Web Analytics Made Easy - Statcounter

کره شمالی پیشنهاد اخیر وزیر امور خارجه آمریکا را درباره گفتگوی بدون پیش شرط رد کرد.

ایران آنلاین /کره شمالی روز سه شنبه پیشنهاد اخیر رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا را درباره گفتگوی بدون پیش شرط رد و اعلام کرد هیچ علاقه‌ای به برنامه‌های واشنگتن برای وادار کردن پیونگ یانگ به دست کشیدن از برنامه هسته‌ای خود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیلرسون هفته گذشته اعلام کرد آمریکا آماده آغاز مذاکرات با کره شمالی «بدون پیش شرط» است. این اظهارات تیلرسون ظاهرا نشان دهنده تغییر در سیاست آمریکا در قبال کره شمالی بود. اما او چند روز بعد اعلام کرد کره شمالی باید «رفتار تهدیدآمیز» خود را متوقف کند تا زمینه برای آغاز مذاکرات با این کشور فراهم شود. تیلرسون با این حرف، اظهارات قبلی خود را درباره آمادگی آمریکا برای مذاکرات بدون پیش شرط با کره شمالی پس گرفت.

روزنامه «رودونگ سینمون» که بلندگوی حزب «کارگران» حاکم بر کره شمالی به شمار می‌رود، نوشت در موضع پیونگ یانگ در خصوص دنبال کردن برنامه تسلیحات هسته‌ای خود تغییری به وجود نیامده است و مهم نیست که واشنگتن پیشنهاد برگزاری مذاکرات را مطرح کند یا خیر.

این روزنامه در مقاله‌ای افزود: «آمریکا تلاش می‌کند با پیشنهاد گفتگوی خود، مسئولیت تنش‌ها در شبه جزیره کره را به گردن ما بیندازد. هدف آمریکا از چنین پیشنهادهایی، آماده سازی زمینه برای تصویب قطعنامه‌های جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کره شمالی و اعمال تحریم‌های جدید از جمله محاصره دریایی علیه این کشور است. ما هیچ گفتگویی را با هدف دست کشیدن از تسلیحات هسته‌ای خودمان نمی‌پذیریم.»

کره شمالی با صراحت اعلام کرده است تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود در قبال کره شمالی پایان ندهد، درمورد تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های خود مذاکره نخواهد کرد.

روزنامه رودونگ سینمون همچنین نوشت: «هیچ تغییری در موضع ما صورت نگرفته است و از تلاش برای تقویت نیروی هسته‌ای خودمان ذره‌ای عقب نشینی نخواهیم کرد.»

وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد سیاست این کشور در قبال کره شمالی پس از اظهارات رکس تیلرسون که گفته بود واشنگتن آماده مذاکرات بدون پیش شرط با پیونگ یانگ می‌باشد، تغییر نکرده است.

برخی کارشناسان پس از این اظهارات تیلرسون گفتند این سخنان نشان دهنده ملایم شدن موضع آمریکا در قبال کره شمالی است. 

تیلرسون اعلام کرد مذاکرات می‌تواند بدون پیش شرط از جمله بدون تایید دست کشیدن رژیم کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از برنامه هسته‌ای خود، آغاز شود.

وزیر امور خارجه آمریکا ماه اوت گفته بود شرط آغاز مذاکرات این است که کره شمالی هیچگونه تسلیحات هسته‌ای در اختیار نداشته باشد.

با این حال هدر نائورت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «وزیر امور خارجه (آمریکا) سیاست جدیدی را ارائه نکرده است، سیاست ما دقیقا همان چیزی است که در گذشته وجود داشته است.»

او افزود: «ما همچنان تاکید داریم زمانی گفتگو با کره شمالی را آغاز خواهیم کرد که این کشور مایل به گفتگویی معتبر و واقعی درباره عاری سازی هسته‌ای شبه جزیره کره آن هم به گونه‌ای مسالمت آمیز باشد. کاملا روشن است که زمان چنین کاری هنوز فرا نرسیده است و موضع وزارت امور خارجه آمریکا و کاخ سفید درباره این مسئله یکسان است.»

هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز گفته است عاری سازی هسته‌ای تنها هدف ممکن درباره کره شمالی است. / باشگاه خبرنگاران

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۱۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟

یک منبع آگاه ضمن رد ادعای مذاکرات مستقیم بین ایران و آمریکا گفت: تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان است.   یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایرنا ضمن اشاره به برخی ادعاها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.   وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشورهای عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.   اخیرا برخی رسانه‌ها با انتشار اخباری مدعی مذاکره مستقیم مقامات کشورمان با طرف آمریکایی و برخی تغییرات در سازوکارهای مذاکراتی شدند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خاطره وزیر خارجه اسبق: رهبری اجازه مذاکره مستقیم با آمریکا را دادند ولی احمدی نژاد مانع شد (فیلم) با ترامپ چه کنیم؟ / مذاکرات موازی قبل از انتخابات آمریکا آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم

دیگر خبرها

  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود