Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-18@21:35:07 GMT

رکورد مخارج نظامی جهان شکسته می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۴۹۹۱۴

رکورد مخارج نظامی جهان شکسته می‌شود

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «گروه اطلاعات جین» مجله بریتانیایی، افزایش مخارج نظامی جهان در سال ۲۰۱۸ را پیش‌بینی کرد.

این مجله که در حوزه‌های نظامی، هواپیمایی و حمل و نقل فعالیت می‌کند،  روز گذشته-دوشنبه- با انتشار گزارشی، پیش‌بینی کرد که روند افزایش ۵ سال گذشته مخارج نظامی جهان، سال آینده نیز افزایش خواهد یافت تا مخارج نظامی جهان رکورد جدیدی ثبت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجله بریتانیایی افزود مخارج نظامی جهان در سال ۲۰۱۸ از مرز هزار و ۶۷۰ میلیارد دلار خواهد گذشت.

گفته می‌شود یکی از دلایل افزایش بودجه نظامی جهان، افزایش بودجه نظامی آمریکا از ۶۳۶ میلیون دلار به ۶۴۳ میلیون دلار به پیشنهاد رییس‌جمهوری این کشور است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۹۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق مظهر اقتدار سپاه و جبهه مقاومت بود

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سلیمی مفرد صبح پنج شنبه در نشست هم‌اندیشی با دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی روستاهای بخش آب‌پخش به میزبانی دهیاری روستای میاندشت، با اشاره به عملیات مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به جنایات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی اظهار داشت: عملیات وعده صادق دو پیام روشن برای دستگاه‌های نظامی و اطلاعاتی جهان داشت؛ یک مورد اینکه با توجه به هک شدن سامانه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی و عدم توانایی گنبد آهنین در مهار موشک‌های مافوق صوت سپاه، هیمنه سیستم دفاعی و اقتدار نظامی صهیونیست‌ها به رغم تبلیغات چند دهه اخیر در جهان شکسته شد.

وی ادامه داد: پیام دوم اینکه تمام جهان متوجه شد که اگر بنا به رویارویی نظامی همه جانبه جهان استکبار با ایران اسلامی باشد، هیچ کشوری در دنیا قادر به مهار موشک‌های بالستیک و هایپرسونیک نیروهای نظامی ایران نخواهد بود و در جنگ تمام عیار موشک‌های مافوق صوت ایران خاک هیچ کشور متخاصمی را در امان نخواهد گذاشت.

سرپرست بخشداری آب‌پخش افزود: اگرچه جبهه رسانه‌ای حامی صهیونیست‌ها تلاش کردند ۲ موضوع حک شدن سیستم دفاعی این رژیم و عدم توانایی آن در مهار تمامی موشک‌های مافوق صوت ایران را به حاشیه ببرند اما دستگاه‌های نظامی و اطلاعاتی جهان متوجه شدند که موشک‌های مافوق صوت ایران مانند موشک‌های کروز نیستند که کشوری بتواند آن‌ها را رهگیری و منهدم کند.

سلیمی مفرد در ادامه با اشاره به اهمیت عملکرد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در افزایش سرمایه اجتماعی نظام ابراز داشت: امروز نظام جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیاز به حفظ و افزایش سرمایه اجتماعی خود دارد و با توجه به اینکه بخش زیادی از منابع و امکانات کشور در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار دارد این نهادها نقش مهمی در ایجاد رضایت‌مندی اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی نظام دارند.

رئیس شورای اداری بخش آب‌پخش اظهار داشت: شهرداران، دهیاران و اعضای شورای اسلامی شهر و روستاهای بخش آب‌پخش باید اهتمام ویژه‌ای در عمران و آبادی شهر و روستاهای این بخش داشته و با ارائه خدمات به مردم و اجرای باکیفیت و به موقع پروژه‌های عمرانی زمینه ایجاد رضایت‌مندی اجتماعی و افزایش امید در جامعه را فراهم کنند.

سرپرست بخشداری آب‌پخش در پایان با تقدیر از زحمات دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای میاندشت در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: در سال ۱۴۰۳ با نظارت بیشتر و دقیق‌تر بر عملکرد دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها تلاش می‌کنیم با ارائه خدمات باکیفیت و اجرای پروژه‌های عمرانی بیشتر زمینه افزایش امید و رضایت‌مندی اجتماعی را در بین مردم بخش آب‌پخش ایجاد کنیم.

کد خبر 6081780

دیگر خبرها

  • یک آمار جالب؛ آنچلوتیِ مربی، مانع از شکسته‌شدن رکورد آنچلوتیِ بازیکن شد!
  • عملیات وعده صادق مظهر اقتدار سپاه و جبهه مقاومت بود
  • شکسته شدن رکورد بارش ۱۰ ایستگاه‌های هواشناسی درجنوب سیستان وبلوچستان
  • رکورد بارش در سیستان‌وبلوچستان شکسته شد + فیلم
  • شکسته شدن رکورد بارش ۱۰ ایستگاه‌های هواشناسی بارانسنجی جنوب استان
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • حاجی بابایی: افزایش قیمت نفت تغییری در بستن بودجه ایجاد نمی‌کند
  • رکورد‌هایی که در حمله موشکی ایران به اسرائیل شکسته شد + عکس
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۹ فروردين
  • وعده صادق باعث شکسته شدن هیمنه پوشالی اسرائیل در جهان شد