Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@09:34:33 GMT

افزایش قیمت بنزین و گازوئیل قطعی نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۵۰۵۱۷

افزایش قیمت بنزین و گازوئیل قطعی نیست

پایگاه اطلاع رسانی دولت با شفاف‌سازی یک گزارش اعلام کرد که هیچ چیز درباره قیمت بنزین و گازوئیل قطعی نیست.

به گزارش ایمنا پایگاه اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد انتشار یک گزارش خبری درباره یکی از راه های تامین درآمد برای دولت به منظوراشتغالزایی در بودجه ۹۷ در این پایگاه خبری با سوء برداشت‌هایی همراه بوده است که برای تنویر افکار عمومی توضیح ذیل ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است که اشتغالزایی یکی از اصلی‌ترین موضوعات بودجه سال ۹۷ است و دولت در ذیل تبصره ۱۸ بودجه سال ۱۳۹۷ یکی از راه های تامین درآمد برای اشتغالزایی را که یکی از اصلی ترین دغدغه های کشور است، افزایش قیمت بنزین و گازوئیل و اختصاص درآمد حاصل از آن برای این امر در نظر گرفته است. در تبصره ۱۸ پیش‌بینی شده است که دولت از این طریق ۱۷هزار میلیارد تومان درآمد به دست می آورد که خود را ملزم می داند آن را در راه اشتغالزایی هزینه کند. از این رو در ادامه گزارش آمده است که برای تحقق چنین درآمدی، قیمت بنزین و گازوئیل در بودجه سال ۱۳۹۷ به ترتیب ۱۵۰۰ و گازوئیل ۴۰۰ تومان پیشنهاد شده است. از کلمه پیشنهاد کاملا مشخص است که این موضوع قطعی نیست و صرفا یک نظر کارشناسی است که نیاز به بحث و بررسی بیشتر دارد و در زمان قطعی شدن به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

متاسفانه برخی رسانه‌ها از این مطلب سوء برداشت کرده و یا به هر دلیل دیگری ادعا کرده‌اند که پایگاه اطلاع رسانی دولت قیمت های جدید بنزین و گازوئیل را رسما اعلام کرده که این برداشت کاملا نادرست است.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۰۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دغدغه بی ثباتی قیمت‌ها به ایستگاه سوئیس رسید

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، توماس جردن، رئیس کل بانک مرکزی سوئیس، گفت، با وجود آنکه رشد اقتصادی این کشور بسیار پایین آمده اما سیاست‌های پولی این بانک باید همچنان روی ثبات قیمت‌ها متمرکز باشد.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی دولتی سوئیس گفت: رشد اقتصادی و تولید به میزان قابل توجهی کاهش یافته و بسیاری از کشورها به‌سمت کسری شدید بودجه و افزایش قابل توجه بدهی رفته اند.

وی در حاشیه برگزاری مجمع بهارانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن ادامه داد: در بسیاری از کشورها سطح بدهی به شدت افزایش یافته و میزان کسری بودجه‌ها بسیار بزرگ شده است.

جردن معتقد است این روند نمی‌تواند ادامه پیدا کند و باید در آینده اصلاح شود. از طرفی خیلی مهم است که سیاست‌های پولی به جای تمرکز بر تأمین بدهی روی ثبات قیمت‌ها متمرکز باشد در غیر این صورت پایانی خوب می‌خواهد داشت.

کد خبر 6085075 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • افزایش نظامی گری دولت انگلیس
  • آیا ایران نفت خود را مفت می‌فروشد؟
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • پتروشیمی ارومیه صدر نشین جدول افزایش درآمد سالانه در صنعت پتروشیمی
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال
  • تامین بودجه دولت از جیب مردم / عوارض خروج از کشور هیچ نقشی در بخش گردشگری ندارد
  • هشدار جدی سعید حجاریان درباره تداوم فعالیت گشت ارشاد و احتمال افزایش قیمت بنزین
  • دغدغه بی ثباتی قیمت‌ها به ایستگاه سوئیس رسید
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم