Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@03:52:15 GMT

بازار روسيه از دست ايران رفت

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۴۹۹۳۵

بازار روسيه از دست ايران رفت

خبرگزاري آريا - وزير اقتصاد با بيان اينکه بازار روسيه براي ايراني ها از دست رفت، گفت: کريدور سبز از سوي روسيه به ايران داده شد، اما از سوي ايران مورد استفاده قرار نگرفت، تنها يک شرکت ايراني از کريدور سبز استفاده کرده است. به گزارش خبرگزاري تسنيم، مسعود کرباسيان در نشست شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي که در اتاق بازرگاني ايران برگزار شد، درباره مبادلات تجاري بين ايران و روسيه اظهارداشت: سياست بانک مرکزي استفاده از پول ملي دو کشور است و در سفر اخير هيات ايراني به سوچي نيز اين موضوع مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: بايد به سمت پيمان‌هاي پولي حرکت کنيم، چرا که توازن تجاري داريم و نياز به پول سوم در مبادلات نداريم. وي با اشاره به مشکلات حمل و نقل کالا از ايران به روسيه گفت: اکنون هزينه حمل و نقل گران تمام مي‌شود، اما تا 2 هفته ديگر اتصال خط ‌آهن ايران به آسياي مرکزي و روسيه انجام مي شود که مناسب ترين راه براي حمل و نقل کالا است.
وزير اقتصاد با بيان اينکه ايراني‌ها از کريدور سبز در تجارت با روسيه استفاده نکردند، گفت: تخفيف 25 درصدي براي سندهاي صادراتي ايران در نظر گرفته شده؛ اما تنها دو شرکت از آن استفاده کرده‌اند.
وي ادامه داد: مذاکرات عضويت ايران در اوراسيا تقريبا نهايي شده و اين موضوع را پيگيري مي‌کنيم. کرباسيان خاطرنشان کرد: کريدور سبز از سوي روسيه به ايران داده شد، اما از سوي ايران مورد استفاده قرار نگرفت، تنها يک شرکت ايراني از کريدور سبز استفاده کرده است.
وزير امور اقتصادي و دارايي تصريح کرد: تخفيف 25 درصدي براي هر سند صادراتي در حوزه تعرفه صادرات به روسيه، از سوي اين کشور داده شده است. وي افزود: همچنين اگزيم بانک روسيه خط اعتباري در اختيار صادرکنندگان قرار داده که بايد از آن استفاده کرد.
کرباسيان با بيان اينکه بازار روسيه براي ايراني ها از دست رفت، گفت: روسيه و ترکيه مشکلاتشان را حل کردند و ترکيه بازار را در دست گرفته است. وزير اقتصاد در خصوص هلدينگ هاي صادراتي گفت: سال 74 قرار بود اولين مرکز تجاري در روسيه توسط اتاق بازرگاني راه اندازي شود که هنوز انجام نشده است.
وي در خصوص تشکل هاي صادراتي گفت: راهبرد اتاق ها براي سال آينده بايد مشخص شود، دولت هم آيين نامه تصويب کرده و مجلس هم بودجه تخصيص داده است. کرباسيان با تاکيد بر اينکه مشکلات صادرات تابع نرخ ارز نيست، گفت: تجربه نشان داده که با رشد نرخ ارز، صادرات افزايش نيافته و نبايد به دنبال افزايش نرخ ارز به منظور رشد صادرات بود.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۹۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش محوری قزاقستان در کریدور میانی

تین نیوز

نقش محوری حمل ونقل جاده ای در تجارت، در جلسه دبیر کل اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای و سفیر قزاقستان در سازمان تجارت جهانی در صدر دستور کار قرار گرفت.

 

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابرنیوز، کشوری محصور در خشکی در قلب تجارت شرق به غرب، قزاقستان، نقش محوری به عنوان یک کشور ترانزیتی، به ویژه به عنوان بخش ضروری از کریدور میانی ایفا می کند. دبیر کل  اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای، آمبرتو دی پرتو و سفیر و نماینده دائم جمهوری قزاقستان در سازمان تجارت جهانی WTO، ژانار آزیتژان، اخیراً در مورد حمل و نقل جاده ای و نقش TIR در حصول اطمینان از کارآمد و ایمن بودن تجارت بحث کردند.

TIR به گسترش خود در آسیا و فراتر از آن ادامه می دهد. کریدورهای اتصال قزاقستان به چین از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. در سال گذشته، مسیر جدید TIR چین – قزاقستان فعال شد. آمبرتو دی پرتو  بر اهمیت TIR و ابزارهای دیجیتال آن برای افزایش امنیت و شفافیت تجارت تاکید کرد.

قزاقستان اولین کشور در منطقه بود که خطوط سبز TIR (خطوط سریع السیر در گذرگاه های مرزی برای ترافیکTIR) را در سال 2019 معرفی کرد. خطوط سبز TIR زمان عبور از مرز را کاهش می دهد، جریان های ترانزیت را با مکانیسم های مدیریت ریسک بهینه می کند و امنیت ترانزیت را نیز افزایش می دهد.

با توجه به اینکه مرزهای چین در حال حاضر کاملاً باز است، ایجاد خطوط سبز در تمام گذرگاه های مرزی چین و قزاقستان می تواند کارایی و امنیت ترانزیت قزاقستان را افزایش دهد. آسیای مرکزی در دیجیتالی سازی TIR پیشرو است. هر پنج کشور آسیای مرکزی اکنون در راه دیجیتالی کردن کامل TIR با eTIR هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • قربانی در بین بهترین‌های روسیه (عکس)
  • غرب واقعیت تعمیق دوستی باکو با مسکو و تهران را نمی بیند/ جمهوری آذربایجان هر روز به روسیه نزدیک تر می شود
  • محصولات فناورانه ایران در نمایشگاه روسیه
  • با مسیر ریلی تبریز آذربایجان، مرکز هاب لجستیکی منطقه بیشتر آشنا شویم
  • نظم جدید در غرب آسیا با نقش‌آفرینی ایران
  • صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه
  • نقش محوری قزاقستان در کریدور میانی
  • خط قرمز ایران روی رویای خاورمیانه جدید و کریدور IMEC
  • دورخوردگی از نوع ایرانی!
  • جنگ کریدورها| هند و یونان علیه چین و ترکیه؛ جایگاه ایران کجاست؟ + فیلم