Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-رییس جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: خطای رییس جمهور آمریکا در اعلام انتقال سفارت این کشور به قدس شریف، مسلمانان را در موضوع قدس و فلسطین متحدتر کرد.حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهور شامگاه سه شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن ارائه گزارشی از اجلاس فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول، گفت: سران و مسوولان کشورهای شرکت کننده در این اجلاس با لحنی تند علیه توطئه جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی سخن گفتند که کمتر سابقه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام حسن روحانی اظهارداشت: خطای رییس جمهور آمریکا در اعلام انتقال سفارت این کشور به قدس شریف، مسلمانان را در موضوع قدس و فلسطین متحدتر کرد و مساله قدس که در سالهای اخیر به خاطر معضل تروریسم در منطقه تا حدی موضوع درجه دوم شده بود، به جایگاه اصلی خود بازگشت.

روحانی تاکید کرد: این توطئه ای علیه فلسطین، قدس و جهان اسلام بود که تاکنون نتیجه معکوس برای بانیان آن داشته و امروز شاهد انتفاضه و حرکت جدید ملت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی هستیم.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: بسیار مناسب است که در این ایام عملکرد و اقدامات شورای عالی انقلاب فرهنگی را مورد سنجش و بررسی قرار دهیم و ارزیابی کنیم که چقدر توانسته ایم با توجه به تحولات کشور و دنیا گامهای بهتر و رو به جلویی برداریم.

روحانی با اشاره به اینکه امروز ارتباطات شرایط دگرگونی پیدا کرده و رابطه فکری و علمی گسترده ای در دنیا بوجود آمده است ، گفت: این شرایط ایجاب می کند تا شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای پاسخ به توقعات جامعه و بهبود مسایل علمی و دانشگاهی اهتمام داشته و تصمیمات جدی اتخاذ کند.

رییس جمهور افزود: روند و شیوه اقدامات ما باید به گونه ای باشد که تصمیمات اتخاذ شده اثربخش تر باشد تا بواسطه آنها توقعات مقام معظم رهبری، مردم، دانشگاه ها و اهل فرهنگ تامین شود.

روحانی اظهارداشت: یکی از وظایف مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی موضوعات فرهنگی و روند مسایل علمی و دانشگاهی و اتخاذ تصمیمات لازم در مسیر بهبود شرایط است.

رییس جمهور با اشاره به ۲۷ آذر سالگرد شهادت شهید مفتح و ایام وحدت حوزه و دانشگاه، بر ضرورت ارتباط هر چه نزدیکتر این دو نهاد مهم تاکید کرد و گفت: شهیدان بهشتی ، مطهری و مفتح  از پیشروان رابطه نزدیکتر حوزه و دانشگاه بودند.

روحانی افزود: نهضت و انقلاب اسلامی در نزدیک شدن حوزه و دانشگاه بسیار موثر بود و این ارتباط باید بسیار مستحکم ادامه یابد.

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بخش های دیگری از سند مراودات علمی و فناوری بین المللی جمهوری اسلامی ایران با هدف تقویت ارتباطات و تعاملات  علمی  و فناوری در صحنه ملی و بین المللی و فراهم کردن زمینه های مناسب برای تبادلات گوناگون عرصه های مختلف علم وفناوری در صحنه های جهانی، بررسی و بندهایی از آن به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه گزارشی درباره برگزاری دومین دوره جایزه مصطفی ارائه و با توجه به بررسی ها و درخواست اعضای مجمع عمومی فرهنگستان علوم مبنی بر شناسایی مشکلات در این زمینه و در نظر گرفتن بازنگری در این خصوص، مقرر شد متخصصان با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و فرهنگستان علوم اشکلات مطرح شده در زمینه رشته های اولویت دار و مصادیق مطرح شده و توجه به مفاد آئین نامه بررسی و پیشنهادات لازم در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۰۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود

گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین ساعی صبح امروز سه‌شنبه در حاشیه اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی خوزستان در سال ۱۴۰۳ که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: امروز برای رونمایی از برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور در خوزستان هستیم. در کشور ظرفیت‌های زیادی در حوزه فرهنگ وجود دارد، ظرفیت‌هایی که در بخش دولتی، عمومی، خصوصی و مردمی است که اگر تمهید مناسبی صورت نگیرد، این امر می‌تواند به ضد تبدیل شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: موازی کاری‌ها و کارهایی که بعضی از آنها همدیگر را خنثی می‌کنند، می‌تواند تنش و کاهش در مجموعه فعالیت‌های فرهنگی ایجاد کند اما اگر نوعی هماهنگی ایجاد شود، ساز و کارهایی برای پیشبرد آن موضوع در نظر گرفته شود، آنگاه این امر می‌تواند اتفاق مبارکی را رقم زند.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی شهرستان، استان، کشور و بالاتر از شورای فرهنگی استان، شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد، تصریح کرد: تلاش بر این بوده که ریل گذاری‌هایی را که بر اساس قانونگذاری‌ها و سند نگاری‌ها اتفاق می‌افتد تا خردترین سطوح یعنی سطح شهرستانی انجام دهیم تا این امر بتواند در قالب نظم بالاتر و جدی‌تری به هم افزایی برسد و مشکلات کشور را حل کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر یک کار جدید در بخش فرهنگ صورت دهیم، بخش بزرگی از مشکلات ما در حوزه اقتصادی و سیاسی کشور حل خواهد شد؛ لذا با برکت این ریل گذاریی‌ها، قانونگذاری‌ها و سند نگاری‌ها و حل مشکل‌های در این حوزه، مردم منتفع شوند.

کد خبر 6062830

دیگر خبرها

  • رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد
  • تأکید رئیس‌جمهور بر ضرورت استفاده از ظرفیت اساتید پیشکسوت
  • تاکید رییسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • بانکی پور: فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • هدف‌گذاری برای تبدیل ایران به قطب توریست درمانی
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد
  • ساعی: انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود
  • ضرورت تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان
  • انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود