Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازشیراز؛ سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر استان فارس در دیدار با فرماندهان و افسران سپاه استان فارس با بیان اینکه اِشراف فرماندهی یک مسئله مورد مطالبه مقام معظم رهبری است، گفت: اِشراف یک اقدام راهبردی در تصمیم‌سازی فرماندهان و مدیران در سطوح مختلف نیرو‌های مسلح کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه گزارش اِشراف باید به موقع و بر پایه مستندات ارائه شود، افزود: این گزارش باید دارای راهکار‌های اجرایی براساس ظرفیت‌های سازمان باشد تا به رفع موانع و مشکلات بینجامد.

سردار غیاثی بیان کرد: افسران اِشراف در نواحی بسیج باید شرایط موجود را اِحصا کرده و با مقایسه آن با شرایط مطلوب و تهیه گزارش‌های کاربردی به فرماندهان سپاه و بسیج در راستای ارتقای شرایط موجود کمک کنند.

وی با بیان اینکه حفظ و ارتقای مولفه «انسجام در حرکت سازمان» یکی از اهداف اصلی اِشراف است، ادامه داد: ارائه راهکار مناسب توسط افسران اِشراف، اراده اجرایی فرماندهان را برای رفع موانع و مشکلات تقویت می‌کند.

سردار غیاثی با بیان اینکه رده‌های مختلف نیرو‌های مسلح در موضوع اِشراف دارای وجوه مشترکی هستند، گفت: مسئولان اِشراف در سپاه، ارتش و سایر نیرو‌های مسلح تعامل و همکاری داشته باشند و از تجارب هم استفاده کنند و البته این موضوع می‌تواند به عنوان یکی از بهترین راهبرد‌ها برای ایجاد ارتباط صمیمی بین نیرو‌های مسلح کشور نیز در نظر گرفته شود.

فرمانده سپاه استان فارس اظهار داشت: دارا بودن چهار مولفه مهم اِشراف به حوزه تحت مدیریت، تدوین نقشه راه، هدف‌گذاری و مدیریت منابع و محتوا برای فرماندهان سپاه و بسیج حیاتی است و نقش افسران اِشراف در تحقق این مولفه‌ها بسیار تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی از اِشراف تعالی سازمانی است، گفت: نیرو‌های مسلح از مسیر اِشراف تهدیدات را شناسایی و متناسب با آن‌ها آرایش متناسب اتخاذ می‌کنند.

سردار غیاثی با اشاره به فضاسازی اخیر آمریکا بر علیه ایران، گفت: پیروزی‌های تاثیرگذار جبهه مقاومت اسلامی در منطقه بار دیگر خشم استکبار جهانی را برانگیخته و ترس صهیونیست‌ها را در پِی داشته است.

وی با بیان اینکه رژیم اشغالگر قُدس موجودیت خود را در خطر می‌بیند، تصریح کرد: کمک به ملت‌های مظلوم جهان و یاری گروه‌هایی که با رژیم جعلی اسرائیل مقابله می‌کنند راهبرد جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی است.

سردار غیاثی با تاکید بر اینکه غیرقابل اعتماد بودن آمریکا بار دیگر برای دنیا و به ویژه جهان اسلام روشن شد، بیان کرد: رژیم جعلی اسرائیل از دیرباز برای تغییر هویت مسجد الاقصی تلاش کرده و موضوع انتقال سفارت به شهر قدس نیز یک طرح از ابتدا شکسته خورده است که افکار عمومی جهان و ملت‌های مسلمان هرگز این طرح را نخواهند پذیرفت.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه هجمه‌ها و تحریم بر علیه سپاه نشان از حرکت صحیح جوانان انقلابی و مومن در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی است، گفت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با هرگونه تهدیدی آمادگی کامل دارند.
انتهای پیام/ر

آمادگی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با هرگونه تهدیدی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۹۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع: امسال هم تولید تجهیزات و تسلیحات جدید را با قدرت ادامه می‌دهیم

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح از وزارتخانه‌های مهم کشور است که «پشتیبانی از نیرو‌های مسلح» با استفاده از ظرفیت‌های صنعت دفاعی که در اختیار دارد، اصلی‌ترین وظیفه و مأموریت این وزارتخانه عنوان شده است.

تجهیز نیرو‌های مسلح با تولید و تحویل‌دهی محصولات نظامی، تحقیقات و توسعه صنعتی وزارت دفاع، صادرات محصولات، تجهیزات و خدمات به کشور‌های هدف در چارچوب دیپلماسی فعال دفاعی کشور، همکاری با شرکت‌های دانش بنیان، ارائه خدمات مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل، پاکسازی اراضی آلوده به مین و گلوله‌های عمل نکرده باقیمانده از دوران جنگ تحمیلی و ارائه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات به نیرو‌های مسلح، بخشی از اقدامات مهم این وزارتخانه در دولت سیزدهم است.

طراحی و ساخت انواع موشک، بهینه‌سازی و ارتقای انواع جنگ‌افزار‌های تانک و نفربر، طراحی، آزمایش و تولید انواع بمب‌های هوشمند، طراحی و ساخت انواع پهپاد‌های ارتقاءیافته، ارتقاء قابلیت‌های انواع محصولات سطحی و زیرسطحی و آزمون و تحویل‌دهی سامانه‌هیا راداری به سازمان‌های نیرو‌های مسلح بخش دیگری از اقدامات وزارت دفاع در یک سال گذشته به شمار می‌‎رود.

رونمایی از هواپیمای ترابری سبک سیمرغ، اتمام چندین پروژه مهم در حوزه‌های رزم موشکی و فضایی و رزم نوین و ... از دستاورد‌های مهم دیگر وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در دولت سیزدهم است.

حدود ۹۰ درصد از نیازمندی‌های تسلیحاتی، محصولات و تجهیزات دفاعی در داخل کشور پوشش داده می‌شود

با توجه به اقدامات وزارت دفاع در سال‌های گذشته، امروز شاهد هستیم که حدود ۹۰ درصد از نیازمندی‌های تسلیحاتی، محصولات و تجهیزات دفاعی برای نیرو‌های مسلح در داخل کشور پوشش داده می‌شود که ارزش ریالی آن در سال گذشته بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

این تولیدات شامل انواع شناورها، تسلیحات دریایی، جنگنده و بالگرد‌های نظامی و غیرنظامی است به‌طوری که در تولید انواع موشک‌های بالستیک سوخت جامد با افزایش قابل ملاحظه، موشک‌های کروز با افزایش دو برابری، موشک‌های پدافند هوایی با رشد ۴۵ درصدی و انواع شناور‌های دریایی تندرو با رشد ۳۰ درصدی دنبال شده است.

افزایش چشمگیر انواع موشک‌های بالستیک، افزایش برد موشک‌های کروز تا ۱۰۰۰ کیلومتر، افزایش بُرد موشک بالستیک عماد تا ۱۶۵۰ کیلومتر، افزایش بُرد موشک خیبر تا ۲۰۰۰ کیلومتر، دستیابی به موشک‌های جدید کروز با قابلیت شلیک از هواپیما، دستیابی به گونه موشک مافوق صوت از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در عرصه صنایع دفاعی است.

امیر آشتیانی: مسیر جهشی وزارت دفاع درسال جدید با سرعت و قدرت ادامه می‌یابد

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با توجه به اقدامات صورت گرفته در وزارت دفاع در دولت سیزدهم، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: این مسیری که ما تا امروز در وزارت دفاع در دولت سیزدهم طی کردیم، یک مسیر بسیار خوب و جهشی بوده است.

وی اضافه کرد: انشالله در سال ۱۴۰۳ هم همین مسیر را با همین سرعت و قوت ادامه خواهیم داد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تاکید کرد: ما در سال جدید اقداماتی که در حوزه نوآوری و ساخت تجهیزات و تسلیحات جدید داشتیم را ادامه خواهیم داد و تلاش می‌کنیم این مسیر استمرار داشته باشد و سعی می‌کنیم به صورت جهشی این اقدامات را دنبال کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع: امسال هم تولید تجهیزات و تسلیحات جدید را با قدرت ادامه می‌دهیم
  • امسال هم تولید تجهیزات و تسلیحات جدید را با قدرت ادامه می‌دهیم
  • روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیرو‌های مسلح افزوده می‌شود
  • تصاویر تکان دهنده از شهادت دو فلسطینی غیر مسلح بدست رژیم صهیونیستی
  • صنعا: سلاح‌های سنگین علیه ما بی‌فایده است
  • ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان
  • صلابت قوای مسلح در مأموریت دفاع از کشور
  • امنیت خط قرمز نیروهای مسلح است
  • نیرو‌های مسلح یمن از اجرای شش عملیات جدید خبر داد
  • بسیجیان وطن همواره آماده جانفشانی در راه اسلام و انقلاب هستند