Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-26@14:05:05 GMT

۳۱ کشته در حوادث جاده‌ای اسلامشهر فاجعه است

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۴۹۸۲۰

صراط:دادستان عمومی و انقلاب اسلامشهر با اشاره به عدم پاسخگویی مسئولان به افزایش حوادث جاده ای در محوز احمدآباد مستوفی گفت: ۳۱ کشته در حوادث جاده‌ای برای شهرستان یک فاجعه است.
به گزارش تسنیم ، یونس اسدی مقدم امروز در نخستین جلسه هم‌اندیشی مسئولان شهرستان اسلامشهر در امور پیشگیری از حوادث که به همّت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسلامشهر تشکیل شد اظهار داشت: 31 کشته در حوادث جاده‌ای ظرف 9 ماهه گذشته در سطح شهرستان اسلامشهر یک فاجعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اگر این تعداد کشته در یک سانحه به وقوع می‌پیوست در کشور عزای عمومی اعلام می‌شد؛ اما چون این کشته‌ها مربوط به یک دوره 9 ماهه است هیچ مسئولی احساس مسئولیت نمی‌کند و هیچ دستگاهی پاسخگوی آن نیست.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر بیان کرد: متأسفانه برخی از مسئولان شهرستان از جمله فرماندار و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به حوادث جاده‌ای به ویژه در محور مواصلاتی احمدآباد مستوفی که به جاده مرگ معروف شده، بی‌اهمیّت بوده و برای رفع مشکلات این مسیر هیچ اقدامی نمی‌کنند.
اسدی مقدم با اشاره به برخی از مشکلات جاده احمدآباد مستوفی تأکید کرد: ناایمن بودن جاده احمدآباد مستوفی یکی از مهّم‌ترین معضلات و مشکلات شهرستان اسلامشهر است که برای رفع این مسائل باید همه دستگاه‌ها و مسئولان ادارات و نهادهای خدمات‌رسان با یک عزم ملی و اراده قوی وارد میدان شوند.
وی با بیان اینکه هیچ مسئولی حاضر نیست وظیفه قانونی خود را در رفع مشکلات جاده احمدآباد انجام دهد گفت: اگر هر مسئولی وظیفه قانونی خود را انجام می‌داد، الان شاهد وجود 31 کشته در این مسیر نبودیم.
در حوادث رانندگی قصور مسئولان دستگاه‌های اجرایی را به طور واضح اعلام کنید
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر با تأکید بر اینکه باید سهم قصور مسئولان در هر دستگاه در بروز حوادث و تلفات جاده‌ای به طور دقیق تعیین و مشخص شود بیان کرد: کارشناسان راهنمایی و رانندگی و پلیس راه در گزارش حوادث رانندگی باید درصد قصور مسئولان دستگاه‌های اجرایی را هم به طور واضح اعلام کنند تا از طریق مراجع قضایی تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.
اسدی مقدم ادامه داد: وجود نقاط حادثه‌خیز و پیچ‌های خطرناک، عدم وجود روشنایی درمسیر، عدم وجود تابلوهای هشداری راهنمایی و رانندگی، عدم وجود دوربین‌های نظارتی و کنترلی در مسیر، وجود تابلو برق و تیرهای برق بدون استفاده در مسیر سبب شده است که این مسیر به جاده مرگ تبدیل شود.
وی با تأکید بر اینکه اولویت کار، جان انسان است گفت: خیلی از فوتی‌های حوادث رانندگی در داخل محدوده شهری اتفاق افتاده، در صورتی که دستگاه‌های متولی می‌توانند با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود در منطقه نسبت به رفع مشکلات و ایمن‌سازی راه‌ها اقدام کنند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر اظهار داشت: ابتدای ورودی جاده احمد‌آباد مستوفی بحرانی برای منطقه و حتی برای کشور است، که باید با همکاری و کمک ارگان‌ها و نهادهای مختلف شهرستان و استان نسبت به رفع مشکلات آن اقدامات لازم به عمل آید.
اسدی مقدم بیان کرد: فعالیت چند واحد سوختگیری غیرمجاز گاز مایع LPG در منطقه و محور احمدآباد مستوفی تهدیدی برای امنیت و سلامت مردم این شهرستان است که باید این بمب‌های آماده انفجار هرچه سریع‌تر جمع‌آوری و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری شود.
وی ادامه داد: مسئولان و مدیران به داد مردم برسند، تشکیل این جلسات فقط برای ارائه گزارش نیست باید خروجی جلسات برای مردم سودی به همراه داشته باشد، مسئولان اگر بخواهند برای خود باقیات صالحاتی داشته باشند باید آستین‌ها را بالا بزنند و در مدّت تصدی مسئولیت خود گره‌ای از مشکلات مردم باز کنند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر در پایان خاطرنشان کرد: باید از بروکراسی اداری خارج و به صورت میدانی وارد عمل شد، اگر در بحث تأمین امنیت جاده احمدآباد، مسئولان به وظایف قانونی خود عمل نکنند، در صورت لزوم با صدور دستور قضایی ورود و خروج به این محور را مسدود می‌کنیم.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۹۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت

