Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد راستاد امروز در مراسم امضای 13 تفاهم‌نامه دریایی و بندری به ارزش 100 هزار میلیارد ریال اظهار داشت: ارتقای ظرفیت کانتینری بنادر کشور در دستور کار سازمان بنادر است.

وی گفت: با شروع زیرساخت فاز سوم بندر شهید رجایی که کمیسیون مناقصه آهن 4 بهمن‌ماه امسال اجرا و تکلیف پیمانکار مشخص می‌شود، در سه سال ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی به 8 میلیون TEU می‌رسد و 860 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری را در این حوزه پیش‌بینی می‌کنیم که اسناد مناقصه برای جذب سرمایه‌گذار روبناها در پایانه شماره سه در دستور کار است و از روبنا تا تجهیزات استراتژیک و غیر استراتژیک توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: اسناد مزایده پایانه کانتینری بندر امام خمینی در قالب شرکت‌های داخلی و خارجی در دست تهیه است، ادامه فعالیت‌ها به منظور افزایش سهم ریلی کشور در دستور کار قرار گرفت و سازمان بنادر اقدامات لازم را انجام داد و متعاقباً از لحاظ اصلاح ساختار سازمانی به گونه‌ای که این حوزه مهم بدون متولی نباشد، اقدام می‌کنیم.

راستاد گفت: اداره کل حمل‌ونقل چند وجهی در سازمان بنادر شکل می‌گیرد و در سطح قائم مقام مدیرعاملصرفاً حمل‌ونقل ریلی در سازمان بنادر در دستور کار خواهد بود.

وی با بیان اینکه پایانه مواد معدنی در بندر شهید رجایی تقاضای قابل توجهی دارد، گفت: در بحث صنایع فولادی تا سال 1404 حدود 55 میلیون تن واردات و صادرات خواهیم داشت که باید ظرفیت بندر شهید رجایی باید افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: تفاهم احداث مواد معدنی در بندر شهید رجایی در دستور کار قرار گرفته است.

راستاد افزود: همچنین در حوزه گردشگری دریایی با هلدینگ گردشگری و هتلداری بنیاد مستضعفان و بخش خصوصی تفاهم‌نامه داریم.

وی گفت: در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی با همکاری شرکت عمران و بهسازی شهری ارتباط بین شهرهای بندری و بنادر تجاری ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: در راستای آنکه چارچوب همکاری مشخصی با سازمان مناطق آزاد داشته باشیم، تفاهم‌نامه‌ای در این حوزه تهیه شده است.

راستاد اظهار داشت: در بندر شهید بهشتی چابهار مذاکرات با سرمایه‌گذار هندی مطلوب است و قرارداد موقت بهره‌برداری در اختیار شرکت هندی گذاشته شده است، تا به زودی وارد کار شود و سپس به صورت BOT در قالب قرارداد 85 میلیون دلاری اپراتوری بندر چابهار را برعهده بگیرد.

انتهای پیام

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۹۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز شنبه (۸ اردیبهشت) مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی و ادواردو رودریگز داویلا وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا با حضور هیأت همراه دو کشور دیدار و گفت‌وگو کردند که وزیر راه و شهرسازی ایران با اشاره به برگزاری این نشست، گفت: امروز با وزیر حمل و نقل کوبا، راجع‌به موضوعات اصلی دریایی و هوایی مورد مذاکره قرار گرفت که طرف کوبایی در حوزه حمل و نقل ریلی با شرکت واگن پارس قراردادی در زمینه خرید قطعات و تعمیرات واگن‌های این کشور منعقد کرده است.

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به چندین درخواست وزیر حمل و نقل کوبا در حوزه حمل و نقل دریایی، گفت: طرف کوبایی برای صادرات محصولات و جابه‌جایی بارهای خود درخواست استفاده از ظرفیت بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را داشت که مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد از ظرفیت بنادر کشورمان بازدید داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین در ادامه این مذاکره مقرر شد، پیوند خواهر خواندگی میان دو بندر مهم کشورهای ایران و کوبا منعقد شود تا فعالین اقتصادی و شرکت‌های حمل و نقل دریایی کوبا بتوانند از تسهیلات بندری ایران بهره‌مند شوند؛ البته ظرفیت حمل و نقل دریایی دو کشور از طریق دریا و اقیانوس، در زمینه جابه‌جایی کالاهای کوبایی به مقاصد شمالی از طریق بنادر ایران فرصت بسیار خوبی خواهد بود.

بذرپاش با اشاره به درخواست‌های همتای کوبایی برای استفاده از ظرفیت مهندسی ایران در حوزه تعمیرات هواپیما، گفت: مقرر شد، نیازمندی‌های ایشان در این زمینه از طریق سفارت کوبا در تهران به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود.

کد خبر 6090293 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای است
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد