Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهاوند-ایرنا -فرماندار نهاوند با بیان اینکه بانکها یکی از موانع سر راه تولید واشتغال این شهرستان هستند گفت: بانکها با ایجاد مانع و سخت گیری های بی مورد، باعث بازگردانده شدن اعتباراتی می شوند که در زمینه اشتغال به شهرستان داده شده است.

به گزارش ایرنا کریم حمیدوند عصر سه شنبه در همایش اقتصاد مقاومتی اشتغال فراگیر شهرستان نهاوند افزود:در جلسه ای که چند روز پیش با روسای بانکها برگزار شد مقرر شد 50 میلیارد ریال اعتبار برای تسهیلات اشتغالزایی در اختیار کمیته امداد و بهزیستی قرار گیرد اما با ایراداتی که بانکها گرفته اند تا این لحظه از نظر پرداخت در رتبه آخر قرار داریم و ممکن است این اعتبارات به طور کامل جذب نشود و سرانجام بازگردانده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: شهرستان نهاوند یکی از شهرهای بزرگ استان است که با وجود پتانسیل های بالای اقتصادی از نرخ بیکاری حادی در سطح استان برخوردار است .
وی اظهار کرد:شهرستان نهاوند سومین شهر بزرگ استان است که به لحاظ اشتغال در سطح استان رتبه سیزدهم را کسب کرده و این معنای خوشایندی ندارد زیرا این جایگاه نشان دهنده آن است که حتی تعدادی از بخش های استان به لحاظ اشتغال از وضعیت مطلوبتری نسبت به نهاوند برخوردار هستند.
فرماندار نهاوند افزود:شهرستان نهاوند از ظرفیت های بالایی در بخش های مختلف مکانند گردشگری ، کشاورزی و معدن برخوردار است اما این پتانسیلها کمتر برای توسعه و ایجاد اشتغال در شهرستان مورد استفاده قرار گرفته اند.
وی با اشاره به سهمی که استان از بخش اشتغال برای نهاوند در نظر گرفته است گفت:سهم نهاوند در ایجاد اشتغال 2 هزار نفر بوده اما تا کنون حدود 450 نفر یعنی حدود 25 درصد این سهم محقق شده است.
حمیدوند گفت: بر اساس این شواهد ما با بانکها بیشتر از این مسامحه نکرده و چنانچه سخت گیری های بی مورد و مانع تراشی برخی از آنها ادامه یابد با آنها برخورد شدید خواهیم کرد.
فرماندار شهرستان نهاوند همچنین به تسهیلات در نظر گرفته برای رونق اشتغال در استان اشاره کرد و گفت: به منظور توسعه اشتغال 15 هزار میلیارد ریال در استان منظور شده که این اعتبار به صورت شناور است و باید با استفاده از این فرصت عقب ماندگی های گذشته را جبران کنیم.
امام جمعه نهاوند نیز در این نشست گفت: نظام بانکی در کشور ما خدماتی نبوده و به دنبال تجارت هستند و چنانچه منافعشان ایجاب کند وام پرداخت می کنند و اگر منافعی برای آنها نداشته باشد حتی وام ازدواج هم پرداخت نمی کنند.
حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا افزود: عمده مشکل در حوزه اشتغال، موانع ایجاد شده توسط بانک هاا ست که با ایجاد موانع غیر ضروری وام گیرنده را از ادامه مسیر منصرف می کنند.
وی افزود: برخی بانک ها در نهاوند سالی دو بار نمای ساختمان بانک خود را تغییر می دهند و هزینه بیت المال را بیهوده صرف می کنند و در زمینه پرداخت وام به سختی عمل می کنند.
گفتنی است؛ اگر چه آمار قابل استنادی در زمینه بیکاری وجود ندارد اما به اذعان مسئولان، شهرستان نهاوند ، نرخ بیکاری بالایی را در سطح استان دارد به گونه ای که همین عامل باعث شده میزان مهاجرت در این شهرستان در مقایسه با سایر شهرهای استان در رده بالاتری قرار گیرد.
شهرستان نهاوند با دارابودن جمعیتی نزدیک به 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.
7525/1181
خبرنگار : وحید سیفی**انتشار:الهام تدین

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۰۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف برنج و آرد خارج از شبکه در نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ حامد خدری گفت: در گشت‌های مشترک در روز گذشته توسط تیم‌های بازرسی اتاق اصناف، اداره صمت و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و با همکاری مامورین نیروی انتظامی مقادیر نامبرده از واحد‌های صنفی شهرستان کشف و با دستور مقام محترم قضایی اداره تعزیرات حکومتی ضبط شد.


او گفت: در پی بازرسی‌های صورت گرفته ماه گذشته تا کنون مقدار ۱۵ تن برنج تنظیم بازار و ۷ تن آرد یارانه‌ای خارج از شبکه و مقدار حدود ۳۰ تن انواع کود شیمیایی قاچاق و خارج از شبکه و بیش از دو هزار انواع سموم کشاورزی قاچاق و تاریخ گذشته در سطح شهرستان نهاوند کشف و ضبط شده است.

رئیس اتاق اصناف نهاوند گفت: نظارت‌ها در حوزه احتکار، عرضه خارج از شبکه و قاچاق کالا با جدیت دنبال شده و بازرسان دستگاه‌های مختلف به دنبال شناسایی و برخورد قانونی با متخلفین این حوزه هستند.

خدری از عموم مردم خواست که در صورت مشاهده هر گونه تخلف آن را از طریق شماره‌های ۳۳۲۴۳۷۰۵ (بازرسی اصناف) و ۱۲۴ (اداره صمت) گزارش نموده و دستگاه‌های متولی در این بخش یاری نمایید.

دیگر خبرها

  • نهاوند نایب قهرمان مسابقات کشتی آزاد نونهالان استان
  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • کشف برنج و آرد خارج از شبکه در نهاوند
  • برگزاری اولین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز
  • برگزاری نخستین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌ها مصداق بارز بنگاه‌داری است
  • مسائل کوچک نباید منجر به اختلال در چرخه تولید شرکت‌های صنعتی و تولیدی شوش شود
  • بازدید ۱۵۷ هزار نفری مسافران از موزه‌های همدان
  • دست انداز تازه برای واگذاری سرخابی ها به بانکها / مال بد،بیخ ریش صاحبش ماند!