Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@20:21:08 GMT

دستکاری ارزش ریال قطر توسط عربستان

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۵۰۶۲۲

دستکاری ارزش ریال قطر توسط عربستان

 به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز به نقل از رویترز، شیخ عبدالله بن‌سعود آل ثانی، رئیس کل بانک مرکزی قطر، اعلام کرد: ما مطلع هستیم که کشورهایی که قطر را تحریم کرده‌اند و زیرمجموعه‌های آنها در تلاش هستند تا با دستکاری ارزش ریال به صورت عمدی ارزش آن را کاهش دهند تا به اقتصاد قطر آسیب بزنند.

 

وی ادامه داد: قطر تحقیقات قضایی علیه عربستان و متحدین این کشور را که قصد دارند با پایین آوردن ارزش ریال قطر، به کاهش ارزش اوراق قرضه و به بازارهای مالی و اقتصاد این کشور ضربه بزنند، آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کل بانک مرکزی قطر ادامه داد: درحالی که این کشورها می‌خواهند به این شکل به ما حمله کنند، ما در برابر آنها خواهیم ایستاد.

 

آل‌ثانی گفت: قطر یک مؤسسه حقوقی واقع در واشنگتن با نام «بارتون اند گاریسون» را برای پیگیری قضایی این موضوع، به کار گرفته است. تحریم قطر از سوی کشورهای همسایه این کشور شامل عربستان، بحرین و امارات باعث شده که میلیاردها دلار سرمایه از بانک‌های قطری خارج شده و خطوط کشتیرانی به مقصد قطر نیز مختل شوند.

 

سعودی‌ها و متحدین این کشور همچنین مرز خود با قطر را بسته و از هرگونه حمل و نقل بین مرزی جلوگیری می‌کنند. با این‌حال قطر به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده LNG جهان توانسته با استفاده از منابع عظیم خود این تحریم‌ها را کنار زده و توسعه نظام بانکی و صنعت بومی خود را سرعت بخشد.

 

از زمان اعمال تحریم‌ها علیه قطر، ریال قطر در بازارهای خارجی با قیمتی بسیار کمتر از بازار داخلی قطر مبادله شده است. ریال قطر از زمان تحریم‌ها تاکنون در بازار داخلی این کشور با رقمی نسبتاً ثابت معادل 3.64 دلار مبادله می‌شود.

فارس

110

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۰۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان

سردار ناصر فرشید گفت: ماموران پلیس شهرستان کرمان در زمینه مبارزه با پدیده زیانبار زمین خواری در پی دریافت شکایتی مبنی بر تصرف اراضی دولتی در یکی از مناطق کوهستانی شهر کرمان، پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

 وی افزود: بدین منظور یک تیم از ماموران به منطقه مورد نظر در حوزه روستای ده لوءلوء اعزام و در بررسی‌های میدانی متوجه شدند، افردی بدون مجوز ۱۰۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی را به صورت غیرقانونی تصرف کرده اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان داشت: پس از جمع آوری دلایل و مستندات موجود با هماهنگی قضائی و به اتفاق کارشناس اداره بنیاد مسکن و شهرسازی نسبت به رفع تصرف این اراضی اقدام شد. 

وی تصریح کرد: این زمین‌های دولتی که بنا به اعلام کارشناس مربوطه، بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال ارزش داشتند به اموال دولتی بازگردانده و دست زمین خواران از تصرف و فروش آن‌ها کوتاه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • هر ریال عربستان ۱۷۰۷۰ تومان
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد
  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن
  • قیمت ریال عربستان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس