Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به تهدید تروریسم برای کشورهای منطقه خاورمیانه و خارج از آن گفت: برای مقابله با تروریست هایی که از سوریه خارج می شوند، باید سازمان های اطلاعاتی با یکدیگر همکاری کرده و اقدامات خود را هماهنگ کنند.

ایران آنلاین / ولادیمیر پوتین روز سه شنبه در دیدار با روسای سازمان های امنیتی کشورهای جامعه همسود در مسکو، گفت: سازمان های اطلاعاتی کشورهای عضو جامعه همسود باید برای کنترل اوضاع مربوط به مساله تروریسم با یکدیگر همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به نقل از پوتین گفت: نسبت به مقاصد و اقدامات تروریست هایی که پس از عملیات موفق نیروهای مسلح روسیه از سوریه خارج می شوند و مقصد این تروریست ها بی تفاوت نیستیم.
رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه اوضاع مربوط به تروریسم اخیرا به شدت متشنج شده است، اظهار داشت: به همین دلیل پیگیری دقیق آنچه که در این عرصه در سطح جهانی جریان دارد، بسیار مهم است.
وی خطاب با سران سازمان های اطلاعاتی کشورهای همسود افزود: از ماهیت این جریانات اطلاع داریم و تهدید ناشی از حوادث برای کشورها و ملت های روسیه و کشورهای همسود را درک می کنیم و به همین دلیل همکاری بین این کشورها بسیار مهم است.
رئیس کمیته ضدتروریستی و رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه نیز روز سه شنبه در نشست روسای سازمان های امنیتی کشورهای جامعه همسود در مسکو گفت: تروریست ها در عرصه بین المللی به تاکتیک انفرادی و به اصطلاح «جهاد مستقل» روی آورده اند.
آلکساندر بورتنیکوف خاطر نشان کرد: تروریست ها در کشورهای منطقه خاورمیانه تجدید سازماندهی می کنند و به صورت انفرادی عازم کشورهای خارج از این منطقه می شوند.
رئیس کمیته ضدتروریستی روسیه گفت: بخش عمده تروریست ها در شرایط کنونی در افغانستان متمرکز شده اند و در این کشور گروه تروریستی داعش در حال فعالیت و تقویت موقعیت خود است و امکان نفوذ تروریست های این گروه به کشورهای آسیای مرکزی وجود دارد.
بورتنیکوف به خنثی شدن چندین حمله تروریستی سازماندهی شده علیه روسیه و کشورهای آسیای مرکزی و پیشگیری از انجام اعمال تروریستی علیه مراکز دیپلماتیک روسیه در خارج از این کشور اشاره کرد.
وی ادامه داد: سازمان های امنیتی روسیه حدود 300 مظنون به شرکت در فعالیت های تروریستی را به کشورهای همسود تحویل داده اند و 218 نفر از آنها تحت پیگرد جنایی قرار گرفته و محکوم شده اند.
مقام امنیتی روس گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده از طرف شرکای خود در سازمان همسود حدود 20 هزار نفر مظنون به انجام اعمال تروریستی و فعالیت های افراط گرایانه در فهرست کنترل مرزبانی قرار گرفته اند.
جامعه همسود از کشورهای روسیه، بلاروس، اوکراین، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، ارمنستان، ترکمنستان، تاجیکستان، ارمنستان و جمهوری آذربایجان تشکیل شده است.
بورتنیکوف پیش تر گفته بود: سازمان های امنیتی روسیه از آغاز سال جاری میلادی تاکنون 56 کانون تروریستی در روسیه را شناسایی و مانع فعالیت تروریست های عضو این کانون ها شدند.
وی افزود: سازمان امنیت فدرال روسیه در این مدت 78 تروریست و افراد همدست آنها را کشته و بیش از یکهزار تبهکار تروریست دستگیر شدند.
رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه همچنین گفت: در یک سال اخیر از ورود 17 هزار و 500 تبعه خارجی مظنون به انجام فعالیت های تروریستی به روسیه جلوگیری شده است. / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۹۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است

معاون اول رئیس‌جمهور گسترش روابط با آفریقا را راهبرد اساسی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: تعاملات اقتصادی و سیاسی تهران با کشورهای دوست و همچنین جهان براساس راهبرد برد-برد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد مخبر عصر _ شنبه هشتم اردیبهشت_ در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در دیدار «کنستانتینیو چیونگا» معاون رئیس جمهور زیمباوه با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد دو کشور برای تأمین و گسترش همکاری‌های فی مابین افزود: تعاملات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است.

معاون اول رئیس جمهور تبادلات علمی و دانشجویی، توسعه حمل و نقل و حل مسائل مالی و بانکی برای تسهیل روابط بخش خصوصی دو کشور را از دیگر زمینه‌های همکاری‌های ایران و زیمباوه برشمرد و تأکید کرد: دو کشور باید با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند و نیاز به ارز کشور سوم که دشمن مشترک دو ملت هم است، وجود ندارد و در این راستا باید برنامه مشترک و جامع ۱۰ ساله همکاری دو کشور تهیه و پیگیری و همچنین تفاهم نامه‌ها و قراردادهای امضا شده هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

کنستانتینو چیونگا معاون رئیس جمهور زیمباوه نیز با اشاره به توسعه روابط دیپلماتیک دو کشور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: ایران و زیمباوه در یک مسیر حرکت می‌کنند و با وجود جدایی و مسیر طولانی جغرافیایی، اهداف مشترک بسیار زیادی در برابر نظام سلطه دارند.

وی همچنین با محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و تسلیت شهادت سرداران سپاه در این حمله تأکید کرد: تحریم‌های گسترده کشورهای غربی برای از بین بردن استقلال ایران و زیمباوه بوده است اما دو کشور می‌توانند با تعمیق روابط خود تحریم‌های دشمنان دو ملت را خنثی کنند.

وی همچنین با تأکید بر اجرای ۱۲ تفاهم نامه امضا شده بین ایران و زیمباوه در دولت سیزدهم تصریح کرد: پیشرفت‌های شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی جمهوری اسلامی بسیار چشمگیر بوده است و به دنبال تقویت زیرساخت‌های همکاری دو جانبه براساس راهبرد برد-برد و بهره گیری از ظرفیت‌های ایران در زمینه‌های معدنی، انرژی، سلامت، پزشکی، کشاورزی، آبیاری مدرن و امنیت غذایی هستیم.

کد خبر 748539

دیگر خبرها

  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • اعترافات تروریستی که برای یازده میلیون آدم می‌کشت!
  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان + فیلم
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • رئیس پلیس پایتخت به مجرمان هشدار داد
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است