Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@01:42:15 GMT

عظیم ترین بودجه تاریخ عربستان تصویب شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۵۰۶۱۵

شورای وزیران عربستان امروز به ریاست سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور تشکیل جلسه داد و عظیم ترین بودجه تاریخ عربستان را برای سال ۲۰۱۸ به تصویب رساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «راشا تودی»، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان که امروز ریاست شورای وزیران این کشور را بر عهده داشت بودجه سال ۲۰۱۸ عربستان را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس این خبر در حالی که قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش داشته است، این بودجه عظیم ترین بودجه تاریخ حکومت آل سعود در عربستان بوده و بودجه سال ۲۰۱۸ عربستان ۹۷۸ میلیارد ریال سعودی تعیین شده است.


راشا تودی گزارش داد که به این ترتیب بودجه سال ۲۰۱۸ عربستان نسبت به بودجه سال قبل که ۹۲۶ میلیارد ریال سعودی بوده، ۵.۶ درصد افزایش داشته است.


به این ترتیب انتظار می رود کسری بودجه سال پیش رو در عربستان هم ۱۵ درصد کاهش داشته باشد و در مقابل کسری ۲۳۰ میلیارد ریالی سال ۲۰۱۷، در سال ۲۰۱۸ عربستان ۱۹۵ میلیارد ریال کسری بودجه داشته باشد.


وزارت دارایی عربستان پیش بینی کرده است که درآمد دولت این کشور در سال ۲۰۱۸ حدود ۷۸۳ میلیارد ریال باشد و به این ترتیب درآمد دولت نسبت به سال ۲۰۱۷ هم افزایش ۱۲.۵ درصدی خواهد داشت.


عربستان پیش بینی می کند از محل مالیات ها بر مواد و خدمات اساسی حدود ۸۵ میلیارد ریال سعودی به دست بیاورد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت

علی بهادری جهرمی از کاهش مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی کالا‌های اساسی و دارو به ۱ درصد خبر داد که از اول فرودین ماه اعمال می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با رأی هیأت دولت، تعرفه واردات و صادرات کلیه کالا‌ها به تصویب رسید و بزودی ابلاغ خواهد شد. سعی شد در این تعرفه‌ها، جهت‌گیری در حمایت از کنترل قیمت اقلام مورد مصرف مردم و حمایت از تولید داخل باشد.

وی افزود: هم‌چنین برای تسریع اجرای تکالیف و بودجه امسال و تحقق شعار سال، ضوابط اجرایی بودجه به تصویب هیأت وزیران رسید.

بهادری جهرمی یادآور شد: دولت برای حمایت از تأمین کالا‌های اساسی مالیات ارزش افزوده و هم‌چنین حقوق گمرکی کالا‌های اساسی، اقلام دارویی، مواد اولیه تأمین دارو و نهاده‌های دامی را به ۱ درصد کاهش داد و این کاهش از ابتدای فروردین اعمال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب ۱۰۰۰ ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • خیز الهلال برای ثبت رکورد تاریخی در آسیا و جهان
  • مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه