Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز - ایرنا - رئیس مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی گفت:برنامه پایتختی جوانان جهان اسلام به مانند کودکی 2 ساله است که تازه شکل گرفته و شهر شیراز پایتخت نمونه جوانان جهان اسلام در سال 2017 بود.

به گزارش ایرنا سفیرالشاد اسکندرف سه شنبه در آیین اختتامیه شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام افزود : با آغاز این برنامه می‌خواستیم به جهان اسلام و همه جهانیان قدرت و اقتدار جوانان ایرانی و جوانان جهان اسلام و خلاقیت‌های آن‌ها را نشان دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت :با برگزاری این برنامه در تلاش هستیم تبلیغات منفی و اسلام هراسی‌ هایی راکه به واسطه بنگاه‌های خبرپراکنی در جهان اعلام ‌می‌شود،از بین ببریم و اتحاد جوانان جهان اسلام را تقویت کنیم.
اسکندرف با اشاره به اینکه برنامه اتحاد را به شهرهای شیراز، فاس مراکش و پوتراجایای اندونزی بردیم بیان کرد : جوانان جهان اسلام اراده خود را در زمینه گام برداشتن برای اندیشه در سمینار در پرتو ملاصدرا اعلام کردند و خلاقیت جوانان و کار آفرینان، در همایش پوتراجایا به رخ جهانیان کشیده شد.
وی اظهار کرد : در همایشی که در فاس مراکش با عنوان افراطی‌گری و خشونت برگزار شد نشان دادیم جوانان مسلمان در مقابل این پدیده هشیار هستند.
وی همچنین برنامه‌هایی نظیر فستیوال عکس و فیلم شیراز را نشانه عظمت تمدن اسلامی دانست و بیان داشت: طی یک سال گذشته، شیراز، خانه جوانان چهارگوشه جوانان جهان اسلام بود و همه چیز به شیوه‌ای مناسب برگزار شد.
رئیس مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی انتخاب قدس شریف را به پایتختی جوانان جهان اسلام برای سال 2018 ، پاسخی دندان‌شکن به تصمیم ظالمانه برخی قدرت‌های جهانی برای مردم فلسطین دانست و گفت : انتخاب قدس به پایتختی جوانان جهان اسلام تنها یکی از اقداماتی است که نشان دهنده اتحاد مردم اسلام با فلسطین است و جوانان فلسطینی با آغوشی باز منتظر جوانان جهان اسلام هستند تا نماد وحدت را به جهان نشان دهند.
اسکندرف همچنین به برگزاری نشست وزرای ورزش و جوانان کشور‌های اسلامی در سال 2018 در شیراز اشاره کرد و افزود: روسای کنفرانس آینده این فرصت ویژه را برای جوانان ایجاد می‌کنند تا ‌آن ها به کشور‌های مسلمان دیگر سفر کنند و به تبادل نظر بپردازند.
وی با تأکید بر اینکه در چند سال گذشته شاهد اقدامات مثبت وزارت ورزش و جوانان برای تقویت و هویت جوان ایرانی در حوزه های گوناگون در ایران هستیم،‌گفت:شیراز به واسطه برگزاری مجمع جوانان ایرانی در شیراز در دی ماه ، پرچم پایتختی را به آسانی بر زمین نمی‌گذارد.
پانزدهم مهرماه سال 95 در نشست نهایی سومین اجلاس وزرای کشورهای جهان اسلام که درشهر استانبول ترکیه برگزار شد، شهر شیراز به عنوان پایتخت جدید جوانان جهان اسلام در سال 2017 معرفی شد.
پرچم پایتختی جوانان جهان اسلام شانزدهم بهمن ماه سال 95 در آیین ویژه ای در مقابل آرامگاه حافظ در شیراز برافراشته شد.
شهر بیت المقدس در سال 2018 پایتخت جوانان جهان اسلام است.
خبرنگار:حمیدرضا خلیقی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
7368 / 1876

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۹۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه‌پاسداران به افتخار و عزت جهان اسلام تبدیل شده است

ماموستا عبدالسلام امامی امام‌جمعه مهاباد امروز در آیین گرامی‌داشت سالروز تشکیل سپاه‌پاسداران انقلاب‌اسلامی در مهاباد گفت: جواب دندان‌شکن و تنبیهی به رژیم‌صهیونیستی در پی حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه با موفقیت کامل همراه بود که بر عزت این نیروی مسلح افزود.

وی اضافه کرد: مقابله و حمله به تروریست‌ها و زورگویان و کشور‌هایی همچون رژیم‌صهیونیستی که دارای بیشترین موشک‌های کلاهک دار هسته‌ای هستند، نشان از قدرت بازدارندگی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی بوده که در سایه اقتدار نیرو‌های مسلح به دست آمده است.

امام‌جمعه مهاباد با بیان اینکه قدرت نظامی و تدافعی ما با اوایل انقلاب قابل مقایسه نیست، ادامه داد: خداوند را به خاطر وجود چنین نیرو‌های ارزشی و وفادار مانند سپاه پاسداران و ارتش مردمی جمهوری‌اسلامی سپاس‌گزاریم که عزت را برای کشور به ارمغان آوردند.

ماموستا امامی با اشاره به فرموده امام‌خمینی (ره) مبنی بر اینکه اگر سپاه نبود کشور هم نبود، افزود: اکنون نیرو‌های پاسدار ما تنها معطوف به نظامیان نیست و تمام مردم کشور در بخش‌های مختلف پاسدار نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

وی ضمن تبریک دوباره فرارسیدن روز ۲۹ فروردین و روز ارتش، در ادامه گفت: نیرو‌های مسلح ما علاوه بر توانایی در بخش نظامی در سایر حوزه‌های خدماتی و سازندگی و همچنین رویداد‌های داخلی در کنار مردم بوده و خدمات خود را در طبق اخلاص ارائه می‌کنند.

در پایان این مراسم از امیر عیسی‌بیات فرمانده تیپ ۳۶۴ پیاده متحرک هجومی مهاباد و سرهنگ اکبر نوروزی فرمانده قرارگاه امام سجاد (ع) و سپاه شهدای مهاباد با اهدای لوح از طرف شورای اداری قدردانی شد.

سپاه‌پاسداران انقلاب‌اسلامی در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام تشکیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • مجمع انتخاباتی هیئت ورزش کارگری استان اصفهان در حال برگزاری است
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • نام‌گذاری یکی از بزرگترین خیابان‌های اسلام‌آباد به نام ایران
  • یکی از بزرگترین خیابان‌ های پایتخت پاکستان به نام «ایران» مزین شد
  • خیابانی در پایتخت پاکستان به نام «ایران» نامگذاری می‌شود
  • سپاه پاسداران مظهر اقتدار جهان اسلام
  • رییس هیأت ورزش دانش‌آموزی استان بوشهر انتخاب شد
  • پایتخت پاکستان، مزین به تصاویر رئیس جمهوری اسلامی ایران +عکس
  • سپاه‌پاسداران به افتخار و عزت جهان اسلام تبدیل شده است