سرهنگ مصطفی کول‌زاده  اظهار کرد: این تعداد فوتی و مجروح نتیجه ۱۰۰ فقره تصادف در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان بوده است.

وی سرعت زیاد، انحراف و تجاوز به چپ و سبقت غیرمجاز را از دلایل عمده بروز حوادث رانندگی این مدت در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: بیشترین تصادفات این مدت به سرعت زیاد و عدم توجه به جلو اختصاص دارد.

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر بارندگی در جنوب استان گفت: باتوجه به اینکه بارش باران و لغزنده بودن معابر درون و برون شهری، منجر به افزایش تصادفات و واژگونی ها شده لازم است رانندگان وسایل نقلیه، با احتیاط بیشتری رانندگی و دو موضوع اصلی شامل رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را مد نظر قرار دهند.

وی تاکید کرد: رانندگان توجه داشته باشند، هنگام بارش باران میدان دید راننده محدود می‌شود و احتمال بروز تصادف به مراتب بالاتر می‌رود. از این رو لازم است تجهیزاتی مثل برف‌پاک‌کن و بخاری که نقص آن‌ها می‌تواند در دید راننده تاثیرگذار باشد، مورد بازبینی و در صورت نیاز رفع نقص قرار گیرند.

سرهنگ کول زاده با بیان اینکه در بارندگی، سرعت خودرو بایستی به مراتب کمتر از سرعت در راه‌های خشک باشد زیرا که سطح اصطکاک بین راه و لاستیک به حداقل می‌رسد، گفت: هنگامی که آب زیادی در سطح معابر جاری می‌شود، چنانچه با سرعت وارد آن شوید آب موجود میان لاستیک و جاده قرار گرفته و در این حالت خودرو بر روی لایه‌ای از آب حرکت می‌کند و بسیار خطرناک و احتمال خروج از راه و تصادف و واژگونی را افزایش می دهد.

وی تاکید کرد: در مجموع خودداری از عجله در سفر و داشتن استراحت کافی برای حدود ۱۵ دقیقه پس از هر ۲ ساعت رانندگی برای جلوگیری از خستگی و خواب آلودگی راننده وسیله نقلیه ضروری است تا بازگشت مسافران به شهر و دیار خود ایمن و سلامت انجام شود.
فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: رانندگان عزیز توجه داشته باشند رعایت فاصله طولی و رانندگی با سرعت مطمئنه می‌تواند از بروز بسیاری سوانح و تلفات جاده‌ای جلوگیری کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ده‌ها کشته بر اثر سیل در تانزانیا و کنگو
  • پیشرفت ۵۳ درصدی طرح متروی شهرستان اسلامشهر
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • آزادسازی دو هزار مترمربع از زمین های کشاورزی اسلامشهر
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات