه به مفهوم صلح را بیش از پیش جدی وحیاتی می سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مردم شناس ، صلح پایدار بدون نقش فرهنگ در تعاملات میان ملت ها و خشونت زدایی از جهان، غیر قابل حصول خواهد بود و یکی از مفاهیمی که می تواند به دستیابی به صلح پایدار بسیار یاری رساند، تنوع فرهنگی است.

حسن زاده با اشاره به اینکه گفتمان صلح و تنوع فرهنگی در فرهنگ و تمدن ایران حضوری برجسته دارد و با معانی و مفاهیم ژرف و عمیقی گره خورده است تصریح کرد :دین مقدس اسلام در قرآن مجید و منابع ارزشمند دیگر خود به تعریف جایگاه مهم تفاوت و تنوع فرهنگی پرداخته است (روم آیه 22) و آن را خاستگاه خودآگاهی و غنای انسانی و فرهنگی شمرده است.

او با بیان اینکه در منابع پیش ازاسلام فرهنگ و تمدن ایرانی نیز نشانه هایی ارزشمند و والایی وجود دارد که نشانگر صلح طلبی ایرانیان و احترام آنان به تنوع و تفاوت های فرهنگی است گفت : کوروش نماد برجسته ای از صلح در فرهنگ و تمدن پیش از اسلام است.

سید قاسم حسنی عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و دبیر علمی همایش نیز در این باره گفت: در این همایش مجموعه سخنران های علمی در زمینه ابعاد گوناگون تنوع فرهنگی صلح انجام خواهد شد که می توان به رویکردهای مردم شناختی، فلسفی، جامعه شناختی، تاریخی و غیره اشاره کرد.

همایش ملی «فرهنگ صلح و تنوع فرهنگی »توسط پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه مازندران با همراهی برخی مراکز دانشگاهی و پژوهشگاهی دیگر همچون مرکز اسناد فرهنگی آسیا (پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) به منظور دستیابی به تعریفی بومی و مبتنی بر ارزش های فرهنگی و تمدنی چهارم دی ماه امسال برگزار می شود.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۹۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته فرهنگی فریدن برگزار می‌شود

عزیزالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هفته فرهنگی فرصتی است که بتوانیم ظرفیت‌های فرهنگی و سرمایه‌های معنوی را به مردم معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال هفته فرهنگی با دهه کرامت همزمانی دارد این اتفاق را به فال نیک گرفت و گفت: مردم فریدن مردمی ولایت مدار و عاشق اهل بیت هستند و اجرای برنامه‌های تأثیرگذار و متناسب با نیاز مردم و جامعه علاوه بر تقویت نشاط اجتماعی می‌تواند دستاوردهای خوبی را در حوزه فرهنگ و هنر به همراه داشته باشد.

فرماندار شهرستان افزود: امسال برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی بر عهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و تمام دستگاه‌ها و ادارات هم باید همکاری لازم را داشته باشند تا برنامه‌هایی در شأن دهه کرامت و هفته فرهنگی اجرا شود.

عباسی افزود: شورای فرهنگ عمومی فریدن در سال ۹۴ از روز ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت را به عنوان هفته فرهنگی مصوب کرد که با توجه به ماده ۳ آئین نامه داخلی هفته فرهنگی مبنی بر امکان تغییر در زمان برگزاری برنامه‌ها امسال به دلیل همزمانی هفته فرهنگی با دهه کرامت برنامه‌های هفته فرهنگی از روز ۲۱ اردیبهشت آغاز خواهد شد.

کد خبر 6098175

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی
  • در برگزاری این رویداد مشارکت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و اندیشکده‌ها بسیار قابل قبول بود
  • هنری که لاکچری شده!
  • از ارتقای اخلاق امدادگری تا توجه به فرهنگ دینی در هلال احمر
  • هفته فرهنگی فریدن برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در قم و تهران
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان