Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وزير امور اقتصادي و دارايي در واکنش به ادعاي رشد صادرات در نتيجه افزايش نرخ ارز گفت: تجربه گذشته نشان داد پس از بالا رفت قيمت ارز، صادرات رشدي نکرد.

به گزارش ايرنا، «مسعود کرباسيان» شامگاه سه شنبه در شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي از صادرکنندگاني انتقاد کرد که از دالان سبز تجارت با روسيه براي تسهيل صادرات استفاده نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: روسيه براي ايجاد اين رابطه تجاري مصمم بود اما صادرکنندگان ايراني از اين فرصت بهره برداري نکردند؛ در حالي که روسيه در بخش تعرفه هاي صادراتي به صادرکنندگان 25 درصد تخفيف مي دهد.
کرباسيان اعلام کرد فقط يک شرکت از اين دالان سبز تجاري استفاده کرد.
وي تاکيد کرد صادرکنندگان ايراني بازار روسيه را پس از تحريم هاي اتحاديه اروپا عليه اين کشور از دست دادند و شرکت هاي ترکيه اي در آنجا حضور فعال دارن.
اين مقام اقتصادي گفت: اکنون بازار روسيه از دست ايران خارج شده است.
** لزوم تسهيل مراودات پولي و بانکي ايران و روسيه
وزير امور اقتصادي و دارايي درباره مراودات پولي و بانکي ايران و روسيه گفت: بايد به دنبال اين بود که کارت هاي بانکي 2کشور در شبکه بانکي يکديگر قابل استفاده باشد.
کرباسيان درباره درخواست صادرکنندگان مبني بر اختصاص خط اعتباري صادراتي به روسيه افزود: اگزيم بانک روسيه خط اعتباري لازم را اختصاص داده است و بايد از آن استفاده کنيم.
وي تاکيد کرد «بايد سياست هاي ارزي کشور براي صادرکنندگان روشن باشد» و افزود: در تجارت با کشورهايي که توازن تجاري برقرار است، مي توان از ارزهاي ملي استفاده کرد.
وي به برنامه ايران براي اتصال خط آهن ايران به آسياي مرکزي و روسيه اشاره کرد و ادامه داد: در صورت اتصال خط آهن رشت- آستارا، مي توان ترانزيت کالا از خليج فارس تا کشورهاي اسکانديناوي را پيگيري کرد.
به گزارش ايرنا، هفتم آذرماه رييس جمهوري در گزارش عملکرد يکصد روزه دولت دوازدهم گفت: مشکلات بانک ها فقط مربوط به برجام نيست؛ مبارزه با پولشويي و تروريسم نيز هست؛ بنابراين شفاف سازي کار بانک ها، هدف ماست.
«حسن روحاني» نوزدهم آذرماه نيز هنگام حضور در صحن علني مجلس شوراي اسلامي براي تقديم لايحه پيشنهادي بودجه سال 1397 تصريح کرد: تا زماني که امور بانکي ما اصلاح نشود، اقتصاد کشور درست نمي شود.
هفتاد و دومين نشست شوراي گفت وگوي دولت و بخش خصوصي عصر سه شنبه در اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي ايران برگزار شد.
در اين نشست وزير اموراقتصادي و دارايي، رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي ايران، رييس کنفدراسيون صادرات ايران، مديرکل سياست هاي ارزي بانک مرکزي، رييس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي و شماري از فعالان اقتصادي و اعضاي اتاق ايران حضور داشتند.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: @IRNAeco
اقتصام* 2025*1961
خبرنگار: ليلا جودي*انتشار: مريم مسعود
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۰۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دارایی اسرائیل شرایط اقتصادی تل آویو را وخیم توصیف کرد

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی سه‌شنبه نسبت به شرایط وخیم اقتصادی در سرزمین های تحت اشغالی این رژیم هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، اسموتریچ در نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و مقامات بلندپایه صهیونیست در آن نسبت به وخامت اوضاع اقتصادی اسرائیل ابراز نگرانی کرده است.

خبرگزاری سما به جزییات بیشتر این نامه اشاره نکرده است.

گردشگری و توریسم سهم زیادی از درآمدهای اقتصادی اسرائیل دارد. بنا بر اعلام بانک مرکزی، تل آویو در سال گذشته نزدیک به هفت میلیارد دلار از این محل درآمد داشته است. پس از حمله به غزه ورود توریست ۸۰ درصد کاهش داشته است و از زمان حمله به کنسولگری ایران این میزان به صفر رسیده است.

بندر ایلات مهمترین مرکز واردات و صادرات رژیم صهیونیستی است که تحت تاثیر حملات انصارالله یمن به حالت نیمه تعطیل درآمده است با توجه به خودداری شرکت‌های بیمه از دادن خدمات به کشتی‌هایی که از تنگه باب المندب تردد می کنند و هزینه چند برابری دور زدن این تنگه، دولت اشغالگر صهیونیست تصمیم گرفته که این افزایش هزینه را فقط برای کشتی‌هایی که حامل مایحتاج اساسی هستند، متقبل شود.

از طرفی صادرات اقلام کشاورزی و گل تقریبا متوقف شده است و این محصولات در حال خراب شدن هستند، نکته حائز اهمیت این است که پس از حمله به کنسولگری ایران، هیچ کشتی کانتینری یخچال دار وارد بندر ایلات نشده است و عملا در این مدت صادرات دریایی اقلام کشاورزی رژیم صهیونیستی به صفر رسیده است.

از سوی دیگر، رسانه‌های صهیونیست یکشنبه این هفته و پس از حمله موشکی و پهپادی تنبیهی و مشروع ایران به سرزمین های اشغالی گزارش دادند که رهگیری ده‌ها موشک و پهپاد ایرانی توسط اسرائیل در شب گذشته حدود پنج میلیارد شیکل (۱.۳۵ میلیارد دلار) برای تل‌آویو هزینه داشته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزیر دارایی اسرائیل شرایط اقتصادی تل آویو را وخیم توصیف کرد
  • صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه
  • کنفدراسیون صادرات: جمعه و شنبه باید تعطیل شود
  • جمعه و شنبه باید تعطیل شود
  • پیمان‌ سپاری ارزی، به کاهش صادرات منجر شد
  • مسیر جایگزین دخالت ارزی
  • افزایش ۲۶ درصدی صادرات به روسیه
  • افزایش صادرات ایران به روسیه و بلاروس
  • صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
  • رشد ۵۲ درصدی صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه و بلاروس